GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9102025382004 Entomolojide Biyoteknik Yöntemler Seçmeli Ders Grubu 1 2 8,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı öğrencilerin, böceklerin biyolojik ve fizyolojik özelliklerini düzenleyen, gelişmelerini sağlayan yapay ve doğal bileşiklerin kullanılması suretiyle yapılan savaş yöntemlerinin öğrenilmesinin sağlanmasıdır. Bu amaçla böcek gelişme düzenleyicileri, feromonlar, uzaklaştırıcılar, beslenmeyi engelleyiciler ve kısır böcek kullanma tekniği v. b. hakkında bilgiler ve uygulama yöntemlerinin kavranması amaçlanmaktadır.


Prof. Dr. Ferit TURANLI


1 Böceklerle biyoteknik savaşta kullanılan cezbedicilerin öğrenilmesi
2 Böceklerle biyoteknik savaşta kullanılan feromon tiplerinin ve uygulamalarının kavranması
3 Böcek gelişme düzenleyicilerinin, uzaklaştırıcıların ve beslemeyi durdurucuların böceklerle savaşta kullanım olanaklarının öğrenilmesi
4 Kısırlaştırılmış böcek tekniğinin uygulanmasındaki temel prensiplerin öğrenilmesi

Birinci Öğretim


Yok


Yok


-Cezbediciler: Feromonlar, seks feromonları, alarm feromonları, afrodisiaklar, -Böcek gelişme düzenleyicileri: Jüvenil hormon analogları, benzulerea, -Uzaklaştırıcılar: Azadirahtin, -Beslenmeyi durdurucular, -Kısırlaştırılmış böcek tekniği: kısırlaştırılmış böcek salım yöntemleri.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Cezbediciler (Allelo Kimyasallar)
2 Feromonlar (Sex Feromonları)
3 Sex feromonlarının doğrudan ve dolaylı kullanımı
4 Sex feromonları ile kitle halinde tuzakla yakalama
5 Bir araya toplanma, alarm,afrodisiac ve iz-işaret feromonları
6 Besin ve yumurta bırakma cezbedicileri
7 Böcek gelişme düzenleyicileri
8 Ara sınav
9 Jüvenil hormon ve analogları
10 Jüvenil hormon ve analoglarının doğrudan ve dolaylı kullanımları
11 Uzaklaştırıcılar (repellentler)
12 Beslenmeyi durdurucular
13 Kısırlaştırılmış böcek tekniği
14 Proje sunumu
15 Dönem ödevi
16 Final sınavı

1. Men,J.J., Beroza, M., “Insect Juvenile Hormones” Academic Press, New York.341 pp. (1972) 2. Novac, V.J.A., “Insect Hormones”. Chapman and Hall, London, 600 pp.(1975 3. Toros, S., Maden, S., Sözeri, S., “Tarımsal Savaş Yöntem ve İlaçları”, Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi yayınları, No: 1508, (1999) 4. Kısmalı, Ş., F. Turanlı, “Ekolojik Tarımda Biyoteknik Mücadele”. Ekolojik Tarım (185-199) Emre basım evi, İzmir.268 s (1999) 5. Nation, J. L., “Insect Physiology and Biochemistry” CRC Press LLC, 485 pp.(2002)



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 30 30
Final Sınavı 1 35 35
Quiz 5 3 15
Derse Katılım 14 2 28
Rapor Hazırlama 1 20 20
Proje Sunma 1 20 20
Bireysel Çalışma 9 4 36
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 25 25
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 30 30
Toplam İş Yükü (saat) 239

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7
ÖÇ 1 4 3 4 4 3 3
ÖÇ 2 4 3 5 4 3 4
ÖÇ 3 3 3 5 4 4 4 3
ÖÇ 4 3 4 5 5 4 4 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek