Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9102045612020 | Doğal Alanları Koruma-Mevzuat ve Organizasyon | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 8,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Ülkemizde ve dünyadaki doğa koruma yasa ve yönetmelikleri çerçevesinde doğa korumanın önemini ortaya koymak
1 | Doğal alanların korunması için oluşturulmuş yasa ve yönetmelikleri ortaya koyarak, yasal gelişmelerin önemini kavrayabilme |
2 | Doğal alanları koruma statüleri ile yasal bağlantıları ilişkilendirme becerisi kazanabilme |
3 | Çeşitli ulusal ve uluslar arası kuruluşların doğa koruma açısından yaptıkları çalışmaları ve önemini algılayabilme |
4 | Peyzaj mimarlığı mesleğinin yasal süreçteki yerini anlayabilme |
5 | Doğal korumada gönüllü kuruluşların çalışma süreçlerini ve bunun korumaya katkılarını kavrayabilme |
Yok
Yok
Doğa korumanın amacı, önemi, tarihsel gelişimi ve doğa koruma kriterleri, ülkemiz ve dünyada doğa koruma amaçlı yasa ve yönetmelikler ile bunlarla bağlantılı resmi ve gönüllü kurum ve kuruluşlar ve çalışma sistemlerini içermektedir.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Doğa koruma kavramları. | ||
2 | Doğa korumanın amacı ve önemi | ||
3 | Doğa koruma kriterleri | ||
4 | Dünyada doğa koruma yasa ve yönetmelikleri çerçevesinde bulunan kurum ve kuruluşlar | ||
5 | Doğa koruma ve çevre ile ilgili hukuksal düzenlemeler | ||
6 | Doğa koruma ve çevre ile ilgili kurumsal yapılanma | ||
7 | Doğa koruma ve çevre ile ilgili kurumsal yapılanma | ||
8 | ara sınav | ||
9 | Doğa koruma ve çevre ile ilgili gönüllü kuruluşlar | ||
10 | IUCN (Uluslar arası doğa koruma birliği) görevleri ve çalışmaları | ||
11 | IUCN’ in kırmızı liste ve korunan alan yönetim kategorileri ve açıklamaları | ||
12 | Greenpeace’in amacı ve tarihçesi | ||
13 | Greenpeace’in ilkeleri ve çalışma tarzı, küresel bazdaki faaliyetleri | ||
14 | Yapılan teorik dersler kapsamında öğrencilere çeşitli konularda rapor hazırlamaları için ödev verilmesi | ||
15 | final sınavı | ||
16 |
Yardımcı Kitaplar: Yücel, M.; 1995, Doğa Koruma Alanları ve Planlanması, Ç.Ü. Ziraat Fakültesi Yayını,
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Rapor Hazırlama | 2 | 30 | 60 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Okuma | 14 | 8 | 112 |
Toplam İş Yükü (saat) | 240 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | |
ÖÇ 1 | |||||||
ÖÇ 2 | |||||||
ÖÇ 3 | |||||||
ÖÇ 4 | |||||||
ÖÇ 5 |