Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9102045232001 | Kentsel Çevre Yönetimi | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 7,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Öğrencilerin kent, kentleşme ve kentlileşme kavramları ve süreçleri konusunda derinliğine bilgi sahibi olmasını, kentleşmenin fiziksel çevre üzerindeki etkilerini analiz edebilmesini, genel anlamda politika ve özelde kentsel gelişme politikalarını kavramasını, kent yönetimi ve kentsel çevre yönetiminin esaslarını anlamasını, kentsel gelişmeye stratejik yaklaşabilmesini, kapasite geliştirme kavramını ve uygulamasını öğrenmesini, kentsel yaşam kalitesini ölçebilmesini, ekolojik ayak izi analizi yapabilmesini ve kente yönelik stratejik planlama yapmayı öğrenmesini sağlamaktır.
Prof. Dr. Serif HEPCAN
1 | Eylem planlaması ve stratejik planlama yapmayı öğrenebilme |
2 | Kent gelişme politikalarını anlayabilme ve analiz edebilme |
3 | Kent yönetimi bileşenlerini ve sürecini öğrenebilme |
4 | Kentsel çevre yönetimi bileşenlerini ve sürecini öğrenebilme |
5 | Kapasite geliştirme kavramını ve uygulamasını kavrayabilme |
6 | Kentsel yaşabilirlik göstergelerini uygulayabilme |
7 | Kent ve kentleşme kavramlarını ve süreçlerini kavrayabilme |
8 | Ekolojik ayak izi analizi yapabilme |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Kent, kentleşme ve kentlileşme, kent gelime politikaları, kent yönetimi, kentsel çevre yönetimi, kapasite geliştirme, kentsel yaşayabilirlik göstergeleri, ekolojik ayak izi, eylem ve stratejik planlama
Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|---|
1 | Tanışma ve Dersin Tanıtımı; Kapsamı, Önemi, Kural ve Gerekleri | |||
2 | Kent, kentleşme ve kentlileşme kavramları | |||
3 | Kentleşme ve kent gelişme politikaları | |||
4 | Sürdürülebilir kent yönetimi | |||
5 | Kentsel çevre yönetimi bileşenleri ve ilkeleri (1) | |||
6 | Kentsel çevre yönetimi bileşenleri ve ilkeleri (2) | |||
7 | Dönem içi ödevlerinin tartışılması | |||
8 | Arasınav/Dönem içi ödevlerinin sunulması ve değerlendirilmesi | |||
9 | Yerinden yönetim ve kapasite geliştirme | |||
10 | STK’ların nitelikleri ve kentsel çevre yönetimindeki rolleri | |||
11 | Sürdürülebilirlik ve kentsel yaşam kalitesi göstergeleri | |||
12 | Dünyada sürdürülebilir politikalar uygulayan kentlerden örnekler | |||
13 | Ekolojik ayak izi analizi | |||
14 | Eylem-Stratejik planlama teorisi ve uygulaması | |||
15 | Dönem sonu ödevlerinin tartışılması | |||
16 | Final Sınavı/Dönem sonu ödevlerinin sunulması ve değerlendirilmesi |
Keleş, R., C. Hamamcı, 1998. Çevrebilim. İmge Kitapevi Yayınları, Ankara, 368 s. Leitman, J.L., 1997. Assesing the Environmental Impact of Urban Development. Environmental Assesment Sourcebook, Number 19, Chapter 3, Washington. Davidson, F., M. Peltenburg, 1993. Government and NGOs/CBOs Working Together for Better Cities, IHS, pp.4-33. Dijk, M.P.V., 2000. Summer in the City. IHS news, Vol. 15, No. 2, November, 2000. Blowers, A., P. Glasbergen, 1995. The Search for Sustainable Develoment in the Environmental Policy in an international Context-Perspectives. Open University, pages 163-183. Campbell, L.C., W.W., Heck, 1997. An Ecological Principles of Sustainable Development. St. Lucia Press.
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Derse Katılım | 14 | 4 | 56 |
Rapor Hazırlama | 2 | 30 | 60 |
Bireysel Çalışma | 5 | 10 | 50 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Sözlü Sınav | 2 | 4 | 8 |
Toplam İş Yükü (saat) | 214 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | |||||
ÖÇ 2 | 5 | 5 | |||||
ÖÇ 3 | 5 | 5 | |||||
ÖÇ 4 | 5 | 5 | |||||
ÖÇ 5 | 5 | 5 | |||||
ÖÇ 6 | 5 | 5 | |||||
ÖÇ 7 | 5 | 5 | |||||
ÖÇ 8 | 5 | 5 |