GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9101025912010 Evrimsel Genetik Seçmeli Ders Grubu 1 1 8,00

Yüksek Lisans


İngilizce


Dersin amacı, evrimsel mekanizmaların moleküler genetik düzeyde anlatılması, bireysel düzeyde ve tür düzeyinde genetik farklılıkların işlenmesi, varyasyonun gen düzeyinde öğrencilere anlatılmasıdır. Memeli genomlarının incelenmesi ve bunların evrimsel analizlerde ne şekilde kullanıalcağının öğretilmesi hedeflenmektedir.


Assoc. Prof. Dr. Cemal ÜN


1 Evrimin genetik mekanizmalarının anlaşılması
2 Evrimsel mantık zinciri kurulmasının anlaşılması
3 Evrimsel bilginin toplum sağlığı açısından öneminin anlaşılması
4 Evrim bilim ilişkisinin kavranması
5 Evrim ve tarım hayvanları ilişkisinin anlaşılması
6 Trım hayvanları Evrimi ve İnsan Evrimi arasındaki ilişkinin anlaşılması


Yok


Yok


Genom yapıları, mutasyonlar ve polimorfizmler, Sekanslanması tamamlanan önemli türler, Tekrar DNA, DNA çölleri, Moleküler markırlar, Pseudogenler, Gen regulasyonu ve miRNA, Darwin prensiplerinin Prion geni örneğiyle tartışılması, Filogenetik ağaçların çizimi, Filogenetik ağaçların yorumlanması, Atavistik organlar ve Pseudogenler, Evrim ve hastalıklar, Çiftlik hayvanları-insan evrimsel etkileşimleri, Son evrimsel genetik makalelerinin incelenmesi


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Genom yapıları
2 mutasyonlar ve polimorfizmler
3 Sekanslanması tamamlanan önemli türler
4 Tekrar DNA, DNA çölleri
5 Moleküler markırlar
6 Pseudogenler Gen regulasyonu ve miRNA
7 Darwin prensiplerinin Prion geni örneğiyle tartışılması
8 Filogenetik ağaçların çizimi
9 yarıyıl sınavı
10 Filogenetik ağaçların yorumlanması
11 Atavistik organlar ve Pseudogenler
12 Evrim ve hastalıklar genetiği
13 Çiftlik hayvanları-insan evrimsel etkileşimleri
14 Son evrimsel genetik makalelerinin incelenmesi
15 Son evrimsel genetik makalelerinin incelenmesi
16 Final sınavı

Evolutionary Genetics JOHN MAYNARD SMİTH Oxford University Press ISBN: 019 850232 XHbK Human Evolutionary Genetics: Origins, Peoples and Disease Mark A. Jobling, Mathew Hurles, and Chris Tyler-Smith


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 3 42
Tartışma 2 2 4
Soru-Yanıt 3 2 6
Takım/Grup Çalışması 3 8 24
Gözlem 2 3 6
Alan Gezisi 2 2 4
Örnek Vaka İncelemesi 3 5 15
Beyin Fırtınası 4 2 8
Seminer 5 5 25
Makale Yazma 5 4 20
Makale Kritik Etme 6 3 18
Bireysel Çalışma 6 3 18
Toplantı Başkanlığı Yapma 1 3 3
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 3 3
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 4 4
Rapor 5 3 15
Performans 4 3 12
Quiz için Bireysel Çalışma 5 2 10
Toplam İş Yükü (saat) 241

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7
ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
ÖÇ 6
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek