Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9102065292004 | Organik Tarım Ürünleri Ekonomisi ve Pazarlaması | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 7,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Türkiye’de de organik tarım ürünleri gerek üretim, gerekse pazarlama yönüyle ülke ekonomisine önemli katkılarda bulunmakta ve gelecek yıllarda bu katkının daha da artması beklenmektedir. Bu dersin amacı da konunun teknik yönü de dikkate alınarak ekonomik analiz yapabilecek lisansüstü öğrencilerine organik ürünlerin ekonomisi ve pazarlaması konusunda gerekli bilgileri aktarmaktır.
Prof. Dr. Gamze SANER ve Prof. Dr.Ela ATIŞ
1 | Organik tarımın önemini kavrama |
2 | Organik tarım kavramına ve organik tarım mevzuatına hakim olma, |
3 | Organik tarıma yönelik politikaları ekonomik açıdan değerlendirebilme, |
4 | Dönem ödevlerini yazma deneyimleri ile bireysel araştırma, analiz ve sentez yapma ve sorumluluk üstlenme becerisini geliştirebilme. |
5 | Organik Tarımın çevre boyutu ve sürdürülebilirliği konusundaki bilgilere hakim olma, |
6 | Sınıf içi tartışma ve problem çözme yoluyla sorumluluk ve özgüven duygusunu geliştirebilme |
7 | Dünya’da ve özellikle Türkiye’de hızla gelişmekte olan organik tarım sektörünün çeşitli aşamalarında görev üstlenebilecek bilgi düzeyine sahip olma, |
Yok
Yok
Organik Tarım Kavramı, Temel İlkeleri ve Özellikleri, Organik Tarımın Ekonomi, Çevre ve Sürdürülebilirlik Boyutu,Organik Ürünlerde Kontrol ve Sertifikasyon,Organik Ürünlerin Üretimi ve Ekonomisi, Yasal Uygulamalar ve Standartlar, Organik Ürünlerin Pazarlaması, Organik Ürünlerin Arz ve Talebi, Pazarlama Kanalları ve Pazarlama Marjları, Organik tarımsal ürünlerin maliyet analizleri, Organik Ürünlerde Tüketici Tercihleri ve Fiyat Oluşumu, Organik Ürünlerde Pazarlama Stratejileri ve Pazar Trendleri, Organik tarımın finansmanı, Organik Tarım Ürünlerine Yönelik Pazarlama Araştırmaları, Organik Ürünlerin Üretim ve Pazarlamasında Kooperatif, Birlik ve Diğer Üretici Örgütlerinin rolü, Organik Tarımın Geliştirilmesinde Bilgi, Yayım, Eğitim ve Araştırma Olanakları, Organik Tarım Ürünlerine Yönelik Politikalar.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dersin Tanıtımı, Kapsamı, Gerekçesi, Önemi | ||
2 | Organik Tarım Kavramı, Temel İlkeleri ve Özellikleri, Organik Tarımın Gelişimi | ||
3 | Organik Tarımın Ekonomi, Çevre ve Sürdürülebilirlik Boyutu | ||
4 | Organik Tarım Kanunu, Organik Ürünlerde Kontrol ve Sertifikasyon | ||
5 | Organik Ürünlerin Üretimi ve Ekonomisi, Yasal Uygulamalar ve Standartlar, Organik Ürünlerin Fiziksel ve Ekonomik Performansının Değerlendirilmesi,Organik ve Konvansiyonel Tarımsal Üretimde Ekonomik Karşılaştırmalar | ||
6 | Organik Ürünlerin Arz ve Talebi | ||
7 | Arasınav | ||
8 | Organik Tarımsal Ürünlerin Pazarlaması Organik Ürünlerde Pazarlama Kanalları ve Pazarlama Marjları ,Organik Ürünlerde Tüketici Tercihleri ve Fiyat Oluşumu,Organik Ürünlerde Pazarlama Stratejileri ve Pazar Trendleri,Organik Tarım Ürünlerine Yönelik Pazarlama Araştırmaları | ||
9 | Organik Ürünlerin Üretim ve Pazarlamasında Kooperatif, Birlik ve Diğer Üretici Örgütleri | ||
10 | Organik Tarımın Geliştirilmesinde Bilgi, Yayım, Eğitim ve Araştırma Olanakları | ||
11 | AB’de ve ABD’de Organik Tarımsal Ürünlere Yönelik Politikalar | ||
12 | Türkiye’de Organik Tarımsal Ürünlere Yönelik Politikalar | ||
13 | Organik olarak üretilen bitkisel ve hayvansal ürünlerde maliyet hesapları | ||
14 | Dünyada ve Türkiye’de Organik Tarımın Finansmanı | ||
15 | Ödev Sunumları ve değerlendirilmesi | ||
16 | Final Sınavı |
-Ciheam, 2003, The Market for Organic Products in the Mediterranean Region, Options, Vol:61, Chania, Greece. -Offermann, F. and Nieberg, H., 2000, Economic Performance of Organic Farms in Europe, Organic Farming in Europe: Economics and Policy Volume 5, Stuttgart-Hohenheim. -Lampkin, N.H. and Padel, S., 1994, The Economics of Organic Farming: An International Perspective, Dept. Of Agricultural Sciences, University of Wales, Aberyswyth, UK. -Foster, C., Lampkin, N., 2000, Organic and In-Conversion Land Area, Holdings, Livestock and Crop Production in Europa, Technical Deliverable: Riic Final Report, FAIR3-CT96-1794, Brussels-Luxembourg. -European Commission Directorate-General for Agriculture and Rural Development,, An analysis of the EU organic sector, june, 2010. -Özbağ, B.Canan, Türkiye’de Organik Tarımın Ekonomik Analizi, Uludağ Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü. Tarım Ekonomisi Anadilim Dalı, Doktora Tezi, Bursa,2010. http://www.organic-world.net http://www.ers.usda.gov/Data/Organic/ www.tarim.gov.tr
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 8 | 112 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Rapor | 1 | 35 | 35 |
Toplam İş Yükü (saat) | 209 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | |
ÖÇ 1 | |||||||
ÖÇ 2 | |||||||
ÖÇ 3 | |||||||
ÖÇ 4 | |||||||
ÖÇ 5 | |||||||
ÖÇ 6 | 3 | 4 | 4 | ||||
ÖÇ 7 | 5 |