[GeriDon]

[DersOgretimPlani]


[DersinKodu] [DersinAdi] [DersinTuru] [Yil] [YariYil] [Ects]
9102015702016 Sebze Olarak Değerlendirilen Filizler ve Çiçekler Seçmeli Ders Grubu 1 2 8,00

[YuksekLisans]


Türkçe


Sebze olarak değerlendirilen filizlenmiş tohumları tanıtmak ve yetiştiriciliği ve kullanımı hakkında kısa bilgiler öğretmek


Prof. Dr. Dursun EŞİYOK, Doç. Dr. M. Kadri BOZOKALFA


1 Sebze olarak değerlendirilen filizlenmiş tohumların ekonomik önemi ve insan beslenmesindeki yerini açıklayabilme
2 Çevre bilincini öğrenebilme
3 Tohumların biyolojik özelliklerini kavrayabilme
4 Tohumların çimlendirilmesi için gerekli ekolojik istekleri irdeleyebilme
5 Filizlenmiş tohumların korunması ve değerlendirilme konusunda genel bilgileri kavrayabilme

Birinci Öğretim



[Yok]


Sebze olarak değerlendirilen filizlenmiş tohumların Ekonomik Önemi, İnsan Beslenmesi Açısından Önemi, Biyolojik Özellikleri, Ekolojik İstekleri, Çoğaltılması ve değerlendirilme şekilleri


[Hafta] [Teorik] [Uygulama] [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 Sebze olarak değerlendirilen filizlenmiş tohumların tanımlanması
2 Sebze olarak değerlendirilen filizlenmiş tohumların botanik sınıflandırılması
3 Sebze olarak değerlendirilen filizlenmiş tohumların Dünya’daki ve Türkiye’deki durumu
4 Sebze olarak değerlendirilen filizlenmiş tohumların ekonomik önemi
5 Sebze olarak değerlendirilen filizlenmiş tohumların insan beslenmesindeki yeri
6 Sebze olarak değerlendirilen filizlenmiş tohumların belirlenmesi
7 Sebze olarak değerlendirilen filizlenmiş tohumların iklim istekleri
8 Yetiştiricilikte karşılaşılan sorunlar
9 Ara sınav
10 Filizlenmiş tohumların yetiştirilme ortamlarının hazırlanması
11 Uygulamalı olarak filizlenmiş tohumların yetiştirilmesi
12 Uygulamalı olarak filizlenmiş tohumların yetiştirilmesi II
13 Uygulamalı olarak filizlenmiş tohumların yetiştirilmesi III
14 Sebze olarak değerlendirilen filizlenmiş tohumların hasat ve değerlendirilmeleri konusunda genel bilgi
15 Dönem sonu sunumlar
16 Final Sınavı

1. The New Kitchen Garden. Penguin Group, London. 1991, A. Bicknell. 2. Fruit and Vegetables From Seed an Illustrated Dictionary Webb and Bower Ltd. London, 1987. R. Gorer. 3. Growing Edible Sprouts at Home. Cooperative Extension Publications. Nort Murray St Madison Wisconsin, 2001.H. C. Harrison. 4. The Vegetable Expert. Britanica House. Waltham Cross. Herts. England, 1990. D. G. Hessayon.


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri [Adet] [Deger]
Ara Sınav 1 100
[Toplam] 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri [Adet] [Deger]
Final Sınavı 1 100
[Toplam] 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


[Etkinlikler] [Sayisi] [Suresi] [ToplamIsYuku]
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 3 42
Laboratuvar 3 5 15
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 10 10
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 13 13
Okuma 3 3 9
[ToplamIsYuku] 93

[PC] 1 [PC] 2 [PC] 3 [PC] 4 [PC] 5 [PC] 6 [PC] 7
[OC] 1 5
[OC] 2
[OC] 3
[OC] 4
[OC] 5
[PCOCAciklama]