Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9102055192014 | Süt ve Ürünlerinde Spektroskopik Analiz Yöntemleri | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 7,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Yüksek lisans öğrencilerinin sıklıkla ihtiyaç duyduğu çeşitli spektroskopik analiz yöntemlerinin öğrenilmesi, süt ve ürünlerinde sıklıkla kullanılan temel yöntemlerin uygulamalarının yapılmasıdır.
Doç.Dr. Nayil DİNKÇİ
1 | Elektromanyetik radyasyon ve maddeyle etkileşimini öğrenme / açıklayabilme |
2 | Spektroskopiyi öğrenme ve spektroskopik analizleri uygulayabilme |
3 | Fluorometriyi öğrenme ve açıklayabilme |
4 | Renk ölçme yöntemlerini öğrenme / açıklayabilme ve uygulayabilme |
5 | Alev emisyon ve atomik absorpsiyon spektroskopilerini öğrenme açıklayabilme ve uygulayabilme |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Elektromanyetik radyasyon ve maddeyle etkileşimi, spektroskopi (yöntemin ilkeleri, spektrofotometrenin parçaları, spektrofotometre çeşitleri, spektroskopi uygulamaları, hata kaynakları), fluorometri (yöntemin ilkeleri, fluorometre cihazının dizaynı, fluorometride etkili faktörler), renk ölçme yöntemleri (CIE, Munsell ve Hunter renk sistemleri), alev emisyon ve atomik absorpsiyon spektroskopisi (yöntemin prensibi, cihaz ve kısmları, hata kaynakları).
Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|---|
1 | Elektromanyetik radyasyon | |||
2 | Radyasyon ve maddeyle etkileşimi | |||
3 | Spektroskopiye giriş | |||
4 | Spektrofotometrenin parçaları | |||
5 | Spektrofotometre çeşileri | |||
6 | Spektrofotometrik analizlerde hata kaynakları | |||
7 | Fluorometriye giriş | |||
8 | Arasınav | |||
9 | Fluorometrenin kısımları | |||
10 | Fluorometride etkili faktörler | |||
11 | Üç boyutlu renk ölçme yöntemlerine giriş | |||
12 | Renk ölçme sistemleri | |||
13 | Alev emisyon spektroskopisi - kısımları | |||
14 | Alev spektroskopisinde hatalar | |||
15 | Atomik absorpsiyon spektroskopisi | |||
16 | Final sınavı |
Enstrümental Gıda Analizleri III (Spektroskopi - Potansiyometri. 1999. Prof.Dr. Yaşar Hışıl. Ege Üniversitesi Basımevi Bornova – İzmir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 5 | 5 | 25 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 5 | 35 |
Okuma | 14 | 6 | 84 |
Toplam İş Yükü (saat) | 204 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | |
ÖÇ 1 | 3 | 1 | 2 | 1 | |||
ÖÇ 2 | 4 | 2 | 2 | 1 | |||
ÖÇ 3 | 2 | 1 | 1 | 1 | |||
ÖÇ 4 | 3 | 1 | 3 | 2 | 1 | ||
ÖÇ 5 | 3 | 2 | 1 | 1 |