GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9102065132017 Tarımsal Pazarlama Araştırmaları Seçmeli Ders Grubu 1 1 8,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı, pazarlama araştırması sürecini inceleyerek tarımsal pazarlama araştırmalarının uygulanmasında öğrencilerin bilgi ve becerilerini geliştirmektir.


Prof.Dr. Hakan ADANACIOĞLU


1 Pazarlama araştırması kavramı, kapsamı ve gelişim süreci hakkında bilgi edinmek
2 Pazarlama araştırması sürecini kavramak
3 Pazarlama araştırması problemlerine uygun bir yaklaşım geliştirme
4 Araştırma metodolojilerinin belirli pazarlama problemlerini çözmedeki uygunluklarını değerlendirme
5 Pazarlama araştırması verilerini toplama ve analiz etme becerisini kazanma
6 Pazarlama değişkenleri arasındaki ilişkileri analiz etmede çeşitli istatistiksel teknikleri uygulayabilme
7 Bir tarımsal pazarlama araştırması raporunun nasıl hazırlaması gerektiği konusunda beceri kazanma

Birinci Öğretim


Yok


Yok


• Pazarlama araştırması kavramı ve kapsamı • Pazarlama araştırmasının gelişim süreci • Pazarlama araştırması süreci • Tarım dışı sektörlerdeki pazarlama araştırmalarına yönelik örnek olay incelemeleri • Tarım sektöründeki pazarlama araştırmalarına yönelik örnek olay incelemeleri


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Pazarlama araştırması kavramı ve kapsamı
2 Pazarlama araştırmasının gelişim süreci
3 Pazarlama araştırması süreci -problemin tanımlanması ve araştırma amaçlarının ortaya konulması
4 Pazarlama araştırması süreci -araştırma tasarımı
5 Pazarlama araştırması süreci -bilgi kaynaklarının tespit edilmesi
6 Pazarlama araştırması süreci -veriye ulaşma yöntemlerinin belirlenmesi
7 Pazarlama araştırması süreci -veri toplama formlarının tasarlanması
8 Arasınav
9 Pazarlama araştırması süreci -örnekleme planı ve hacminin belirlenmesi
10 Pazarlama araştırması süreci -veri toplama
11 Pazarlama araştırması süreci -veri analizi
12 Pazarlama araştırması süreci -araştırma sonuç raporunu hazırlama ve sunma
13 Tarım dışı sektörlerdeki pazarlama araştırmalarına yönelik örnek olay incelemeleri
14 Tarım sektöründeki pazarlama araştırmalarına yönelik örnek olay incelemeleri
15 Öğrenci Proje Sunumları
16 Final sınavı

• Burns, A.C., Bush, R.F.2015. Pazarlama Araştırması, Pearson,Yedinci Baskı, 462 s. • Yükselen, C. 2011. Pazarlama Araştırmaları, Detay Yayıncılık, 234s. • Gilbert, A., Churchill, Jr., (1998), Marketing Research, University of Wisconsin, USA. • Kurtuluş, K. 2004. Pazarlama Araştırmaları, Literatür Yayınları, 816s. • Gegez, E. 2019. Pazarlama Araştırmaları, Beta Yayınevi, 322s.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Derse Katılım 14 3 42
Tartışma 14 3 42
Proje Hazırlama 1 45 45
Proje Sunma 1 3 3
Bireysel Çalışma 13 3 39
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 30 30
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 40 40
Toplam İş Yükü (saat) 241

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7
ÖÇ 1 4 4 5
ÖÇ 2 5
ÖÇ 3 5 5 3 4
ÖÇ 4 5 5
ÖÇ 5 5
ÖÇ 6 5
ÖÇ 7
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek