Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9102045562019 | Peyzaj Mimarlığında Çağdaş Yaklaşımlar | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 8,00 |
Yüksek Lisans
Günümüzün kompleks sosyo-ekolojik sorunlarına çözümler getirmede peyzaj mimarlığında ve interdisipliner planlama/tasarım dünyasında gündeme getirilen yaklaşımları ve bunlara ilişkin çalışmaları öğrencilere sunmaktır. Bu suretle peyzaj mimarlığının 21. Yüzyılda yeryüzüne/yaşam ortamlarına yönelik görev ve sorumluluklarını yeniden tanımlamaktır.
Prof. Dr. Adnan Kaplan
1 | Yeryüzünde çok yönlü sosyo-ekolojik sorunları, nedenleri ve etkilerini anlama |
2 | Günümüzün peyzaj temelli yaklaşımlarını öğrenme |
3 | Yeni yaklaşımları teorik ve uygulamalı çalışmalar üzerinden kavrama |
4 | Peyzaj mimarlığını 21. yüzyılda yeniden tanımlama (kendi ve inter/trans-disipliner ortamında) |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Yeryüzünü eko-fiziksel ve sosyal süreçlerle tanımlama Yeni yaklaşımlar: ekolojik şehircilik, peyzaj şehirciliği, yeni şehircilik, yeşil/mavi altyapı, peyzaj altyapısı, sürdürülebilir kentsel tasarım … Yeni yaklaşımları örnekler üzerinden çalışma ve kritik etme Tekil ve inter/trans-disipliner ortamlarda peyzaj mimarlığını yeniden kavramsallaştırma
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Yeryüzünü günümüz sorunları ve anlayışları üzerinden anlama | ||
2 | Yeryüzünü günümüz sorunları ve anlayışları üzerinden anlama | ||
3 | Tarihsel gelişimi üzerinden peyzaj mimarlığının yeryüzü/doğal ve kültürel peyzajlarla ilişkilerini değerlendirme | ||
4 | Tarihsel gelişimi üzerinden peyzaj mimarlığının yeryüzü/doğal ve kültürel peyzajlarla ilişkilerini değerlendirme | ||
5 | Yeni yaklaşımların tanıtılması | ||
6 | Yeni yaklaşımların tanıtılması | ||
7 | Ara Sınav | ||
8 | Yeni yaklaşımların tanıtılması | ||
9 | Yeni yaklaşımların tanıtılması | ||
10 | Yeni yaklaşımları örnekler üzerinden değerlendirme | ||
11 | Yeni yaklaşımları örnekler üzerinden değerlendirme | ||
12 | Yeni yaklaşımları örnekler üzerinden değerlendirme | ||
13 | Peyzaj mimarlığını yeniden düşünme ve kritik etme | ||
14 | Peyzaj mimarlığını yeni yaklaşımlar ve günümüz sorunları üzerinden değerlendirme | ||
15 | Peyzaj mimarlığını yeni yaklaşımlar ve günümüz sorunları üzerinden değerlendirme | ||
16 | Final Sınavı |
Charles Waldheim, 2016. Landscape as Urbanism: A General Theory. Princeton University Press. LAF, 2017. The New Landscape Declaration: : A Call to Action for the Twenty-First Century. Rare Bird Books. Mohsen Mostafavi and Gareth Doherty, 2010. Ecological Urbanism. Harvard University Graduate School of Design Lars Müller Publishers, Berlin.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Takım/Grup Çalışması | 3 | 10 | 30 |
Alan Çalışması | 2 | 5 | 10 |
Proje Hazırlama | 2 | 20 | 40 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Okuma | 7 | 5 | 35 |
Rapor | 2 | 20 | 40 |
Toplam İş Yükü (saat) | 241 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | |
ÖÇ 1 | 3 | 4 | 4 | ||||
ÖÇ 2 | 4 | 4 | 5 | ||||
ÖÇ 3 | 5 | ||||||
ÖÇ 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |