Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9102025352007 | Böcek Taksonomisi | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 7,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı öğrencilerin taksonomi biliminin önemini anlamalarını ve edinecekleri bilgileri böcekler ve bitki koruma alanında doğru kullanabilmelerini sağlamaktır.
Prof. Dr. Ferit TURANLI
1 | Bitki koruma yönünden önemli etmenlerin ayrımında kullanılan taksonomik karakterleri bilmesi |
2 | Bitki koruma alanında kullanılan bilimsel isimlerin oluşturulması, doğru okunması, kalıcı ve kolay öğrenilmesi |
3 | Bitki koruma yönünden önemli etmenlerin taksonomik kategorilerini bilmesi |
4 | Bitki koruma yönünden önemli etmenlerin koleksiyonlarının yapılışı ve yararlılarla zararlıların tanılanma yöntemlerinin bilinmesi |
5 | Taksonomik açıdan önemli kavramları bilmesi |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
•Taksonominin kavramsal temelleri,•Taksonomik kategoriler,•Taksonomik karakterler,•Koleksiyonlar, tanılama ve tanı anahtarları,• Taksonomik yayınlar, yeni türler,• Bilimsel isimlerin okunuş ilkeleri ve isimlendirmeyle ilgili terimler
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Taksonomi, sistematik ve sınıflandırma hakkında genel bilgi | ||
2 | Taksonominin tarihçesi | ||
3 | Taksonomik kategoriler-yüksek kategoriler ve familya | ||
4 | Taksonomik kategoriler-cins, tür, alttür, diğer kategoriler | ||
5 | Taksonomik karakterler ve bitki korumada önemi-morfolojik karakterler | ||
6 | Taksonomik karakterler-fizyolojik ve ekolojik karakterler | ||
7 | Taksonomik karakterler-etholojik ve coğrafi karakterler | ||
8 | Arasınav | ||
9 | Bitki korumada koleksiyonlar | ||
10 | Bitki korumada tanılama ve tanı anahtarları | ||
11 | Taksonomik yayınlar ve bitki korumada önemi | ||
12 | Yeni türler ve korunması | ||
13 | Sinonim, homonim, parantez kavramlarının taksonomide önemi ve isimlendirme ilkeleri | ||
14 | Bilimsel isimlerin okunuş ilkeleri ve isimlendirmeyle ilgili terimler | ||
15 | Proje sunumu | ||
16 | Final sınavı |
Ders Kitabı: Önder, F., “Taksonomi İlkeleri”. E.U. Ziraat Fakültesi Yayınları No: 530, 87 s. (1998). Yardımcı Kaynaklar: Ecevit, O., “Böcek Sistematiği”. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları No: 34, 487 s. (2000). Lerwill, C. J., “An Introduction to the Classification of Animals”. Constable Ltd., 108 pp. (1971). Savory, T., “Animal Taxonomy”. Heinemann Educational Boks Ltd. 101 pp. (1970). Schenk, E. T. & J. H. McMasters, “Procedure in Taxonomy”. Stanford University Press, 119 pp. (1956).
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Quiz | 5 | 1 | 5 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Proje Sunma | 1 | 15 | 15 |
Bireysel Çalışma | 14 | 8 | 112 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü (saat) | 219 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | |
ÖÇ 1 | 4 | 3 | 2 | 4 | 2 | ||
ÖÇ 2 | 4 | 4 | 4 | ||||
ÖÇ 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | |
ÖÇ 4 | 4 | 3 | |||||
ÖÇ 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 |