GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9101025461998 Reptilia Biyolojisinden Seçme Konular Seçmeli Ders Grubu 1 2 8,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Dersin amacı Türkiye’deki ve Dünyadaki sürüngenlerin biyolojileri, sınıflandırılmaları, morfolojileri ve ekolojileri hakkında öğrencilere bilgi sahibi olmalarını ve Sürüngen Takımları arasındaki bağlantıları kurabilmelerini sağlamaktır.


Dr. Öğr.Üyesi Ahmet Mermer.


1 1. Reptilia (Sürüngenler) ‘nın Kökeni Takimlarını öğrenebilme.
2 2. Reptilia (Sürüngenler) ‘nın Biyolojilerini kavrayabilme
3 3. Fosil gruplar ile Günümüzde yaşayan Reptilia (Sürüngenler) Takımları arasında bağlantıyı kurabilme. Türkiye’deki Sulak Alanların Önemini güncel hayata uyarlayabilme.
4 4.Reptilia (Sürüngenler) Biyolojisi ile ilgili veri tabanını araştırabilme ve elde ettiği bilgileri sözlü ya da yazılı aktarabilme
5 5. Çevresel koşullar dikkate alınarak, Günümüzde yaşayan Reptilia (Sürüngenler) Takımları ile diğer Omurgalı sınıflarını oluşturan canlılar arasındaki bağlantının kurulmasını sağlayabilme
6 6. Sürüngenlerin Önemini, Ekolojik mücadeleye ve Çevresel problemlere Uygulayabilme

Birinci Öğretim


Yok


Yok


• Reptilia (sürüngenler) sınıfı, kökeni, temel organizasyonu, vücut sıcaklığı ve aktivite, beslenme, üreme, davranış, zoocoğrafik dağılış, kaptivite gibi konular ele alınmaktadır.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 1 Reptılıa (Sürüngenler) ‘nın Kökeni
2 2 Reptillerde İskelet Ve Kas Sistemi
3 3 Reptillerde Hareket Ve İntegüment (Deri Ve Türevleri)
4 4 Reptillerde Sindirim Sistemi Ve Beslenme
5 5 Reptillerde Solunum Sistemi
6 6 Reptillerde Dolaşım Sistemi
7 7 Reptillerde Vücut Sıcaklığı Ve Aktivite
8 8 Arasınav
9 9 Reptillerde Urogenital Sistem
10 10 Reptillerde Sinir Sistemi
11 11 Reptillerde Duyu Organları
12 12 Reptillerin Endokrin Sistemi Ve Gelişimi
13 13 Reptillerde Üreme Ve Davranış
14 14 Reptillerin Dağılışı,Sistematiği Ve Taksonomik Karekterleri.
15 15 Ödev ve Sunumların Rapor edilmesi
16 16 Final Sınavı

Budak, A., Göçmen, B.,. “Herpetoloji”, Ege Üniversitesi Yayınları, Fen Fakültesi Yayın No: 194, Bornova-Izmir, (2005). Budak, A., Göçmen, B., Mermer, A., Kaya, U. “Omurgalılar Sistematiği (Vertebrate Systematics)”, Ege Üniversitesi, Fen Fakültesi Kitaplar Serisi, No: 181, Bornova-Izmir, (2002). Pough, F. H., Andrew, R. M., Cadle, J. E., Crump, M. L., Savitzky, A. H., Wells, K. D.,, “Herpetology”, Prentice Hall, Inc., New Jersey, 1998.


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Bütünleme Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 2 28
Rapor Hazırlama 1 14 14
Rapor Sunma 1 1 1
Makale Kritik Etme 10 4 40
Bireysel Çalışma 10 5 50
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 14 14
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 20 20
Okuma 14 5 70
Toplam İş Yükü (saat) 240

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7
ÖÇ 1 5 4
ÖÇ 2 4
ÖÇ 3 4 5 4
ÖÇ 4 5 5
ÖÇ 5 5 4 4
ÖÇ 6 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek