Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9102025442006 | Böcek Biyoçeşitliliği | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 8,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı öğrencilerin böcek biyoçeşitliliğinin önemini anlamalarını, problem çözümünde katkıda bulunabilmelerini ve edinecekleri bilgileri ilgililerle paylaşabilmelerini sağlamaktır.
Prof. Dr. Serdar Tezcan
1 | Böcek biyoçeşitliliğinin önemini bilmesi |
2 | Böcek biyoçeşitliliğinin tiplerini bilmesi |
3 | Böcek biyoçeşitliliğinin korunmasını bilmesi |
4 | Böcek biyoçeşitliliğinin ölçülmesini bilmesi |
5 | Konu ile ilgili proje ve rapor oluşturabilme ve bunları değerlendirebilmesi |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
• Böcek biyoçeşitliliğinin önemi • Böcek biyoçeşitliliğinin tipleri • Böcek biyoçeşitliliğinin saptanması • Böcek biyoçeşitliliğini etkileyen faktörler • Böcek biyoçeşitliliğinin korunması
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dersle ilgili genel bilgi | ||
2 | Böcek biyoçeşitliliğinin önemi | ||
3 | Böcek biyoçeşitliliğinin önemi | ||
4 | Böcek biyoçeşitliliğinin önemi | ||
5 | Böcek biyoçeşitliliğinin saptanması-yöntemler | ||
6 | Böcek biyoçeşitliliğinin saptanması-yöntemler | ||
7 | Böcek biyoçeşitliliğinin saptanması-değerlendirme | ||
8 | Arasınav | ||
9 | Böcek biyoçeşitliliğini etkileyen faktörler | ||
10 | Böcek biyoçeşitliliğini etkileyen faktörler | ||
11 | Böcek biyoçeşitliliğinin dünyada korunması | ||
12 | Böcek biyoçeşitliliğinin Türkiye’de korunması | ||
13 | Böcek biyoçeşitliliğinin Türkiye’de korunması | ||
14 | Böcek biyoçeşitliliğinin Türkiye’de korunması | ||
15 | Proje sunumu | ||
16 | Final sınavı |
Anonymous, “Türkiye’nin Çevre Konusunda Verdiği Sözler”. TÜBA, Ankara, 136 s. (2005). Anonymous, “Dünya’da ve Türkiye’de Biyolojik Çeşitliliği Koruma”. TÜBA, Ankara, 174 s. (2006). Hawksworth, D. L., “Biodiversity Measurement and Estimation”. Chapman & Hall. 140 s. (1996). Saunier, E. R. & A. R., “Conservation of Biodiversity and the New Regional Planning”. Organisation of American States and the IUCN-The World Conservation Union. USA. ((1995). Wilson, E. O. & F. M. Peter, “Biodiversity”. Natural forum on Biodiversity. National Academy Pres, Washington. (1997).
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 40 | 40 |
Final Sınavı | 1 | 45 | 45 |
Quiz | 5 | 1 | 5 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Proje Sunma | 1 | 25 | 25 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 35 | 35 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (saat) | 236 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | |
ÖÇ 1 | 3 | 3 | 3 | ||||
ÖÇ 2 | 3 | 3 | 3 | ||||
ÖÇ 3 | 3 | 3 | 3 | ||||
ÖÇ 4 | 3 | ||||||
ÖÇ 5 |