GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9102065412013 Tüketici Davranışlarının Analizi Seçmeli Ders Grubu 1 1 8,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı; dersi alan öğrencilerin, tüketici davranışı ile ilgili temel kavramları, tüketicilerin satın alma davranışlarının çeşitli faktörlere bağlı olarak nasıl değiştiğini, tüketicinin satın alma öncesi, satın alma anı ve satın alma sonrası karar sürecini öğrenmeleri, tüketicilerin satın alma sürecindeki davranışlarını teorik ve uygulamalı olarak kavramalarını sağlamaktır. Bu kapsamda, öğrencilerin tüketici davranışı ile ilgili araştırmalarda kullanılan veri toplama ve analiz yöntemlerine hakim olmaları ve özellikle tarım ve gıda ürünlerine yönelik pazarlama stratejilerini geliştirebilir hale gelmeleri hedeflenmektedir.


Doç.Dr. Zerrin Kenanoğlu Bektaş, Doç. Dr. Özlem Karahan Uysal


1 Tüketici davranışlarının arka planı hakkında teorik ve uygulamalı bilgi sahibi olma
2 Tüketicilerin satın alım davranışlarının satın alma süreci öncesi, satın alma anı ve satın alma sonrasında hangi faktörlerden etkilendiğini anlayabilme
3 Tüketici davranışlarına etki eden psikolojik, sosyal, kültürel ve ekonomik faktörleri kavrayabilme
4 Tüketici davranışlarını belirlemeye yönelik Ar-Ge çalışmalarını planlayıp yürütebilme, araştırma sonuçlarını yazılı ve sözlü olarak rapor edebilme
5 Gıda sektöründe çalışan firmalar için tüketicilerin satın alma davranışlarına yönelik pazarlama stratejileri ve fikirleri geliştirebilme

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Tüketici davranışı kavramı, kapsamı, özellikleri, tüketici davranışlarının diğer bilim dalları ile ilişkisi; tüketici davranışının pazarlamadaki yeri ve önemi, pazarlama stratejisi ile ilişkisi; tüketici davranış modelleri; güdüleme, ilgilenim, algılama, öğrenme, tutum ve tutumların değiştirilmesi; kimlik, yaşam biçimi, inanç vb. psikolojik faktörler ile, kültür ve alt kültür, danışma grupları, aile, sosyal sınıflar, cinsiyet, yaş, gelir, sosyal statü vb. faktörlerin tüketici davranışları üzerine etkileri; tüketici karar alma: satın alma öncesi, satın alma anı ve satın alma sonrası tüketici davranışları; örgütsel pazarlar ve örgütsel satın alma davranışı; tüketici araştırmalarında kullanılan araştırma yöntemleri: veri toplama ve analiz yöntemleri; Türkiye’de ve diğer ülkelerde tarım ve gıda ürünlerine yönelik tüketici araştırmalarının sonuçlarından örnekler


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Dersin içeriği, uygulanması konusunda öğrencilerin bilgilendirilmesi ve tüketici davranışına giriş
2 Tüketici davranışı kavramı, kapsamı, özellikleri, tüketici davranışlarının diğer bilim dalları ile ilişkisi
3 Günümüz piyasalarında tüketici davranışının pazarlamadaki yeri ve önemi, pazarlama stratejisi ile olan ilişkisi
4 Tüketici davranış modelleri
5 Güdüleme ve ilgilenim, algılama, öğrenme, tutum ve tutumların değiştirilmesi
6 Kimlik algısı, yaşam tarzı, inanç vb. psikolojik faktörlerin tüketici davranışları üzerindeki etkileri
7 Kültür, alt kültür, danışma grupları, aile, sosyal sınıflar; Cinsiyet, yaş, gelir, sosyal statü vb. faktörlerin tüketici davranışları üzerine etkileri
8 Ara sınav
9 Tüketici satın alma süreci: Satın alma öncesi (sorunun belirlenmesi, bilgilerin araştırılması ve seçeneklerin değerlendirilmesi) ve satın alma
10 Tüketici satın alma süreci: Satın alma sonrası tüketici davranışları Örgütsel pazarlar ve örgütsel satın alma davranışı
11 Tüketici araştırmalarında kullanılan araştırma yöntemleri: tüketici algılamaları, tutum ve davranışlarının analizine yönelik araştırmalarda kullanılan veri toplama ve analiz yöntemleri
12 Tüketici araştırmalarında kullanılan araştırma yöntemleri: tüketici algılamaları, tutum ve davranışlarının analizine yönelik araştırmalarda kullanılan veri toplama ve analiz yöntemleri
13 Türkiye’de ve diğer ülkelerde tarım ve gıda ürünlerine yönelik tüketici araştırmalarından örnekler
14 Türkiye’de ve diğer ülkelerde tarım ve gıda ürünlerine yönelik tüketici araştırmalarından örnekler
15 Tüketici davranışları ve pazarlama iletişimi
16 Ödevlerin Sunumu ve Final Sınavı

- Bilge, F.A., Göksu, N., 2010, Tüketici Davranışları, Gazi Yayınevi, Ankara, 202 s. - Durmaz, Yakup, Tüketici Davranışı, 2008, Detay Yayıncılık, 216 s. - Evans, Martin, Jamal, Ahmad, Foxall, Gordon, 2009, Consumer Behaviour, ISBN 978-0-470-99465-8, England, 560 s. - İslamoğlu,Ahmet Hamdi, Remzi Altunışık, 2010, Tüketici Davranışları, Beta Basım Yayım, 332 s. - Karabulut, Muhittin, 2002, Tüketici Davranışı, İ.Ü. İşletme Fakültesi Yayınları, İstanbul, 276 s. - Karalar, Rıdvan, Barış, Gülfidan, Velioğlu, N. Meltem, 2006, Tüketici Davranışları, T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını No: 1688. - Koç, Erdoğan, 2012, Tüketici Davranışı ve Pazarlama Stratejileri, Seçkin Yayıncılık, 446 s. - Mazzocchi, Mario, 2008, Statistics for Marketing and Consumer Research, Sage Publications, ISBN 978-1-4129-1122-1, 412 s. - Odabaşı, Yavuz, Barış, Gülfidan, 2011, Tüketici Davranışı, ISBN:9758378643, 408 s. - Padberg, D.I., Ritson C., Albisu, L.M., 2002, Agro-Food Marketing, CAB International, CIHEAM, London, 492 s. - Solomon, Michael R., 2013, Consumer Behavior: Buying, Having and Being, Pearson, England, 639 s. - Solomon, Michael R., Bamossy, Gary, Askegarad, Soren, 2010, Consumer Behavior: A European Perspective, Fourth Edition, Printice Hall, England, 700 s.


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 50
Rapor Hazırlama 1 50
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 3 42
Rapor Hazırlama 1 30 30
Bireysel Çalışma 13 4 52
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 30 30
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 40 40
Okuma 14 3 42
Toplam İş Yükü (saat) 240

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7
ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4 4 3 3
ÖÇ 5 2 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek