GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9102025352007 Böcek Taksonomisi Seçmeli Ders Grubu 1 1 7,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı öğrencilerin taksonomi biliminin önemini anlamalarını ve edinecekleri bilgileri böcekler ve bitki koruma alanında doğru kullanabilmelerini sağlamaktır.


Prof. Dr. Ferit TURANLI


1 Bitki koruma yönünden önemli etmenlerin ayrımında kullanılan taksonomik karakterleri bilmesi
2 Bitki koruma alanında kullanılan bilimsel isimlerin oluşturulması, doğru okunması, kalıcı ve kolay öğrenilmesi
3 Bitki koruma yönünden önemli etmenlerin taksonomik kategorilerini bilmesi
4 Bitki koruma yönünden önemli etmenlerin koleksiyonlarının yapılışı ve yararlılarla zararlıların tanılanma yöntemlerinin bilinmesi
5 Taksonomik açıdan önemli kavramları bilmesi

Birinci Öğretim


Yok


Yok


•Taksonominin kavramsal temelleri,•Taksonomik kategoriler,•Taksonomik karakterler,•Koleksiyonlar, tanılama ve tanı anahtarları,• Taksonomik yayınlar, yeni türler,• Bilimsel isimlerin okunuş ilkeleri ve isimlendirmeyle ilgili terimler


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Taksonomi, sistematik ve sınıflandırma hakkında genel bilgi
2 Taksonominin tarihçesi
3 Taksonomik kategoriler-yüksek kategoriler ve familya
4 Taksonomik kategoriler-cins, tür, alttür, diğer kategoriler
5 Taksonomik karakterler ve bitki korumada önemi-morfolojik karakterler
6 Taksonomik karakterler-fizyolojik ve ekolojik karakterler
7 Taksonomik karakterler-etholojik ve coğrafi karakterler
8 Arasınav
9 Bitki korumada koleksiyonlar
10 Bitki korumada tanılama ve tanı anahtarları
11 Taksonomik yayınlar ve bitki korumada önemi
12 Yeni türler ve korunması
13 Sinonim, homonim, parantez kavramlarının taksonomide önemi ve isimlendirme ilkeleri
14 Bilimsel isimlerin okunuş ilkeleri ve isimlendirmeyle ilgili terimler
15 Proje sunumu
16 Final sınavı

Ders Kitabı: Önder, F., “Taksonomi İlkeleri”. E.U. Ziraat Fakültesi Yayınları No: 530, 87 s. (1998). Yardımcı Kaynaklar: Ecevit, O., “Böcek Sistematiği”. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları No: 34, 487 s. (2000). Lerwill, C. J., “An Introduction to the Classification of Animals”. Constable Ltd., 108 pp. (1971). Savory, T., “Animal Taxonomy”. Heinemann Educational Boks Ltd. 101 pp. (1970). Schenk, E. T. & J. H. McMasters, “Procedure in Taxonomy”. Stanford University Press, 119 pp. (1956).



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Quiz 5 1 5
Derse Katılım 14 3 42
Proje Sunma 1 15 15
Bireysel Çalışma 14 8 112
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 20 20
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 25 25
Toplam İş Yükü (saat) 219

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7
ÖÇ 1 4 3 2 4 2
ÖÇ 2 4 4 4
ÖÇ 3 4 4 4 3 4 3
ÖÇ 4 4 3
ÖÇ 5 5 4 4 3 4 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek