GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9102045522022 Peyzaj Kalite Değerlendirmede Yöntemler Seçmeli Ders Grubu 1 2 8,00

Yüksek Lisans



Öğrencilerin; - Peyzaj kalite değerlendirme kavramlarını kullanabilmesini; - Peyzaj kalite değerlendirme yöntemlerini öğrenebilmesini; - Bu yöntemlerle örnek alanları değerlendirebilmesini; - Bu yöntemleri kullanarak peyzaj kalitesinin artırılmasına yönelik akılcı ve yaratıcı çözümler geliştirebilmesini; - Düşünce ve önerilerini yazılı, çizili ve sözlü olarak ifade edebilmesini sağlamaktır.


Prof. Dr. Emine MALKOÇ TRUE, Doç. Dr. İpek ALTUĞ TURAN


1 Peyzaj kalite değerlendirme kavramlarını bilme
2 Peyzaj kalite değerlendirme yöntemlerini kullanabilme
3 Analitik düşünceyi mimarlık pratiğine aktarabilme

Birinci Öğretim


Yok


Yok


- Genel bilgiler (Kapsamı, işleyişi, kural ve gerekleri) - Peyzaj kalite değerlendirme - Peyzaj kalite değerlendirme yöntemleri - Örnek çalışmalar üzerinden tartışmalar


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Dersin işleyişi: Konsept, süreç, kurallar ve gereksinimler
2 Peyzaj, kalite ve değerlendirme kavramlarının tartışılması
3 Dersin işleyişi: Konsept, süreç, kurallar ve gereksinimler (Devam)
4 Peyzaj kalitesini etkileyen fiziksel özelliklerin ve değerlendirme yöntemlerinin tartışılması
5 Peyzaj kalitesini etkileyen görsel özelliklerin ve değerlendirme yöntemlerinin tartışılması
6 Peyzaj kalitesini etkileyen sosyal özelliklerin ve değerlendirme yöntemlerinin tartışılması
7 Ara Sınav
8 Örnek alan olarak seçilen mekanın yerinde ziyaret edilmesi ve yerinde gözlemlenmesi
9 Örnek alana yönelik elde edilen fiziksel özelliklerin tartışmaya açılması
10 Örnek alana yönelik elde edilen fiziksel özelliklerin tartışmaya açılması (Devam)
11 Örnek alana yönelik elde edilen görsel özelliklerin tartışmaya açılması
12 Örnek alana yönelik elde edilen görsel özelliklerin tartışmaya açılması (Devam)
13 Örnek alana yönelik elde edilen sosyal özelliklerin tartışmaya açılması
14 Örnek alana yönelik elde edilen sosyal özelliklerin tartışmaya açılması (Devam)
15 Genel değerlendirme
16 Dönem Sonu Sınav

 Lynch, K., 1990. The Image of the City. The M.I.T. Press, ISBN: 0-262-12004-6, 194 pages.  Appleyard, D., 1973, Notes on Urban Perception and Knowledge, Editors: Downs, R. M. and Stea, D., Image and Environment, Aldine Publishing Company, Chicago, 109 – 114 pp.  Barış M. E., Uçkaç, L. and Uslu, A., 2009, Exploring public perception of urban identity: the case of Ankara/Turkey, African Journal of Agricultural Research, August 2009, 4 (8): 724 – 735 pp.  Carr, S., Francis, M., Rivlin, L. G. and Stone, A. H., 1992, Public Space, Cambridge University Press, Cambridge, 400 pp.  Nasar, J. L., 1997, The evaluative image of the city. USA: Sage Publications, 181 pp.  Altuğ Turan, İ., 2010. “Kentsel Tasarımda Fiziksel Kent Kimliği Kodlarının Oluşturulması: İzmir Konak İlçesi. Ege Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Peyzaj Mimarlığı Anabilim Dalı, 268 s.  E. Malkoc, C. Kilicaslan, M.B. Ozkan, 2010. Visual Landscape Analysis of Urban Open Spaces: A Case Study of the Coastline of Göcek Settlement, Muğla, Türkiye. Indoor and Built Environment 2010, 19;5: 520 - 537.  Emine Malkoç, 2008. Kamusal Dış Mekanlarda Kullanım Sürecinde Değerlendirme (KSD): İzmir Konak Meydanı ve Yakın Çevresi Örneği. Ege Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Peyzaj Mimarlığı Anabilim Dalı, 245 sayfa.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Rapor Hazırlama 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Rapor Hazırlama 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Derse Katılım 14 2 28
Alan Gezisi 2 5 10
Alan Çalışması 9 4 36
Rapor Hazırlama 5 15 75
Rapor Sunma 2 2 4
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 3 4 12
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 6 4 24
Okuma 10 5 50
Toplam İş Yükü (saat) 239

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7
ÖÇ 1 5
ÖÇ 2 5
ÖÇ 3 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek