GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9102025011998 Bitki Korumada Bilgi Kaynaklarından Yararlanma Seçmeli Ders Grubu 1 1 7,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı öğrencilerin bitki koruma alanındaki bilgi kaynaklarını tanımalarını; bu kaynaklardan yararlanarak araştırma yapabilmelerini ve bilimsel yazı yazabilmelerini sağlamaktır.


Prof. Dr. Serdar Tezcan


1 Bitki korumada bilgi kaynaklarını bilmesi,
2 Bitki korumada bilimsel yazım tekniğini bilmesi.
3 Bitki korumada bilgi kaynaklarını incelemeyi bilmesi
4 Bitki korumada bilgi kaynaklarına ulaşma yollarını bilmesi,


Yok


Yok


Bilgi kaynakları,Bilgi kaynaklarına ulaşma yolları,Bilgi kaynaklarından yararlanma yolları,Bilimsel yazı yazma tekniği


Hafta Konular (Teorik) Uygulama Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Ders hakkında genel bilgi Tanışma, ders içeriği ve akışı
2 Bilgi kaynaklarının çeşitleri Bölüm kütüphanesinde kitapların incelenmesi
3 Bilgi kaynaklarının çeşitleri Bölüm kütüphanesinde kitapların incelenmesi
4 Bilgi kaynaklarına ulaşma yolları (Klasik yöntemler) Bölüm kütüphanesinde kitapların incelenmesi
5 Bilgi kaynaklarına ulaşma yolları (Modern yöntemler) Bölüm kütüphanesinde kitapların incelenmesi
6 Bilgi kaynaklarının genel incelenmesi Bölüm kütüphanesinde kitapların incelenmesi
7 Bilgi kaynaklarının özel incelenmesi Bölüm kütüphanesinde kitapların incelenmesi
8 Arasınav
9 Bilimsel yazım tekniği Üniversite kütüphanesinde kaynakların incelenmesi
10 Bilimsel yazım yöntemleri Üniversite kütüphanesinde kaynakların incelenmesi
11 Dispozisyonun hazırlanması Konuyla ilgili uygulama
12 Literatür gösterme Konuyla ilgili uygulama
13 Çizelge ve şekillerin gösterimi Konuyla ilgili uygulama
14 Yazımda önemli noktalar Konuyla ilgili uygulama
15 Proje sunumu Sunum yapılması
16 Final sınavı

Arnett, R. B., “ Entomological Information Storage and Retrieval”. The Bio Rand Foundation, Inc., (1970). Day, R. A., “How to Write and Publish a Scientific Paper”. (Çev. O. A Altay), Tübitak Yayınları, (1996). Kansu, İ. A., “Bilimsel Eser Yazma ve Basıma Hazırlama Tekniği”. Ç. Ü. Ziraat Fakültesi Yayınları, No: 17, Adana, (1983). Lodos, N., “Bilimsel Araştırma Yapma ve Yazı Yazma Tekniği”. Ege Bölge Zirai Araştırma Enstitüsü Müdürlüğü Yayınları, No: 12, Menemen, (1978). Maltha, D. J., “Technical Literature Search and the Written Report”. Fitman Publishing, (1976). Marshall, C. & G. B. Rossman, “Designing Qualitative Research”. Sage Publications, (1989).


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Quiz 4 1 4
Derse Katılım 14 1 14
Uygulama/Pratik 14 2 28
Rapor Sunma 1 15 15
Bireysel Çalışma 14 1 14
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 10 10
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 10 10
Toplam İş Yükü (saat) 95

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7
ÖÇ 1 3 4 3 3 3
ÖÇ 2 3 4 3 3 3
ÖÇ 3 3 3 3 3 3
ÖÇ 4 3 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek