Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9102025382004 | Entomolojide Biyoteknik Yöntemler | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 8,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı öğrencilerin, böceklerin biyolojik ve fizyolojik özelliklerini düzenleyen, gelişmelerini sağlayan yapay ve doğal bileşiklerin kullanılması suretiyle yapılan savaş yöntemlerinin öğrenilmesinin sağlanmasıdır.
Associate Prof. Dr. Ferit TURANLI
1 | Böceklerle biyoteknik savaşta kullanılan feromon tiplerinin ve uygulamalarının kavranması |
2 | Böcek gelişme düzenleyicilerinin, uzaklaştırıcıların ve beslemeyi durdurucuların böceklerle savaşta kullanım olanaklarının öğrenilmesi |
3 | Böceklerle biyoteknik savaşta kullanılan cezbedicilerin öğrenilmesi |
4 | Kısırlaştırılmış böcek tekniğinin uygulanmasındaki temel prensiplerin öğrenilmesi |
Yok
Yok
Cezbediciler: Feromonlar, seks feromonları, alarm feromonları, afrodisiaklar,-Böcek gelişme düzenleyicileri: Jüvenil hormon analogları, benzulerea,-Uzaklaştırıcılar: Azadirahtin,-Beslenmeyi durdurucular, -Kısırlaştırılmış böcek tekniği: kısırlaştırılmış böcek salım yöntemleri.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Cezbediciler (Allelo Kimyasallar) | ||
2 | Feromonlar (Sex Feromonları) | ||
3 | Sex feromonlarının doğrudan ve dolaylı kullanımı | ||
4 | Sex feromonları ile kitle halinde tuzakla yakalama | ||
5 | Bir araya toplanma, alarm,afrodisiac ve iz-işaret feromonları | ||
6 | Besin ve yumurta bırakma cezbedicileri | ||
7 | Böcek gelişme düzenleyicileri | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Jüvenil hormon ve analogları | ||
10 | Jüvenil hormon ve analoglarının doğrudan ve dolaylı kullanımları | ||
11 | Uzaklaştırıcılar (repellentler) | ||
12 | Beslenmeyi durdurucular | ||
13 | Kısırlaştırılmış böcek tekniği | ||
14 | Proje sunumu | ||
15 | Dönem ödevi | ||
16 | Final sınavı |
1. Men,J.J., Beroza, M., “Insect Juvenile Hormones” Academic Press, New York.341 pp. (1972) 2. Novac, V.J.A., “Insect Hormones”. Chapman and Hall, London, 600 pp.(1975 3. Toros, S., Maden, S., Sözeri, S., “Tarımsal Savaş Yöntem ve İlaçları”, Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi yayınları, No: 1508, (1999) 4. Kısmalı, Ş., F. Turanlı, “Ekolojik Tarımda Biyoteknik Mücadele”. Ekolojik Tarım (185-199) Emre basım evi, İzmir.268 s (1999) 5. Nation, J. L., “Insect Physiology and Biochemistry” CRC Press LLC, 485 pp.(2002)
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Quiz | 5 | 3 | 15 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Rapor Hazırlama | 1 | 10 | 10 |
Proje Sunma | 1 | 15 | 15 |
Bireysel Çalışma | 14 | 5 | 70 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 35 | 35 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 45 | 45 |
Toplam İş Yükü (saat) | 232 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | |
ÖÇ 1 | |||||||
ÖÇ 2 | |||||||
ÖÇ 3 | |||||||
ÖÇ 4 |