GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
FENETKZRT2021 Bilimsel Araştırma Teknikleri ile Araştırma ve Yayın Etiği Ders 1 1 4,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Dersin amacı, öğrencilere bilimsel araştırma tekniklerinin temelini, nicel ve nitel araştırma yöntemlerini, araştırma raporunun yazılmasını ve yorumlanmasını ve öğrencinin bilimsel etik kurallarına uygun olarak çalışmayı öğretmektir.


Doç. Dr. Gülfem ÜNAL


1 Bilimsel bir araştırmanın aşamalarını ve temel kavramlarını öğretir.
2 Nicel veya nitel araştırma yöntemleri kullanarak bilimsel verileri uygun şekilde analiz eder ve sonuçları yorumlar.
3 Bilginin bir araya getirilmesi ve literatür taramasının yapılması,
4 Bilimsel etik kurallarını bilir.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Bilim ve bilimsel araştırmanın tanımı, bilimsel bir araştırma planlama ve onun nitelikleri, nicel ve nitel araştırma teknikleri, bilimsel yayınlarda bulunması gereken bölümler, rapor yazma, kaynak gösterme ve atıf teknikleri, literatür taraması yapma, ulusal ve uluslararası veri tabanlarının tanıtılması, SPSS programının kullanılması, sunum hazırlama, bilimsel etiğin tanımı ve kuralları


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Giriş, dersin işleyişi konusunda bilgilendirme, kaynakların tanıtılması. Bilim ve bilimsel araştırma nedir?
2 Bilimsel araştırmanın temelleri
3 Bilimsel araştırma planlama, aşamaları ve nitelikleri
4 Nicel analiz teknikleri
5 Nitel analiz teknikleri
6 Yayınlarda bulunması gereken temel bölümler
7 Rapor Yazma
8 Arasınav
9 Literatür yazma, kaynak gösterme, atıf teknikleri, yayın hazırlamada bilgisayar destekli uygulamalar
10 Literatür taraması, ulusal ve uluslararası veri tabanlarının tanıtılması
11 SPSS programının tanıtılması ve uygulanması
12 Sunum hazırlama
13 Bilimsel etik nedir?
14 Bilimsel etik nedir?
15 Öğrenci sunumları
16 Final Sınavı

• Özlem Uluç, Bilimsel Araştırmalarda Etik.Toplum Bilimleri Dergisi, 2012, 6(12):129-142. • Milli Eğitim Bakanlığı, MEGEP (Mesleki Eğitim ve Öğretim Sisteminin Güçlendirilmesi Projesi, Araştırma Teknikleri, Ankara, 2006. • Oya Nuran Emiroğlu, Bilim Etiği ve Sorumluluklar. Hemşirelikte Araştırma Geliştirme Dergisi, 2005/ 1, 2 sy:5-25. • Nazan Özenç Uçak, Hatice Gülşen Birinci, Bilimsel Etik ve İntihal. Türk Kütüphaneciliği 2008, 22(2):187-204. • Yeşim Işıl Ülman, Bilimsel Yayın Etiği. İ.Ü. Cerrahpaşa Tıp Fakültesi Sürekli Tıp Eğitimi Etkinlikleri, Araştırma ve Etik Sempozyumu Dizisi No:50 sy:49-62 (2006). • Esra Bilal, Araştırma Yöntem ve Teknikleri Ders Notları, İzmir Meslek Yüksekokulu Teknik Programlar Bölümü, 2011.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 50
Ev Ödevi 1 50
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 50

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
Derse Katılım 14 3 42
Tartışma 2 5 10
Takım/Grup Çalışması 2 5 10
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 15 15
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 15 15
Okuma 5 15 75
Ev Ödevi 2 10 20
Toplam İş Yükü (saat) 193

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7
ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek