GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9102045071998 Perspektif ve Perspektif Gölge Seçmeli Ders Grubu 1 1 8,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Perspektif ve perspektif gülge çizim yöntem ve tekniklerinin öğretilmesi ve bu konularda yaşanan sorunları çözme becerisi kazandırmaktır.


Prof. Dr. M. Bülent ÖZKAN


1 Objeleri zihinde canlandırma becerisini geliştirebilme.
2 Üç boyutlu çizim ve perspektif gölgeye ilişkin sorun çözmeye yönelik kendini geliştirebilme.
3 Yeni gelişmeleri izleyebilme ve üç boyutlu bilgisayar çizim ve perspekti gölgeleme programlarının gerekliliğini kavrayabilme.
4 Peyzaj Mimarlığı proje çalışmalarına yönelik üç boyutlu çizim ve perspektif gölge yöntemleri ile tekniklerini kullanabilme.
5 Tasarım becerisinin geliştirilmesine katkı sağlayabilme.


Yok


Yok


Perspektif çizim ve perspektif gölgenin önemi ve gerekliliği, perspektif yöntemlerinin sınıflandırılması ve genelözellikler, paralel perspektif yöntem ve teknikleri ile paralel perspektiflerde gölge teknikleri, konik perspektif yöntem ve teknikleri ile konik perspektiflerde gölge teknikleri, perspektif çizim ve perspektif gölge bilgilerinin peyzaj mimarlığı ç.z.m.ne uyarlanması.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Üç boyutlu çizim ve perspektif gölgenin önemi ve peyzaj mimarlığı çalışmaları için gerekliliği.
2 Perspektif yöntemlerinin sınıflandırılması ve genel özellikleri.
3 Aksonometrik izometrik perspektif çizim yöntemi.
4 Aksonometrik izometrik perspektifte gölge tekniği.
5 Aksonometrik izometrik perspektifte gölge tekniği.
6 Kavalyer perspektif çizim yöntemi.
7 Kavalyer perspektifte gölge tekniği.
8 Militer perspektif çizim yöntemi.
9 Militer perspektifte gölge tekniği
10 A R A S I N A V
11 Konik perspektif çizim yöntemi.
12 Konik perspektifte gölge tekniği.
13 Konik perspektifte gölge tekniği.
14 Perspektif çizim ve perspektif gölge tekniklerininpeyzaj mimarlığı çizimine uyarlanması.
15 Perspektif çizim ve perspektif gölge tekniklerininpeyzaj mimarlığı çizimine uyarlanması.
16 D Ö N E M S O N U S I N A V I

ÖZKAN, M. B., KÜÇÜKERBAŞ, E.V., 2000. Teknik Perspektif. Ege Peyzaj Mimarlığı Derneği Yayını. Bornova-İzmir ÖZAN, M. B., 2003. Perspektif Çizim Tekniği. E.Ü. Ziraat Fakültesi Yayını. Bornova-İzmir


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 2 28
Bireysel Çalışma 14 6 84
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma 5 15 75
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 30 30
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 30 30
Toplam İş Yükü (saat) 251

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7
ÖÇ 1 3
ÖÇ 2
ÖÇ 3 3
ÖÇ 4 4
ÖÇ 5 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek