[GeriDon]

[DersOgretimPlani]


[DersinKodu] [DersinAdi] [DersinTuru] [Yil] [YariYil] [Ects]
9102015161998 Sebze Olarak Değerlendirilen Otlar Seçmeli Ders Grubu 1 2 8,00

[YuksekLisans]


Türkçe


Sebze olarak değerlendirilen ve kültüre alınmayan tek veya çok yıllık otları tanıtmak ve yetiştiriciliği ve toplama dönemleri hakkında kısa bilgiler öğretmek


Prof.Dr. Dursun EŞİYOK


1 Çevre bilincini kavrayabilme
2 Tohumların çimlendirilmesi için gerekli ekolojik istekleri irdeleyebilme
3 Sebze olarak değerlendirilen filizlenmiş tohumların ekonomik önemi ve insan beslenmesindeki yerini açıklayabilme
4 Tohumların biyolojik özelliklerini kavrayabilme
5 ) Filizlenmiş tohumların korunması ve değerlendirilme konusunda genel bilgileri kavrayabilme


Yok


Yok


Sebze olarak değerlendirilen otların Ekonomik Önemi, İnsan Beslenmesi Açısından Önemi, Biyolojik Özellikleri, Ekolojik İstekleri, Çoğaltılması, sınıflandırılması ve değerlendirilme şekilleri


[Hafta] [Teorik] [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 Türkiye’de Sebze olarak değerlendirilen otların tanımlanması
2 Sebze olarak değerlendirilen otların Dünya’daki ve Türkiye’deki durumu, ekonomik önemi ve insan beslenmesindeki yeri
3 Sebze olarak değerlendirilen otların botanik sınıflandırılması
4 Sebze olarak değerlendirilen otların bölgelere göre dağılımı
5 Sebze olarak değerlendirilen otların iklim isteklerine göre sınıflandırılması
6 Sebze olarak değerlendirilen otların çoğaltılması konusunda genel bilgi
7 Sebze olarak değerlendirilen otların hasat ve değerlendirilmeleri konusunda genel bilgi Asteraceae (compositae) familyasındaki otların tanıtılması
8 Ara sınav
9 Labiatae (Lamiaceae) familyasında yer alan otların tanıtılması
10 Umbelliferae (Apiaceae) familyasındaki otların tanıtılması
11 Brassicaceae (Cruciferae) familyasındaki otların tanıtılması
12 Liliaceae ve malvaceae familyasındaki otların tanıtılması
13 Polygonaceae familyasındaki otların tanıtılması
14 Sebze olarak değerlendirilen diğer familyalarda yer alan otların tanıtılması
15 Dönem Sonu Sunumlar
16 Final Sınavı

1. Wild Flowers of Britain and northwest Europe, 1995. ( Christopher Grey – Wilson) 2. Bitkilerle Sağlıklı Yaşama, 2002. (Doç. Dr. Hüseyin KOÇ) 3. Yabancı Otlarla Sağlıklı Yaşam(Gıda ve Tedavi), 2002. Prof. Dr. Zeki ÖZER, Dr. Nihat TURSUN, Dr. Hüseyin ÖNEN)


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri [Adet] [Deger]
Ara Sınav 1 100
[Toplam] 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri [Adet] [Deger]
Final Sınavı 1 100
[Toplam] 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


[Etkinlikler] [Sayisi] [Suresi] [ToplamIsYuku]
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 2 28
Uygulama/Pratik 14 2 28
Bireysel Çalışma 14 6 84
Okuma 14 7 98
[ToplamIsYuku] 242

[PC] 1 [PC] 2 [PC] 3 [PC] 4 [PC] 5 [PC] 6 [PC] 7
[OC] 0 3 4
[OC] 1 5
[OC] 2 5
[OC] 3 4
[OC] 4 4 4
[PCOCAciklama]