Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9101025912010 | Evrimsel Genetik | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 8,00 |
Yüksek Lisans
İngilizce
Dersin amacı, evrimsel mekanizmaların moleküler genetik düzeyde anlatılması, bireysel düzeyde ve tür düzeyinde genetik farklılıkların işlenmesi, varyasyonun gen düzeyinde öğrencilere anlatılmasıdır. Memeli genomlarının incelenmesi ve bunların evrimsel analizlerde ne şekilde kullanıalcağının öğretilmesi hedeflenmektedir.
Assoc. Prof. Dr. Cemal ÜN
1 | Evrimin genetik mekanizmalarının anlaşılması |
2 | Evrimsel mantık zinciri kurulmasının anlaşılması |
3 | Evrimsel bilginin toplum sağlığı açısından öneminin anlaşılması |
4 | Evrim bilim ilişkisinin kavranması |
5 | Evrim ve tarım hayvanları ilişkisinin anlaşılması |
6 | Trım hayvanları Evrimi ve İnsan Evrimi arasındaki ilişkinin anlaşılması |
Yok
Yok
Genom yapıları, mutasyonlar ve polimorfizmler, Sekanslanması tamamlanan önemli türler, Tekrar DNA, DNA çölleri, Moleküler markırlar, Pseudogenler, Gen regulasyonu ve miRNA, Darwin prensiplerinin Prion geni örneğiyle tartışılması, Filogenetik ağaçların çizimi, Filogenetik ağaçların yorumlanması, Atavistik organlar ve Pseudogenler, Evrim ve hastalıklar, Çiftlik hayvanları-insan evrimsel etkileşimleri, Son evrimsel genetik makalelerinin incelenmesi
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Genom yapıları | ||
2 | mutasyonlar ve polimorfizmler | ||
3 | Sekanslanması tamamlanan önemli türler | ||
4 | Tekrar DNA, DNA çölleri | ||
5 | Moleküler markırlar | ||
6 | Pseudogenler Gen regulasyonu ve miRNA | ||
7 | Darwin prensiplerinin Prion geni örneğiyle tartışılması | ||
8 | Filogenetik ağaçların çizimi | ||
9 | yarıyıl sınavı | ||
10 | Filogenetik ağaçların yorumlanması | ||
11 | Atavistik organlar ve Pseudogenler | ||
12 | Evrim ve hastalıklar genetiği | ||
13 | Çiftlik hayvanları-insan evrimsel etkileşimleri | ||
14 | Son evrimsel genetik makalelerinin incelenmesi | ||
15 | Son evrimsel genetik makalelerinin incelenmesi | ||
16 | Final sınavı |
Evolutionary Genetics JOHN MAYNARD SMİTH Oxford University Press ISBN: 019 850232 XHbK Human Evolutionary Genetics: Origins, Peoples and Disease Mark A. Jobling, Mathew Hurles, and Chris Tyler-Smith
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Tartışma | 2 | 2 | 4 |
Soru-Yanıt | 3 | 2 | 6 |
Takım/Grup Çalışması | 3 | 8 | 24 |
Gözlem | 2 | 3 | 6 |
Alan Gezisi | 2 | 2 | 4 |
Örnek Vaka İncelemesi | 3 | 5 | 15 |
Beyin Fırtınası | 4 | 2 | 8 |
Seminer | 5 | 5 | 25 |
Makale Yazma | 5 | 4 | 20 |
Makale Kritik Etme | 6 | 3 | 18 |
Bireysel Çalışma | 6 | 3 | 18 |
Toplantı Başkanlığı Yapma | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 4 | 4 |
Rapor | 5 | 3 | 15 |
Performans | 4 | 3 | 12 |
Quiz için Bireysel Çalışma | 5 | 2 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat) | 241 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | |
ÖÇ 1 | |||||||
ÖÇ 2 | |||||||
ÖÇ 3 | |||||||
ÖÇ 4 | |||||||
ÖÇ 5 | |||||||
ÖÇ 6 |