GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9101075932013 Genelleştirilmiş Topoloji I Seçmeli Ders Grubu 1 1 8,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı topolojinin genelleştirilmesi olan kavramların öğretilmesidir. Bu konuda araştırma yeteneği kazandırmaktır.


Prof. Dr. Oya ÖZBAKIR


1 Matematiğin ve özellikle topolojideki bazı genişlemelerin önemini anlayabilme
2 Makale inceleme becerisini geliştirme
3 Problemlerin çözümlerini bulmadaki tartışmalar ile sonucu şekillendirme
4 Matematiksel düşünceyi geliştirebilme

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Genelleştirilmiş açık kümeler, genelleştirilmiş topoloji, genelleştirilmiş süreklilik, genelleştirilmiş komşuluk kavramı, zayıf komşuluk sistemleri ve uzayları, genelleştirilmiş topolojide mixed yapılar, genelleştirilmiş topolojide bazı sonuçlar ve genelleştirilmiş sistemler


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Dersin tanıtımı: Kapsamı, gerekçesi, önemi, kural ve gerekler
2 Genelleştirilmiş açık kümeler
3 Genelleştirilmiş açık kümeler
4 Genelleştirilmiş topoloji
5 Genelleştirilmiş topoloji
6 Genelleştirilmiş süreklilik
7 Genelleştirilmiş komşuluk kavramı
8 Arasınav
9 Zayıf komşuluk sistemleri ve uzayları
10 Zayıf komşuluk sistemleri ve uzayları
11 Genelleştirilmiş topolojide mixed yapılar
12 Genelleştirilmiş topolojide mixed yapılar
13 Genelleştirilmiş topolojide bazı sonuçlar ve genelleştirilmiş sistemler
14 Genelleştirilmiş topolojide bazı sonuçlar ve genelleştirilmiş sistemler
15 Genelleştirilmiş topolojide bazı sonuçlar ve genelleştirilmiş sistemler
16 Final

1. A.Csaszar, “Generalized open sets”, Acta Mathematica Hungarica, 75, (1-2), 65-87, 1997. 2. A. Csaszar, “Generalized topology and generalized continuity”, Acta Mathematica Hungarica, 96 (4), 351-357, 2002. 3. W.K. Min, “On weak neighborhood systems and spaces”, Acta Mathematica Hungarica, 121 (3), 283-292, 2008. 4. A. Csaszar, “Mixed constructions for generalized topologies”, Acta Mathematica Hungarica, 122 (1-2), 153-159, 2009. 5. W.K. Min, “Some results on generalized topological spaces and generalized systems”, Acta Mathematica Hungarica”, 108 (1-2), 171-181, 2005.


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 75
Ev Ödevi 1 25
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Derse Katılım 16 3 48
Proje Hazırlama 1 70 70
Proje Sunma 1 3 3
Makale Kritik Etme 1 3 3
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma 2 25 50
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 50 50
Performans 1 9 9
Toplam İş Yükü (saat) 233

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7
ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek