[DersinKodu] | [DersinAdi] | [DersinTuru] | [Yil] | [YariYil] | [Ects] |
---|---|---|---|---|---|
9102015552012 | Üzümsü Meyvelerin Yetiştirilme Teknikleri | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 7,00 |
[YuksekLisans]
Bu dersin amacı öğrencilerin; üzümsü meyveler içinde yer alan türleri tanımasını, bunların yetiştiriciliği hakkında temel bilgileri öğrenerek, bu bilgiler ışığında bahçe tesisi ve yetiştiriciliğine başlayabilmelerini sağlamaktır
Prof. Dr. Serra HEPAKSOY
1 | .Üzümsü meyve türlerini tanıyabilme |
2 | Üzümsü meyvelerin biyolojisini öğrenebilme |
3 | Genel çoğaltma tekniklerini bilerek, bunları tür bazında uygulayabilme |
4 | Üzümsü meyve türlerinin yetiştiriciliğindeki temel sorunları ortaya koyabilme ve bunları çözebilme |
5 | Yıllık bakım işlemlerini yapabilme ve uygulamaya koyabilme |
Yok
Yok
Üzümsü meyvelerin önemi, tarihsel gelişimi, tanımı Üzümsü meyvelerin biyolojik özellikleri Üzümsü meyvelerin ekolojik istekleri Üzümsü meyvelerin çoğaltma teknikleri Üzümsü meyvelerin yetiştirme teknikleri
[Hafta] | [Teorik] | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|
1 | Üzümsü meyvelere giriş | ||
2 | Çileğin sistematiği, Kültür Tarihi | ||
3 | Çileğin Morfolojik ve Biyolojik Özellikleri, Çileğin Ekolojik İstekleri | ||
4 | Çilek Yetiştiriciliğinin Teknik Özellikleri, Çilek bahçelerinde yıllık bakım işleri | ||
5 | Çilekte çoğaltma yöntemleri | ||
6 | Örtüaltı çilek yetiştiriciliği | ||
7 | Genel değerlendirme ve hazırlanan raporların sunumu | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Ahududunun sistematiği ve sınıflandırması morfolojik ve biyolojik özellikleri | ||
10 | Ahududunun iklim ve toprak istekleri, çoğaltılması, bahçe kurulması, sulama, gübreleme, budama ve hasat | ||
11 | Böğürtlenin sistematiği, sınıflandırması morfolojik ve biyolojik özellikleri | ||
12 | Böğürtlenin iklim ve toprak istekleri, çoğaltılması, bahçe kurulması, sulama, gübreleme, budama ve hasat | ||
13 | Frenküzümünün sistematiği, sınıflandırması morfolojik ve biyolojik özellikler | ||
14 | Frenküzümünün iklim ve toprak istekleri, çoğaltılması, bahçe kurulması, sulama, gübreleme, budama ve hasat | ||
15 | Hazırlanan ödevlerin sunumu | ||
16 | Final Sınavı |
- Ağaoğlu,S. 1986. Üzümsü Meyveler. Ankara Üniversitesi, Ziraat Fakültesi, No:984, 377 s. - Barut,E. 2004. Dünya ve Türkiye’de Üzümsü Meyve Yetiştiriciliği ve Ticareti. Türktarım Dergisi, 156: 60-67. - Childers, N.F., Morris, J.R., Sibbet, G.S., 1995. Modern Fruit Science (Orchard and Small Fruit Culture). Horticultural Publications. Gainesville, Florida. - Smith, M., 2001. Backyards Fruits and Berries. Chartwell Boks, A Division of Book Sales Inc. 114. Northfield Avenue Edison, New Jersey 08837, USA, p 160. - Westwood, M.N., 1978. Temperate-Zone Pomology. W.H.Freeman and Company, SanFrancisco.
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | [Adet] | [Deger] |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 70 |
Ev Ödevi | 1 | 30 |
[Toplam] | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | [Adet] | [Deger] |
Final Sınavı | 1 | 100 |
[Toplam] | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
[Etkinlikler] | [Sayisi] | [Suresi] | [ToplamIsYuku] |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Gözlem | 2 | 4 | 8 |
Rapor Hazırlama | 1 | 16 | 16 |
Rapor Sunma | 1 | 2 | 2 |
Proje Hazırlama | 1 | 18 | 18 |
Proje Sunma | 1 | 2 | 2 |
Makale Kritik Etme | 6 | 5 | 30 |
Bireysel Çalışma | 6 | 5 | 30 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 4 | 5 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 5 | 5 | 25 |
[ToplamIsYuku] | 197 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | |
[OC] 1 | |||||||
[OC] 2 | |||||||
[OC] 3 | |||||||
[OC] 4 | |||||||
[OC] 5 |