GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9102065522015 Sosyal Araştırmalarda Ölçme ve Ölçekler Seçmeli Ders Grubu 1 2 8,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Dersin amacı, öğrencilere ölçme ve ölçeklendirme yaklaşımları ile sosyal araştırmalarda yaygın olarak kullanılan çok maddeli ölçekleri hem teorik hem de uygulamalı olarak öğretmektir.


Doç.Dr. Cihat Günden


1 Sosyal araştırma konusuna uygun doğru ölçme ve ölçeklendirme tercihlerini yapabilecektir
2 Mevcut ölçekleri gerek uygulama gerekse zenginleştirme yetisine sahip olacaktır
3 Güvenilir ve geçerli yeni ölçekler geliştirebilecektir

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Öğrencilere sosyal araştırmalarda kullanacakları değişkenler için doğru, güvenilir ve geçerli ölçümler yapabilmeleri konusunda teorik ve uygulamalı bilgiler aktarılacaktır. Bu bağlamda, ölçme kavramı, ölçeklendirme yöntemleri, ölçme düzeyleri, ölçme kalitesi ve ölçme hataları ele alınacaktır. Tarım ekonomisini ilgilendiren temel konularda uluslararası literatürde yaygın olarak kullanılan ölçme araçları hem teorik, hem de uygulamaları açısından irdelenecektir. Bu ölçeklerin gelecekte yapılacak olan çalışmalarda uygulanabilirlikleri tartışılacaktır.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Ölçme ve Ölçeklendirme Kavramları
2 Ölçme ve Ölçeklendirme Kavramları
3 Ölçeklendirme Yöntemleri
4 Ölçeklendirme Yöntemleri
5 Ölçme Hataları
6 Değerler ve Yaşam Tarzı Ölçekleri
7 Gıda Satın Alma Kararları ve Tüketimi Ölçekleri
8 Arasınav
9 Çevre ve Sağlıkla İlgili Ölçekler
10 Tüketici Satın Alma Davranışı Ölçekleri
11 Pazarlama, Hizmetler ve Firmalarla İlgili Ölçekler
12 Organizasyonlarla İlgili Ölçekler
13 Tarımsal Üretimde Karar Verme Ölçekleri
14 Ölçek Geliştirme
15 Ölçek Geliştirme
16 Final Sınavı

Bearden, W.O., Netemeyer, R.G., Haws, K.L. 2011. Handbook of Marketing Scales, Multi-item Measures for Marketing and Consumer Behavior Research. Los Angeles: SAGE. Bradburn, N.M., Sudman, S., Wansink, B. 2004. Asking Questions: The Definitive Guide to Questionnaire Design- For Market Research, Political Polls, and Social and Health Questionnaires. New Jersey: John Wiley & Sons. Bruner, G.C. 2009. Marketing Scales Handbook, A Compilation of Multi-Item Measures for Consumer Behavior & Advertising Research, Vol: 5. Texas: GCBII Productions. Bruner, G.C. 2012. Marketing Scales Handbook, A Compilation of Multi-Item Measures for Consumer Behavior & Advertising Research, Vol: 6. Texas: GCBII Productions. Bruner, G.C. 2013. Marketing Scales Handbook, A Compilation of Multi-Item Measures for Consumer Insight Research, Vol: 7. Texas: GCBII Productions. DeVellis, R.F. 2012. Scale Development: Theory and Applications, 3th Edition. California: SAGE. Frewer, L.J., Risvik, E., Schifferstein, H. 2010. Food, People and Society, A European Perspective of Consumers’ Food Choices. Berlin: Springer. Hoyer, W.D, Maclnnis D.J. 2010. Consumer Behavior. Ohio: South-Western. Malhotra, N.K. 2010. Marketing Research, An Applied Orientation. (6th ed). New Jersey: Pearson. Nuthall, P.L. 2010. Farm Business Management, The Human Factor. Oxfordshire: CABI. Reynolds, T.J., Olson, J.C. Understanding Consumer Decision Making, The Means-End Approach to Marketing and Advertising Strategy. New Jersey: Lawrence Erlbaum Associates. Willock, J., Deary, I.J., McGregor, M.M., Sutherland, A., Edwards-Jones, G., Morgan, O., Dent, B., Grieve, R., Gibson, G., Austin, E. 1999. Farmers’ attitudes, objectives, behaviors, and personality Traits: The Edinburgh study of decision making on farms. Journal of Vocational Behavior, 54, 5–36.


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 3 42
Proje Hazırlama 1 32 32
Proje Sunma 1 3 3
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma 12 4 48
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 30 30
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 40 40
Okuma 14 3 42
Toplam İş Yükü (saat) 241

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7
ÖÇ 1 5 5 5 4 5 5 5
ÖÇ 2 5 5 5 5 5 4 5
ÖÇ 3 5 5 5 5 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek