Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9102065532015 | Doğrudan Pazarlama Uygulamaları | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 8,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı, tarımda doğrudan pazarlama kavramı ve stratejilerini inceleyerek, tarımsal doğrudan pazarlama programlarının oluşturulmasında ve uygulanmasında öğrencilerin bilgi ve becelerini geliştirmektir.
Prof.Dr. Hakan ADANACIOĞLU
1 | Genel olarak doğrudan pazarlama kavramı, kapsamı ve sektörel olarak tarihsel gelişimi hakkında bilgi edinme. |
2 | Doğrudan ve geleneksel pazarlama uygulamalarını karşılaştırabilme ve farklı yönlerini ortaya koyabilme. |
3 | Doğrudan pazarlamanın temelini oluşturan prensipleri öğrenme. |
4 | Tarımda uygulanan doğrudan pazarlama stratejilerini öğrenme |
5 | Tarımsal ürünlerde bir doğrudan pazarlama planının geliştirilmesi için gerekli adımları öğrenme ve doğrudan pazarlama programlarını analiz etme becerisini kazanma |
6 | Tarımsal ürünlerin doğrudan pazarlamasında karşılaşılan riskleri öğrenme ve bu risklere karşı uygulanacak risk yönetimi stratejilerini anlama ve geliştirme becerisini elde etme. |
7 | Doğrudan pazarlanan tarımsal ürünlere yönelik çeşitli ülkelerde uygulanan gıda güvenliği düzenlemeleri hakkında bilgi sahibi olma. |
8 | Türkiye’de ve diğer ülkelerde uygulanan tarımsal doğrudan pazarlama uygulamaları hakkında bilgi sahibi olma, başarılı ve başarısız uygulamaların nedenlerine yönelik farkındalık kazanma |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
-Doğrudan pazarlama kavramı ve kapsamı -Sektörel bazda doğrudan pazarlamanın tarihsel gelişimi -Doğrudan ve geleneksel pazarlama uygulamalarının karşılaştırılması -Doğrudan pazarlamanın temelini oluşturan prensipler -Tarım dışı sektörlerde doğrudan pazarlamada kullanılan araç ve teknikler -Tarımda uygulanan doğrudan pazarlama stratejileri - Tarımsal ürünlerde doğrudan pazarlama planının geliştirilmesi için göz önüne alınacak faktörler -Doğrudan pazarlanan tarımsal ürünlerde pazarlama karması stratejisi - Tarımsal doğrudan pazarlama programlarının analizi için performans ölçüm teknikleri - Tarımsal ürünlerin doğrudan pazarlamasında karşılaşılan riskler ve risk yönetimi - Doğrudan pazarlanan tarımsal ürünlere yönelik çeşitli ülkelerde uygulanan gıda güvenliği düzenlemeleri - Türkiye’de ve diğer ülkelerde uygulanan tarımsal doğrudan pazarlama uygulamalarına yönelik örnek olay incelemeleri
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Doğrudan pazarlama kavramı, kapsamı, sektörel bazda doğrudan pazarlamanın tarihsel gelişimi | ||
2 | Doğrudan ve geleneksel pazarlama uygulamalarının karşılaştırılması | ||
3 | Doğrudan pazarlamanın temelini oluşturan prensipler | ||
4 | Tarım dışı sektörlerde doğrudan pazarlamada kullanılan araç ve teknikler | ||
5 | Tarımda uygulanan doğrudan pazarlama stratejileri (I) | ||
6 | Tarımda uygulanan doğrudan pazarlama stratejileri (II) | ||
7 | Tarımda uygulanan doğrudan pazarlama stratejileri (III) | ||
8 | Arasınav | ||
9 | Tarımsal ürünlerde bir doğrudan pazarlama planının geliştirilmesi için göz önüne alınması gereken faktörler | ||
10 | Doğrudan pazarlanan tarımsal ürünlerde pazarlama karması stratejisi | ||
11 | Tarımsal ürünlere yönelik doğrudan pazarlama programlarının analizi için performans ölçüm teknikleri | ||
12 | Tarımsal ürünlerin doğrudan pazarlamasında karşılaşılan riskler ve risk yönetimi stratejisi | ||
13 | Doğrudan pazarlanan tarımsal ürünlere yönelik çeşitli ülkelerde uygulanan gıda güvenliği düzenlemeleri | ||
14 | Türkiye’de ve diğer ülkelerde uygulanan tarımsal doğrudan pazarlama uygulamalarına yönelik örnek olay incelemeleri | ||
15 | Öğrenci Proje Sunumları | ||
16 | Final sınavı |
Alberta Agriculture and Rural Development. 2014. Farm Direct Marketing: Know the Regulations “Fruits, Vegetables and Products”, Alberta Government, Canada, 18s. Barrentine, P. ve Donovan, C. 2014. Handbook for Small & Direct Marketing Farms: Regulations and Strategies for Farm and Food Businesses in Washington State, A Publication of the Washington State Department of Agriculture, 7 th Edition, USA, 190s. Bruch, M. L. ve Ernst, M. D. 2010. Choosing Direct Marketing Channels for Agricultural Products, The Tennessee Department of Agriculture and USDA Rural Development, USA, 25s. Cottingham, J., Hovland, J., Lenon, J., Roper, T., ve Techtmann, C., 2004, Direct Marketing of Farm Produce and Home Goods, University of Wisconsin Extension, undated. 28s. Curtis, K.R., Chakreeyarat,V. ve Gumirakiza, J.D. 2013. Enhancing Direct Marketing Opportunities for Local Foods, Utah State University, Cooperative Extension,3s. Hall, C.R. 2002. Direct Marketing Guide for Producers of Fruits, Vegetables, and Other Specialty Products, The University of Tennessee, Agricultural Extension Service, 40s. Murphree, J. 2012. A Farmer's Guide To Marketing The Direct-Market Farm, A Publication Series of Arizona Farm Bureau, First Edition, 62s. Pırnar, İ. 2010. Doğrudan Pazarlama, Seçkin Yayıncılık, 5. Baskı, Ankara, 298s. Roberts, M. L. ve Berger, P.D. 1999. Direct Marketing Management, 2nd Edition, Upper Saddle River, NJ: Prentice-Hall. Stone, B. ve Jacobs, R. 2001. Successful Direct Marketing Methods, Seventh Edition, McGraw-Hill: Chicago: Illinois. University of Arkansas Division of Agriculture, Center for Agricultural and Rural Sustainability, and The National Agricultural Law Center. 2009. Direct Marketing Risk Management Guide: Managing Business, Financial and Legal Risks, 159s. V. Klotz, J.C. 2002. Direct-Market Farm Products on the Internet, United States Department of Agriculture, Agricultural Marketing Service, USA, 38s. Young, D.,1995, Characteristics of Direct Marketing Alternatives, Direct Farm Marketing and Tourism Handbook, The University of Arizona, Arizona Cooperative Extension,226p.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Proje Hazırlama | 1 | 45 | 45 |
Proje Sunma | 1 | 3 | 3 |
Bireysel Çalışma | 13 | 3 | 39 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 40 | 40 |
Okuma | 14 | 3 | 42 |
Toplam İş Yükü (saat) | 241 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | |
ÖÇ 1 | 2 | 3 | |||||
ÖÇ 2 | 4 | 5 | |||||
ÖÇ 3 | 5 | 5 | |||||
ÖÇ 4 | 5 | ||||||
ÖÇ 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | |||
ÖÇ 6 | 4 | 5 | 5 | ||||
ÖÇ 7 | |||||||
ÖÇ 8 | 5 | 5 |