Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FENETKZRT2021 | Bilimsel Araştırma Teknikleri ile Araştırma ve Yayın Etiği | Ders | 1 | 1 | 4,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Dersin amacı, öğrencilere bilimsel araştırma tekniklerinin temelini, nicel ve nitel araştırma yöntemlerini, araştırma raporunun yazılmasını ve yorumlanmasını ve öğrencinin bilimsel etik kurallarına uygun olarak çalışmayı öğretmektir.
Doç. Dr. Gülfem ÜNAL
1 | Bilimsel bir araştırmanın aşamalarını ve temel kavramlarını öğretir. |
2 | Nicel veya nitel araştırma yöntemleri kullanarak bilimsel verileri uygun şekilde analiz eder ve sonuçları yorumlar. |
3 | Bilginin bir araya getirilmesi ve literatür taramasının yapılması, |
4 | Bilimsel etik kurallarını bilir. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Bilim ve bilimsel araştırmanın tanımı, bilimsel bir araştırma planlama ve onun nitelikleri, nicel ve nitel araştırma teknikleri, bilimsel yayınlarda bulunması gereken bölümler, rapor yazma, kaynak gösterme ve atıf teknikleri, literatür taraması yapma, ulusal ve uluslararası veri tabanlarının tanıtılması, SPSS programının kullanılması, sunum hazırlama, bilimsel etiğin tanımı ve kuralları
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Giriş, dersin işleyişi konusunda bilgilendirme, kaynakların tanıtılması. Bilim ve bilimsel araştırma nedir? | ||
2 | Bilimsel araştırmanın temelleri | ||
3 | Bilimsel araştırma planlama, aşamaları ve nitelikleri | ||
4 | Nicel analiz teknikleri | ||
5 | Nitel analiz teknikleri | ||
6 | Yayınlarda bulunması gereken temel bölümler | ||
7 | Rapor Yazma | ||
8 | Arasınav | ||
9 | Literatür yazma, kaynak gösterme, atıf teknikleri, yayın hazırlamada bilgisayar destekli uygulamalar | ||
10 | Literatür taraması, ulusal ve uluslararası veri tabanlarının tanıtılması | ||
11 | SPSS programının tanıtılması ve uygulanması | ||
12 | Sunum hazırlama | ||
13 | Bilimsel etik nedir? | ||
14 | Bilimsel etik nedir? | ||
15 | Öğrenci sunumları | ||
16 | Final Sınavı |
• Özlem Uluç, Bilimsel Araştırmalarda Etik.Toplum Bilimleri Dergisi, 2012, 6(12):129-142. • Milli Eğitim Bakanlığı, MEGEP (Mesleki Eğitim ve Öğretim Sisteminin Güçlendirilmesi Projesi, Araştırma Teknikleri, Ankara, 2006. • Oya Nuran Emiroğlu, Bilim Etiği ve Sorumluluklar. Hemşirelikte Araştırma Geliştirme Dergisi, 2005/ 1, 2 sy:5-25. • Nazan Özenç Uçak, Hatice Gülşen Birinci, Bilimsel Etik ve İntihal. Türk Kütüphaneciliği 2008, 22(2):187-204. • Yeşim Işıl Ülman, Bilimsel Yayın Etiği. İ.Ü. Cerrahpaşa Tıp Fakültesi Sürekli Tıp Eğitimi Etkinlikleri, Araştırma ve Etik Sempozyumu Dizisi No:50 sy:49-62 (2006). • Esra Bilal, Araştırma Yöntem ve Teknikleri Ders Notları, İzmir Meslek Yüksekokulu Teknik Programlar Bölümü, 2011.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 50 |
Ev Ödevi | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Tartışma | 2 | 5 | 10 |
Takım/Grup Çalışması | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Okuma | 5 | 15 | 75 |
Ev Ödevi | 2 | 10 | 20 |
Toplam İş Yükü (saat) | 193 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | |
ÖÇ 1 | |||||||
ÖÇ 2 | |||||||
ÖÇ 3 | |||||||
ÖÇ 4 |