GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9101075622005 Kafes Teorisine Giriş II Seçmeli Ders Grubu 1 2 8,00

Yüksek Lisans


Türkçe


"Kafes Teorisine Giriş I" de verilen temel bilgiler üzerine son yıllarda yoğun araştırmalara yol açan kafeslerin topolojik ve lojik açısından incelemektir.


Doç. Dr. Tahsin ÖNER


1 Matematiksel teoremleri oluşturabilme ve kanıtlama yollarını belirleyebilme.
2 Teorem ve problemleri örneklendirebilme.
3 Soyut düşünme becerisini problem çözmeye uygulayabilme.
4 Problem çözmede uygun yaklaşımları tasarlayabilme.

Birinci Öğretim


-


-


Tam kısmi sıralı kümeler, sabit nokta teoremi ve sabit noktaların hesabı; Maksimallik ilkeleri; Zorn Lemması ve Seçme Aksiyomu; Asal ve maksimal idealler, süzgeçler ve ultrasüzgeçler; Genel kafeslerin gösterilimi; Bole cebirleri için Stone Gösterilim Teoremi, Lindenbaum Cebiri; Modal lojik; S4 lojiği ve topoloji.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Tam kısmi sıralı kümeler, sabit nokta teoremi ve sabit noktaların hesabı.
2 Tam kısmi sıralı kümeler, sabit nokta teoremi ve sabit noktaların hesabı.
3 Maksimallik ilkeleri.
4 Zorn Lemması ve Seçme Aksiyomu.
5 Zorn Lemması ve Seçme Aksiyomu.
6 Asal ve maksimal idealler.
7 Süzgeçler ve ultrasüzgeçler.
8 Ara Sınav
9 Genel kafeslerin gösterilimi.
10 Boole cebirleri için Stone Gösterilim Teoremi
11 Boole cebirleri için Stone Gösterilim Teoremi
12 Lindenbaum Cebiri
13 Modal lojik
14 Modal lojik
15 S4 lojiği ve topoloji
16 Final Sınavı

1. Burris, S. and Sankappanavar, H. P., “A Course in Universal Algebra”; Springer-Verlag New York, (1981). 2. Davey, B. A. and Priestley, H. A.; “Introduction to Lattices and Order”; Cambridge University Press; (2002). 3. Haim, M.; “Duality for Lattices with Operators: A Modal Logic Approach”; MOL-2000-02; Universiteit van Amsterdam, (2000).


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

-


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 16 3 48
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 75 75
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 100 100
Toplam İş Yükü (saat) 227

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7
ÖÇ 1 4 4 4
ÖÇ 2 4 4 4
ÖÇ 3 4 4 4
ÖÇ 4 4 4 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek