Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9102045421998 | Botanik Bahçeleri Planlama | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 8,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bilimsel nitelikleri yanında kentlerin önemli kamusal dış mekanları içinde kalan ancak ülkemizde yeterince geliştirilemeyen botanik bahçeleri konusunu planlama ve tasarım bağlamında gündeme getirmek ve bu konuda bilimsel çalışmalar yapılmasını özendirmektir.
Prof. Dr. M. Bülent ÖZKAN
1 | Botanik bahçeleri tasarımı bilgilerine ulaşabilme. |
2 | Botanik bahçeleri planlaması ve yönetimine yönelik yeni gelişmeleri izleyebilme. |
3 | Botanik bahçeleri planlama ilke ve yöntemlerini öğrenebilme. |
4 | Türkiye'de botanik bahçeleri planlaması uygulamalarını eleştirebilme. |
5 | Botanik bahçelerinin önemi ve peyzaj mimarlığı ilişkisini kavrayabilme. |
6 | Botanik bahçelerinin tarihi gelişimi, tipleri ile işlevlerini öğrenebilme. |
Yok
Yok
Botanik bahçelerinin önemi, tarihi gelişimi, çeşitleri ve nitelikleri, peyzaj mimarlığıyla ilişkisi, botanik bahçeleri planlaması, tasarımı ve yönetimi, botanik bahçeleri donatı elemanları, Dünya botanik bahçelerinden örnekler, ülkemiz botanik bahçeleri, sorunları ve iyileştrme olanakları.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Botanik bahçelerinin önemi ve peyzaj mimarlığı ilişkisinin ortaya konulması. | ||
2 | Botanik bahçelerinin tarihi gelişimi ile amaç ve işlevleri. | ||
3 | Botanik bahçeleri tipleri ve özellikleri. | ||
4 | Botanik bahçeleri için yer seçim ilkeleri. | ||
5 | Botanik bahçelerinde bulunması gereken alan, tesis ve olanaklar. | ||
6 | Botanik bahçelerinde bulunması gereken alan, tesis ve olanaklar. | ||
7 | Botanik bahçeleri donatı elemanları. | ||
8 | Botanik bahçeleri tasarımı. | ||
9 | Botanik bahçeleri tasarımı. | ||
10 | A R A S I N A V | ||
11 | Dünya botanik bahçelerinden örnekler. | ||
12 | Dünya botanik bahçelerinden örnekler. | ||
13 | Ülkemiz botanik bahçeleri ve sorunları. | ||
14 | Ülkemiz botanik bahçelerini geliştirme olanakları. | ||
15 | Botanik bahçeleriyle ilgili olarak yapılabilecek araştırma konuları. | ||
16 | D Ö N Ü M S O N U S I N A V I |
ÖZKAN,M.B., 2002. Kentsel Rekreasyon Alan Planlamsı, Bornova-İzmir
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Rapor Hazırlama | 3 | 30 | 90 |
Bireysel Çalışma | 14 | 5 | 70 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 25 | 25 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü (saat) | 242 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | |
ÖÇ 1 | 4 | 5 | |||||
ÖÇ 2 | 2 | ||||||
ÖÇ 3 | 3 | 4 | |||||
ÖÇ 4 | 2 | ||||||
ÖÇ 5 | 3 | 2 | |||||
ÖÇ 6 | 2 |