Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9102045402024 | Heykel ve Çevre | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 8,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin sonunda öğrencilerin; heykel ve çevre kavramları hakkında genel bilgiler edinmesini, plastik sanatın dalı olan heykelin tasarım temel ilke ve sorunları ile mimarlık alanında özellikle de peyzaj mimarlığı alanındaki uygulamalarını ve çözüm yollarını öğrenmesini sağlamaktır.
Prof. Dr. Erhan Vecdi KÜÇÜKERBAŞ, Doç. Dr. Hatice SÖNMEZ TÜREL
1 | Sanat ve estetik yargılar ile Peyzaj Mimarlığı meslek disiplini arasında bağ kurabilme, |
2 | Yaratıcılık potansiyelini güçlendirebilme, |
3 | Etik ve estetik yargılar geliştirebilme, |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
• Kavram ve tanımlar ile konunun önemi, • Sınıflandırma (figuratif, nonfigüratif/plastik), • Türkiye ve Dünyada heykel sanatı ve tarihi gelişim, • Heykel-çevre ilişkileri, • Mekan standartları, • Vandalizm ve heykellerin yaşatılması, • Ülkemiz ve gelişmiş ülkelerden örnekler.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dersin Tanıtımı: kapsamı, gerekçesi, öÖnemi, işleyiş yöntemi ve gerekleri. | ||
2 | Sanat kavramı | ||
3 | Sanatın tarih öncesi çağlardan günümüze dek tarihsel süreç içerisindeki değişimi ve gelişimi | ||
4 | Sanatın sınıflandırılması | ||
5 | Sanat ve Zanaat kavramları | ||
6 | Güzel ve Estetik kavramları | ||
7 | Mekan kavramı ve sınıflandırılması | ||
8 | Arasınav | ||
9 | Çevre ve ortam kavramları – mekan ilişkisi | ||
10 | Peyzaj Mimarlığı – Sanat ilişkisi | ||
11 | Çoklu zeka kuramı | ||
12 | Uygulama örnekleri üzerinde tartışmalar | ||
13 | Uygulama örnekleri üzerinde tartışmalar | ||
14 | Uygulama örnekleri üzerinde tartışmalar | ||
15 | Uygulama örnekleri üzerinde tartışmalar | ||
16 | Uygulama örnekleri üzerinde tartışmalar |
• Öztürk, B., “Peyzaj Mimarlığında Heykel”, Ankara Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Peyzaj Mimarlığı Ana Bilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi, Ankara, 1998. • Ersan, B. B., “Peyzaj Tasarımında Heykelin Yeri”, Ege Üniversitesi, Ziraat Fakültesi, Peyzaj Mimarlığı Bölümü, Lisans Tezi, İzmir, 2003. • Bayılmaz, A., Coşkun, Ç., Okutgan, Y., “İzmir Kenti Heykelleri ve Yakın Çevre Düzenlemelerinin İrdelenmesi”, Ege Üniversitesi, Ziraat Fakültesi, Peyzaj Mimarlığı Bölümü, Lisans Tezi, İzmir, 1999.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı | 1 | 4 | 4 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Rapor Hazırlama | 2 | 30 | 60 |
Rapor Sunma | 2 | 10 | 20 |
Okuma | 14 | 7 | 98 |
Toplam İş Yükü (saat) | 227 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | |
ÖÇ 1 | 4 | ||||||
ÖÇ 2 | 4 | ||||||
ÖÇ 3 | 3 |