GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9102045421998 Botanik Bahçeleri Planlama Seçmeli Ders Grubu 1 2 8,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bilimsel nitelikleri yanında kentlerin önemli kamusal dış mekanları içinde kalan ancak ülkemizde yeterince geliştirilemeyen botanik bahçeleri konusunu planlama ve tasarım bağlamında gündeme getirmek ve bu konuda bilimsel çalışmalar yapılmasını özendirmektir.


Prof. Dr. M. Bülent ÖZKAN


1 Botanik bahçeleri tasarımı bilgilerine ulaşabilme.
2 Botanik bahçeleri planlaması ve yönetimine yönelik yeni gelişmeleri izleyebilme.
3 Botanik bahçeleri planlama ilke ve yöntemlerini öğrenebilme.
4 Türkiye'de botanik bahçeleri planlaması uygulamalarını eleştirebilme.
5 Botanik bahçelerinin önemi ve peyzaj mimarlığı ilişkisini kavrayabilme.
6 Botanik bahçelerinin tarihi gelişimi, tipleri ile işlevlerini öğrenebilme.


Yok


Yok


Botanik bahçelerinin önemi, tarihi gelişimi, çeşitleri ve nitelikleri, peyzaj mimarlığıyla ilişkisi, botanik bahçeleri planlaması, tasarımı ve yönetimi, botanik bahçeleri donatı elemanları, Dünya botanik bahçelerinden örnekler, ülkemiz botanik bahçeleri, sorunları ve iyileştrme olanakları.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Botanik bahçelerinin önemi ve peyzaj mimarlığı ilişkisinin ortaya konulması.
2 Botanik bahçelerinin tarihi gelişimi ile amaç ve işlevleri.
3 Botanik bahçeleri tipleri ve özellikleri.
4 Botanik bahçeleri için yer seçim ilkeleri.
5 Botanik bahçelerinde bulunması gereken alan, tesis ve olanaklar.
6 Botanik bahçelerinde bulunması gereken alan, tesis ve olanaklar.
7 Botanik bahçeleri donatı elemanları.
8 Botanik bahçeleri tasarımı.
9 Botanik bahçeleri tasarımı.
10 A R A S I N A V
11 Dünya botanik bahçelerinden örnekler.
12 Dünya botanik bahçelerinden örnekler.
13 Ülkemiz botanik bahçeleri ve sorunları.
14 Ülkemiz botanik bahçelerini geliştirme olanakları.
15 Botanik bahçeleriyle ilgili olarak yapılabilecek araştırma konuları.
16 D Ö N Ü M S O N U S I N A V I

ÖZKAN,M.B., 2002. Kentsel Rekreasyon Alan Planlamsı, Bornova-İzmir


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 2 28
Rapor Hazırlama 3 30 90
Bireysel Çalışma 14 5 70
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 25 25
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 25 25
Toplam İş Yükü (saat) 242

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7
ÖÇ 1 4 5
ÖÇ 2 2
ÖÇ 3 3 4
ÖÇ 4 2
ÖÇ 5 3 2
ÖÇ 6 2
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek