Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9102065021999 | Ekonomik Gelişme ve Tarım | Ders | 1 | 2 | 8,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin sonunda öğrenciler; tarımsal gelişme ve ekonomik gelişmenin karşılıklı ilişkilerini kavrayacaklar, var olan gelişmelerin çevre, tüketici, çiftçi üzerine etkilerinin farkına vararak, tutarlı gelişim stratejileri kurabilme becerisini elde edeceklerdir.
Prof.Dr. Tayfun Özkaya
1 | İnsan ve çevreye dost sürdürülebilir tarımsal, kırsal ve kentsel bir yaşam için alternatifleri kavrayabilme ve yerel olarak geliştirebilme gücü kazanma |
2 | Küresel ve yerel ekonomik, sosyal, yasal, teknolojik, ekolojik gelişmelerin tarım ve kırsal alan ve tüketiciler üzerindeki etkilerini eş zamanlı ve karşılıklı etkileşimleri ile kavrayabilme yeteneği ve tutumu kazanma |
3 | Tarımın her alanının küresel gelişmelerden nasıl etkileneceğini tahmin edebilme yeteneği kazanma |
4 | Dünya ve Türkiye’deki genel ekonomide ve tarımdaki var olan ve gelecekteki olası gelişmelerin sonuçlarını kavrayabilme |
Yok
Yok
Tarımın gelişim tarihi ve tarım sistemleri (endüstriyel tarım, sürdürülebilir tarım, organik tarım, permakültür); Kalkınma teorileri ve tarım; Uluslararası ilişkiler ve tarım; Dünyada toprak reformu deneyimleri ve Türkiye; Tarımda biyoçeşitlilik ve tohum sorunu; Gıda egemenliği, gıda güvenliği, gıda güvenirliği; Tarımda tekelleşme ve etkileri; Az gelişmişlik ve kırsal kesim; Dünyada açlık ve İrlanda, Çin açlık olayları; Küresel iklim değişikliği ve tarım
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Tarımın gelişim tarihi ve tarım sistemleri (endüstriyel tarım, sürdürülebilir tarım, organik tarım, permakültür) | ||
2 | Kalkınma teorileri ve tarım | ||
3 | Küresel gıda ve tarım politikalarının ekonomik gelişme ve tarıma etkileri | ||
4 | Dünya’da toprak reformu deneyimleri ve Türkiye | ||
5 | Tarımda biyoçeşitlilik ve tohum sorunu | ||
6 | Gıda egemenliği, gıda güvenliği, gıda güvenirliği; | ||
7 | Tarımda tekelleşme ve etkileri; | ||
8 | Az gelişmişlik ve kırsal kesim; | ||
9 | Ara Sınav | ||
10 | Dünyada açlık- İrlanda, Çin açlık olayları; | ||
11 | Küresel iklim değişikliği ve tarım | ||
12 | Teknolojik gelişme ve tarım | ||
13 | Dünya ve Türkiye’de beslenme sistemlerindeki değişmeler ve etkileri | ||
14 | Alternatif yerel gıda sistemleri | ||
15 | Final |
1. Magdoff, Fred ve J. Bellamy Foster, F. H. Buttel, 2000, Hungry for Profit, Monthly Rewiev Pres. 2. Weis, Tony, 2007, The Global Food Economy, Fernwood Publishing. 3. Buckland, Jerry, 2004, Ploughing Up the Farm, Zed Boks. 4. Chang, Ha-Joon, Kalkınma Reçetelerinin Gerçek Yüzü, İletişim Yayınları, 2004, İstanbul. 5. Brown, R. Lester, Dünyayı Nasıl Tükettik?, Türkiye İş Bankası yayınları, İstanbul ,2006 6. Shiva, Vandana, Küresel Gıda Soygunu- Çalınmış Hasat, BGST Yayınları, İstanbul, 2006 7. Fukuoka, Masanobu, Ekin Sapı Devrimi- Doğal Tarıma ve Doğal Hayata Giriş, Kaos Yayınları, İstanbul, 2006 8. Yeğin, Metin, Topraksızlar, Versus Yayınları, İstanbul, 2006. 9. Diamond, Jared, Tüfek, Mikrop ve Çelik, Tübitak yayınları, Ankara, 2006. 10. TMMOB , Harita ve Kadastro Mühendisleri Odası ve Ziraat Mühendisleri Odası, Toprak Reformu Kongresi, 11-13 Kasım 2005, Ankara, 2007
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 4 | 4 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Proje Sunma | 4 | 8 | 32 |
Bireysel Çalışma | 14 | 9 | 126 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat) | 226 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | ||
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | ||||
ÖÇ 3 | 4 | 3 | 5 | 5 | |||
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 3 | 4 |