GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9102045181998 Bahçe Sergileri Seçmeli Ders Grubu 1 2 8,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Teknik, estetik, rekreatif, turistik, ekonomik ve bilimsel açılardan çok yönlü işlevlere sahip olmaları yanında kentlerin önemli kamusal dış mekanları içinde kalan ancak ülkemizde gerçekleştiilme olanağı elde edilemeyen bahçe sergileri konusunu planlama ve tasarım bağlamında gündeme getirmek, konuyu özendirmek ve hayata geçirilmesine katkı sağlamak ile bu konuda bilimsel çalışmalar yapılmasını sağlamak.


Prof. Dr. M. Bülent ÖZKAN


1 Bahçe sergileri planlama ilke ve yöntemlerini öğrenebilme.
2 Bahçe sergileri tasarımı bilgilerine ulaşabilme.
3 Türkiye'de bahçe sergileri gerçekleştirilmesi için yapılması gerekenleri ortaya koyabilme.
4 Bahçe sergileri planlama ve yönetimine yönelik yeni gelişmeleri izleyebilme.
5 Bahçe sergilerinin önemi ve peyzaj mimarlığı ilişkisini kavrayabilme.
6 Bahçe sergilerinin tarihi gelişimi, çeşitleri ile amaç ve işlevlerini öğrenebilme.


Yok


Yok


Bahçe sergilerinin önemi, tarihi gelişimi, çeşitleri ve nitelikleri ile işlevleri, peyzaj mimarlığıyla ilişkisi, bahçe sergileri planlama, tasarımı ve yönetimi, bahçe sergileri bölümleri, dünyada önemli bahçe sergilerinden örnekler, ülkemiz ve bahçe sergileri, Türkiye'de bahçe sergileri gerçekleştirilmesi olanakları.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Bahçe sergilerinin önemi ve peyzaj mimarlığı ilişkisinin ortaya konulması.
2 Bahçe sergilerinin amaç ve işlevleri.
3 Bahçe sergilerinin tarihi gelişimi.
4 Bahçe sergilerinin genel özellikleri.
5 Bahçe sergileri için yer seçimi.
6 Bahçe sergileri bölümleri.
7 Bahçe sergilerinde bulunması gerekli tesis ve olanaklar.
8 Bahçe sergileri tasarımı.
9 Bahçe sergileri tasarımı.
10 A R A S I N A V
11 Dünyada önemli bahçe sergilerinin incelenmesi.
12 Dünyada önemli bahçe sergilerinin incelenmesi.
13 Türkiye ve bahçe sergileri.
14 Uluslararası bahçe sergilerine Türkiye'nin katılımı.
15 Bahçe sergileri konusunda yapılabilecek araştırma çalışmaları.
16 D Ö N E M S O N U S I N A V I

ÖZKAN, M. B., 2002. Kentsel Rekreasyon Alan Planlaması. Bornova- İzmir.


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 3 3
Derse Katılım 14 2 28
Rapor Hazırlama 3 30 90
Bireysel Çalışma 14 5 70
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 26 26
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 26 26
Toplam İş Yükü (saat) 245

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7
ÖÇ 1 3 4
ÖÇ 2 4 5
ÖÇ 3 2 3
ÖÇ 4 2
ÖÇ 5 3 2
ÖÇ 6 2 2
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek