Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9102015312004 | Bahçe Bitkilerinde Deneme Tekniği | Ders | 1 | 1 | 8,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı öğrencilerin bahçe bitkileri alanında deneme planlama, veri toplama ve verilerin analizindeki yaklaşımları kavrayabilmesini, elde edilen sonuçları yorumlayabilmesini sağlamaktır.
Assoc. Prof. Dr. Özlem TUNCAY
1 | Verileri gereken hassasiyette toplayabilme becerisi |
2 | Analiz sonuçlarını yorumlayabilme becerisi |
3 | Bahçe bitkileri yetiştirme ve ıslahı ile ilgili denemeleri planlayabilme becerisi |
4 | Elde edilen verileri analiz edebilme becerisi |
Yok
Yok
Verilerde hassasiyet ve doğruluk, normal dağılış, hipotez oluşturma ve test etme, denemelerin planlanması ve uyulması gereken ilkeler, varyans analizi, çoklu karşılaştırma testleri, Tek ve çok faktörlü deneme desenleri, değişkenler arası ilişkiler, sayımla elde edilen verilerin değerlendirilmesi.
Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|---|
0 | Verilerde hassasiyet ve doğruluk Normal dağılış Normal dağılışa uygunluğun saptanması | Rehberli problem çözümü | ||
1 | Transformasyonlar Hipotez oluşturma ve test etme | Rehberli problem çözümü | ||
2 | Bahçe bitkileri alanında denemelerin planlanması ve uyulması gereken ilkeler Varyans analizi (ANOVA) | Rehberli problem çözümü | ||
3 | Çoklu karşılaştırma testleri (LSD, Duncan, Tukey) | Rehberli problem çözümü | ||
4 | Tesadüf Parselleri | Rehberli problem çözümü | ||
5 | Tesadüf Blokları | Rehberli problem çözümü | ||
6 | Ara sınav | Rehberli problem çözümü | ||
7 | Latin Karesi | Rehberli problem çözümü | ||
8 | Ortogonal karşılaştırmalar | Rehberli problem çözümü | ||
9 | Basit Faktöriyel Denemeler: Tesadüf Parselleri | Rehberli problem çözümü | ||
10 | Basit Faktöriyel Denemeler: Tesadüf Blokları | Rehberli problem çözümü | ||
11 | Bölünmüş parseller | Rehberli problem çözümü | ||
12 | Bölünen bölünmüş parseller | Rehberli problem çözümü | ||
13 | Değişkenler arası ilişkiler | Rehberli problem çözümü | ||
14 | Sayımla elde edilen verilerin değerlendirilmesi: Khi-kare | Rehberli problem çözümü Uygulama Sınavı | ||
15 | Final sınavı |
1. Püskülcü, H., İkiz, F., Eren, Ş. 2006. İstatistiğe Giriş. Barış Yayınları, Fakülteler Kitabevi, İzmir. 2. Düzgüneş, O.; Kesici, T.; Kavuncu, O.; Gürbüz, F. 1987. Araştırma ve Deneme Metotları. Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları: 1021, Ders Kitabı: 295, Ankara. 3. Little, T.M.; Hills, F.J., 1972. Statistical Methods in Agricultural Research. University of California. 4. Bek, Y., Efe, E., 1989. Araştırma ve Deneme Metodları. Çukurova Üniversitesi, Ziraat Fakültesi Ders Kitabı, No: 71, Adana.
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 70 |
Ev Ödevi | 1 | 30 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 30 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 40 | 40 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Problem Çözümü | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 40 | 40 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 50 | 50 |
Laboratuvar Sınavı | 14 | 2 | 28 |
Sözlü Sınav | 7 | 2 | 14 |
Toplam İş Yükü (saat) | 258 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | |
ÖÇ 0 | 5 | 3 | 4 | ||||
ÖÇ 1 | 4 | 5 | 5 | ||||
ÖÇ 2 | 5 | 3 | 2 | ||||
ÖÇ 3 | 5 | 3 | 3 |