Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9102045462018 | Kullanıcı ve Mekan İlişkisi | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 8,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Öğrencilerin; mekanı kullanıcı yönüyle değerlendirebilmelerini, kullanıcı davranışlarını yorumlayabilmelerini ve kullanıcıların davranışları ile mekan arasında ilişki kurarak bu ilişkiyi yorumlayabilmelerini sağlamaktır.
Prof. Dr. Emine MALKOÇ TRUE
1 | Mekanı kullanıcı yönüyle yorumlayabilme |
2 | Kullanıcıların sergiledikleri sosyal etkileşim türlerini ve olası kullanıcı davranışlarını fark edebilme |
3 | Mekanın kullanılan ve kullanılmayan bölümlerinin nedenlerini ortaya koyabilme |
4 | Kullanıcı davranışları ile mekan arasında ilişki kurarak bu ilişkiyi yorumlayabilme |
5 | Olumlu / olumsuz çevresel etmenlerin kullanıcı davranışlarına etkisini yorumlayabilme |
6 | Disiplinler arası ilişkileri sorgulayabilme |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
- Mekan kavramı - Kullanıcı kavramı - Mekan – Kullanıcı İlişkileri - Değerlendirme yaklaşımları ve yöntemler
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı: Kapsamı, işleyişi, kural ve gerekleri | ||
2 | Mekan kavramının tartışılması | ||
3 | Kullanıcı kavramının tartışılması | ||
4 | Kullanıcı – mekan ilişkilerinin tartışılması | ||
5 | Kullanıcı temelli araştırmaların önemi | ||
6 | Kullanıcı temelli araştırmalarda multi disiplinler yaklaşımların gerekliliği | ||
7 | Kullanıcı temelli araştırmalarda kullanılan yöntemler | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Örnek alan uygulaması – Araştırma alanının belirlenmesi | ||
10 | Araştırma alanına yönelik yerinde ön gözlemler | ||
11 | Araştırmanın kurgulanması ve yararlanılacak yöntemlerinin belirlenmesi | ||
12 | Araştırmanın alanda yürütülmesi | ||
13 | Toplanan verilerin analizi | ||
14 | Araştırma raporunun hazırlanması | ||
15 | Araştırmaya yönelik sonuç raporlarının tartışılması | ||
16 | Final Sınavı |
- Zeisel, J., 1995. Inquiry by Design : Tools for Environment-Behavior Research. Cambridge: Cambridge University Press, ISBN: 0521319714, 250 p. - Öymen Gür, Ş., 1996. Mekan Örgütlenmesi. Gür Yayıncılık, ISBN: 975 – 94906- 0- 9, Trabzon. - Sanoff, H., 1992. Integrating Programmig, Evaluation and Participation in Design: A Theory Z Approach. ISBN: 1856283380, 127 (29-55). - Friedmann, A., C. Zimring, E. Zube, 1979. Environmental Design Evaluation. Plenum Press, New York, ISBN: 0-306-40092-8.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Alan Çalışması | 10 | 8 | 80 |
Rapor Hazırlama | 1 | 23 | 23 |
Seminer | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 16 | 16 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 |
Okuma | 10 | 4 | 40 |
Toplam İş Yükü (saat) | 240 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | |
ÖÇ 1 | 4 | ||||||
ÖÇ 2 | 4 | ||||||
ÖÇ 3 | 4 | ||||||
ÖÇ 4 | 5 | 4 | |||||
ÖÇ 5 | 4 | ||||||
ÖÇ 6 |