Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9102025612009 | Fungisitler | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 7,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı, öğrencilerin Türkiye’de hastalık etmenlerine karşı kullanılmış ve kullanılmakta olan fungisitler ile ilgili temel bilgileri, riskleri, çevreyi, insan sağlığı ve hedef dışı organizmaları korumak için alınması gerekli önlemleri kavrayabilmelerini, bitkilerde sorun olan önemli hastalık etmenlerine karşı fungisitlerin özelliklerini dikkate alarak tavsiye edebilme ve uygulayabilmelerini sağlamaktır.
Prof. Dr. Necip Tosun
1 | Fungisit etkisine sahip aktif maddeleri gruplar bazında bilme ve bunlar hakkında güncel bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirip, derinleştirilebilme |
2 | Fungisitlerin çevredeki tüm canlı organizmalara olan etkileri hakkında ayrıntılı bilgi sahibi olma, |
3 | Etkili, ekonomik ve çevre dostu fungisit kullanımı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilme |
4 | Kültür bitkilerinde sıkça görülen hastalık etmenlerine karşı kullanılabilecek fungisitleri tavsiye edebilme |
5 | Konuyla ilgili rapor ya da proje düzenleyebilme ve bunları değerlendirebilme |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
-Giriş: Tarihçe ve tanımlar -Fungisitlerin kimyasal yapısı ve genel özellikleri -Fungisitlerin etki mekanizmaları -Fungisitlerin sınıflandırması: Biyolojik fungisitler, Koruyucu fungisitler, Sistemik fungisitler, Diğer fungisitler
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Giriş: Tarihçe ve tanımlar | ||
2 | Fungisitlerin kimyasal yapısı ve genel özellikleri | ||
3 | Fungisitlerin bitki tarafından alınımları ve taşınmaları, bekleme ve etki süreleri | ||
4 | Fungisitlerin sınıflandırması | ||
5 | Fungisitlerin etki mekanizmaları | ||
6 | Biyolojik fungisitlerin genel özellikleri ve yaygın kullanılan örneklerin irdelenmesi | ||
7 | Bakırlı, kükürtlü, dikarboksimidli, dithiokarbamatlı koruyucu fungisitlerin genel özellikleri ve yaygın kullanılan aktif maddelerin irdelenmesi | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Kalaylı, nitro bileşikli, oksazolidinedion-lu ve diğer koruyucu fungisitlerin genel özellikleri ve yaygın kullanılan aktif maddelerin irdelenmesi | ||
10 | Amin ve amidli, benzimidazollü, morpholinli ve pyrimidineli sistemik fungisitlerin genel özellikleri ve yaygın kullanılan aktif maddelerin irdelenmesi | ||
11 | Triazollü, imidazollü ve diğer sistemik fungisitlerin genel özellikleri ve yaygın kullanılan aktif maddelerin irdelenmesi | ||
12 | Diğer fungisitlerin genel özellikleri ve yaygın kullanılan aktif maddelerin irdelenmesi | ||
13 | Fungisitlerin etkililikleri ve maliyet/yarar oranları dikkate alınarak tavsiyeleri | ||
14 | Fungisitlerin insan ve çevreye potansiyel riskleri dikkate alınarak tavsiyeleri | ||
15 | Genel değerlendirme ve sunumlar | ||
16 | Final Sınavı |
Önerilen kaynaklar: - Toros, S., S. Maden ve S. Sözeri, 2001. Tarımsal Savaşım Yöntem ve İlaçları, Ankara Üniversitesi Yayınları No:1520, Ankara, 417 s. - Ware, G. W. & D. M. Whitacre, 2003. The Pesticide Book. Meisterpro Information Resources, Willoughby, OH, 488 pp.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 35 | 35 |
Final Sınavı | 1 | 40 | 40 |
Quiz | 4 | 2 | 8 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Rapor Hazırlama | 1 | 10 | 10 |
Proje Hazırlama | 1 | 10 | 10 |
Proje Sunma | 1 | 1 | 1 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 5 | 2 | 10 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 35 | 35 |
Toplam İş Yükü (saat) | 207 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | |
ÖÇ 1 | 5 | 4 | 3 | 5 | 3 | 4 | 4 |
ÖÇ 2 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 |
ÖÇ 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 | 3 | 4 |
ÖÇ 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 5 | 3 | 3 | 4 | 3 | 5 | 5 | 4 |