GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9102045462018 Kullanıcı ve Mekan İlişkisi Seçmeli Ders Grubu 1 2 8,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Öğrencilerin; mekanı kullanıcı yönüyle değerlendirebilmelerini, kullanıcı davranışlarını yorumlayabilmelerini ve kullanıcıların davranışları ile mekan arasında ilişki kurarak bu ilişkiyi yorumlayabilmelerini sağlamaktır.


Prof. Dr. Emine MALKOÇ TRUE


1 Mekanı kullanıcı yönüyle yorumlayabilme
2 Kullanıcıların sergiledikleri sosyal etkileşim türlerini ve olası kullanıcı davranışlarını fark edebilme
3 Mekanın kullanılan ve kullanılmayan bölümlerinin nedenlerini ortaya koyabilme
4 Kullanıcı davranışları ile mekan arasında ilişki kurarak bu ilişkiyi yorumlayabilme
5 Olumlu / olumsuz çevresel etmenlerin kullanıcı davranışlarına etkisini yorumlayabilme
6 Disiplinler arası ilişkileri sorgulayabilme

Birinci Öğretim


Yok


Yok


- Mekan kavramı - Kullanıcı kavramı - Mekan – Kullanıcı İlişkileri - Değerlendirme yaklaşımları ve yöntemler


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Dersin tanıtımı: Kapsamı, işleyişi, kural ve gerekleri
2 Mekan kavramının tartışılması
3 Kullanıcı kavramının tartışılması
4 Kullanıcı – mekan ilişkilerinin tartışılması
5 Kullanıcı temelli araştırmaların önemi
6 Kullanıcı temelli araştırmalarda multi disiplinler yaklaşımların gerekliliği
7 Kullanıcı temelli araştırmalarda kullanılan yöntemler
8 Ara sınav
9 Örnek alan uygulaması – Araştırma alanının belirlenmesi
10 Araştırma alanına yönelik yerinde ön gözlemler
11 Araştırmanın kurgulanması ve yararlanılacak yöntemlerinin belirlenmesi
12 Araştırmanın alanda yürütülmesi
13 Toplanan verilerin analizi
14 Araştırma raporunun hazırlanması
15 Araştırmaya yönelik sonuç raporlarının tartışılması
16 Final Sınavı

- Zeisel, J., 1995. Inquiry by Design : Tools for Environment-Behavior Research. Cambridge: Cambridge University Press, ISBN: 0521319714, 250 p. - Öymen Gür, Ş., 1996. Mekan Örgütlenmesi. Gür Yayıncılık, ISBN: 975 – 94906- 0- 9, Trabzon. - Sanoff, H., 1992. Integrating Programmig, Evaluation and Participation in Design: A Theory Z Approach. ISBN: 1856283380, 127 (29-55). - Friedmann, A., C. Zimring, E. Zube, 1979. Environmental Design Evaluation. Plenum Press, New York, ISBN: 0-306-40092-8.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
Derse Katılım 14 3 42
Alan Çalışması 10 8 80
Rapor Hazırlama 1 23 23
Seminer 1 3 3
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 16 16
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 30 30
Okuma 10 4 40
Toplam İş Yükü (saat) 240

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7
ÖÇ 1 4
ÖÇ 2 4
ÖÇ 3 4
ÖÇ 4 5 4
ÖÇ 5 4
ÖÇ 6
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek