GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9101027122015 Zooterapi Seçmeli Ders Grubu 1 2 8,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Dersin amacı; zooterapi tanımı, geçmişten günümüze tarihsel perspektifte tıbbi hayvanlar, çeşitli ülkelerdeki geleneksel terapötik uygulamalar, zooterapötik uygulamalarda kullanılan hayvan grupları: geleneksel tıpta kullanılan herpetofauna, geleneksel tıpta böceklerin kullanılması (Entemoterapi), geleneksel tıpta arıların kullanılması (Apiterapi), geleneksel tıpta balıkların kullanılması (Ichthyoterapi), geleneksel tıpta sülüklerin kullanılması (Hirudoterapi); geleneksel tıpta kullanılan denizel omurgasızlar, geleneksel tıpta kullanılan memeli hayvanlar, Anadolu tıbbi folklorunda kullanılan terapötik hayvanlar konusunda bilgi sahibi olunmasıdır.


Doç. Dr. Esra AKAT ÇÖMDEN


1 1. Zooterapi tanımı, geçmişten günümüze tarihsel perspektifte tıbbi hayvanları öğrenebilme
2 2. Zooterapötik uygulamalarda kullanılan hayvan gruplarını kavrayabilme
3 3. Geleneksel tıpta kullanılan Herpetofauna, Entemoterapi, Apiterapi, Ichthyoterapi ve Hirudoterapiyi birbiri ile ilişkilendirebilme
4 4. Zooterapötik uygulamaları farklı hayvan grupları üzerinde uygulayabilme
5 5. Geleneksel tıpta kullanılan denizel omurgasızlar ile omurgalılar arasındaki bağlantının sorgulanmasını sağlayabilme
6 6. Öğrenilen bilgiler ile temel bir izleme araştırması tasarlayabilme
7 7. Zooterapötik uygulamalar ile ilgili veri tabanını araştırabilme, elde ettiği bilgileri sözlü ya da yazılı aktarabilme

Birinci Öğretim


Yok


Yok


1 Zooterapi tanımı ve giriş 2 Geçmişten günümüze tarihsel perspektifte tıbbi hayvanlar 3 Çeşitli ülkelerdeki geleneksel terapötik uygulamalar 4 Çeşitli ülkelerdeki geleneksel terapötik uygulamalar 5 Zooterapötik uygulamalarda kullanılan hayvan grupları: Geleneksel tıpta kullanılan amfibiler 6 Geleneksel tıpta kullanılan sürüngenler 7 Geleneksel tıpta böceklerin kullanılması (Entemoterapi) 8 Arasınav 9 Geleneksel tıpta arıların kullanılması (Apiterapi) 10 Geleneksel tıpta balıkların kullanılması (Ichthyoterapi) 11 Geleneksel tıpta sülüklerin kullanılması (Hirudoterapi) 12 Geleneksel tıpta kullanılan denizel omurgasızlar 13 Geleneksel tıpta kullanılan memeli hayvanlar 14 Anadolu tıbbi folklorunda kullanılan terapötik hayvanlar 15 Ödev ve Sunumların Rapor edilmesi 16 Final Sınavı


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Zooterapi tanımı ve giriş
2 Geçmişten günümüze tarihsel perspektifte tıbbi hayvanlar
3 Çeşitli ülkelerdeki geleneksel terapötik uygulamalar
4 Çeşitli ülkelerdeki geleneksel terapötik uygulamalar
5 Zooterapötik uygulamalarda kullanılan hayvan grupları: Geleneksel tıpta kullanılan amfibiler
6 Geleneksel tıpta kullanılan sürüngenler
7 Geleneksel tıpta böceklerin kullanılması (Entemoterapi)
8 Arasınav
9 Geleneksel tıpta arıların kullanılması (Apiterapi)
10 Geleneksel tıpta balıkların kullanılması (Ichthyoterapi)
11 Geleneksel tıpta sülüklerin kullanılması (Hirudoterapi)
12 Geleneksel tıpta kullanılan denizel omurgasızlar
13 Geleneksel tıpta kullanılan memeli hayvanlar
14 Anadolu tıbbi folklorunda kullanılan terapötik hayvanlar
15 Ödev ve Sunumların Rapor edilmesi
16 Final Sınavı

Arıkan, H., Akçiçek, E., Olukman, M. (2020): Zooterapi (Hayvan Kaynaklı ve Destekli Tedavi). İstanbul Tıp Kitabevleri, 1. Baskı. Altschiller, D. (2011): Animal-assisted therapy. Health and Medical Issues Today. Greenwood. Santa Barbara, California-Denver, Colorado-Oxford, England. Alves, R.R.N., Rosa, I.L. (2006): From cnidarians to mammals: The use of animals as remedies in fishing communities in NE Brazil. Journal of Ethnopharmocology, 107: 259-276. Alves, R.R.N., Filho, G.A.P., Delima, Y.C.C. (2007): Snakes used in ethnomedicine in Northeast Brazil. Environment, Development and Sustainability, 9: 455-464. Alves, R.R.N., Rosa, I.L., Santana, G.G. (2007): The role of animal-derived remedies as complementary medicine in Brazil. BioScience, 57 (11): 949-955. Alves, R.R.N., Vieira, W.L.S., Santana, G.G. (2008): Reptiles used in traditional folk medicine: conservation implications. Biodivers. Conserv 17: 2037-2049. Alves, R.R.N., Souto, W.M.S., Barboza, R.R.D. (2010): Primates in traditional folk medicine: a world overview. Mammal Rev. 40 (2): 155-180. Alves, R.R.N., Rosa, I.L. (2013): Animals in traditional folk medicine. Implications for conservation. Springer, Heidelberg New York Dordrecht London. Fusetani, N (ed) (2000): Drugs from the sea. Basel, Karger. Gödekmerdan, A., Arusan, A., Bayar, B., Sağlam, N. (2011): Tıbbi sülükler ve hirudoterapi. Türkiye Parazitoloji Dergisi, 35: 234-9. Fleischmann, W., Grassberger, M., Sherman, R. (2004): Maggot therapy. A handbook of maggot-assisted wound healing. Thieme, Stuttgart-New York. Grassberger, M., Hoch, W. (2006): Ichthyotherapy as alternative treatment for patients with psoriasis: A pilot study. eCAM 3 (4): 483-488. Mumcuoğlu, K.Y., Özkan, A.T. (2009): Süpüratif kronik yaraların maggot debridman tedavisi. Türkiye Parazitoloji Dergisi, 33 (4): 307-315.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 3 42
Rapor Hazırlama 2 12 24
Rapor Sunma 2 4 8
Makale Kritik Etme 5 10 50
Bireysel Çalışma 8 5 40
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 15 15
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 20 20
Okuma 13 3 39
Toplam İş Yükü (saat) 240

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7
ÖÇ 1 4 4 5 5
ÖÇ 2 4 4 4 5
ÖÇ 3 4 4
ÖÇ 4 4
ÖÇ 5 4
ÖÇ 6 4
ÖÇ 7
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek