Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9101085122017 | Chemical Sensors | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 8,00 |
Yüksek Lisans
İngilizce
Kimyasal analizde geniş uygulama alanı bulan kimyasal sensörlerin çalışma ilkesi, hazırlanması ve gıda, klinik ve doğal örneklere uygulamaları hakkında bilgi vermek
Prof. Dr. F. Nil Ertaş, Prof. Dr. Zekerya Dursun, Prof. Dr. Nur Aksuner
1 | Kullanım amacına yönelik sensör seçebilme, tasarlayabilme ve geliştirebilme becerisini kazanabilme |
2 | Kimyasal sensörlerin kullanıldığı ölçüm sistemlerini tanıma ve kullanılmasını kavrayabilme |
3 | Kimyasal sensörlerin çalışma ilkesini kavrayabilme |
4 | Literatür araştırma sonuçlarını değerlendirme, karşılaştırma ve yorumlayabilme, güncel gelişmeleri takip edebilme |
5 | Kullanılan kimyasal sensörlerin üstünlük ve sakıncalarını irdeleyebilme ve karşılaştırabilme |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Kimyasal sensörlerin tanımı, elektrokimyasal, spektroskopik ve diğer ölçüm tekniklerine dayalı sensörlerin çalışma ilkesi ve uygulama alanlarının sistematik incelenmesi.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Analitik kimyada sensör kullanımı ve önemi | ||
2 | Elektrokimyasal sensörlerin sınıflandırılması | ||
3 | Potansiyometrik sensörlerin çalışma ilkesi | ||
4 | Potansiyometrik sensörlere örnek sistemler ve özel uygulama alanları | ||
5 | Amperometrik sensörlerin çalışma ilkesi ve hazırlanmaları | ||
6 | Biyosensörler ve hazırlanması | ||
7 | Biyosensörlerin uygulama alanları | ||
8 | Arasınav | ||
9 | Sensör geliştirmede voltammetrik yaklaşımlar | ||
10 | Spektroskopik ölçümlere dayalı sensörler | ||
11 | Fluorimetrik sensörlerin dayandığı temel ilkeler | ||
12 | Fluorimetrik sensörlerin uygulama alanları | ||
13 | Ödev Sunumu ve Tartışma | ||
14 | Ödev Sunumu ve Tartışma | ||
15 | Ödev Sunumu ve Tartışma | ||
16 | Final |
Principles of Chemical Sensors, J. Janata, Plenum Press, 1989 Introduction to Bioanalytical Sensors, A.J. Cunningham, John Wiley & Sons, 1998
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Rehberli Problem Çözümü | 14 | 3 | 42 |
Rapor Hazırlama | 3 | 10 | 30 |
Proje Hazırlama | 3 | 15 | 45 |
Seminer | 3 | 2 | 6 |
Bireysel Çalışma | 4 | 4 | 16 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Okuma | 3 | 3 | 9 |
Toplam İş Yükü (saat) | 229 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 3 | 5 |
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 3 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 |
ÖÇ 4 | 4 | 4 | 5 | 3 | 3 | 5 | 3 |
ÖÇ 5 | 5 | 4 | 5 | 3 | 4 | 4 | 4 |