Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9102065602024 | Tarım Sektöründe Mentorluk | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 7,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bölüm/bölümdışı öğrencileri; fikirlerini başarılı bir iş fikrine ve yatırıma dönüştürmede yol gösterici olan mentorluğun ilke ve tekniklerini kavrama konusunda bilgilendirmektir.
Prof.Dr.Gamze SANER
1 | Mentorluk ile ilgili temel kavram ve kuralları açıklayabilme |
2 | Mentorluk eğitimini, örnek olay ve uygulamalar ile etik kurallar çerçevesinde değerlendirebilme ve açıklayabilme |
3 | Kendi yetenek ve becerilerini keşfederek artan özgüveni ve zihinsel birikiminin farkındalığı ile yenilikçi-atak- girişimci bir vizyona sahip olabilme |
4 | Mentor-Girişimci ilişkisini kurabilme |
5 | Yatırımcı-Girişimci ilişkisini kavrayabilme |
6 | Tarım Ekonomisi alanında kariyer yönetiminde ve fikri yatırıma dönüştürmede mentorluğu anlayabilme |
7 | Eşleşme sürecini anlayabilme, fikri gerçeğe dönüştürmede prosesi anlayabilme |
Yok
Yok
* Mentor ve mentorluk, tanımı ve kapsamı *Mentorluk İlkeleri * İyi bir mentorun özellikleri *Temel mentorluk becerileri *Mentorluk Uygulamaları ve Türkiye’de mentorluk mekanizması, tersine mentorluk * Fikir aşamasında olan girişime(start-up) mentor desteğinin önemi * Mentor- Girişimci İlişkileri ve Eşleştirme * Yatırımcı-Girişimci İlişkileri ve Eşleştirme *Mentordan beklentiler-Mentorluğun çeşitleri(Akademik Mentor, Yatırımcı Mentor, Profesyonel Mentor ,Eğitmen Mentor) *Melek Yatırımcı(Angel investor), Risk Sermayedarı(venture capital), Mentor *Melek Yatırımcı Ağları **Mentor ağı anlamı,Dünyada mentor ağları,Türkiye’de mentor ağları * Çeşitli sektörlerde ve tarımda , ülkelerde yeni fırsatlar ve kazanmak için ‘yapılacak işler, tarımda yatırım yapılabilecek alanlar ve koşulları *Tarımda yatırım yapmak ve kazanmak için yeni alanlara yönlenmede mentorların etkisi * * Mentor-Girişimci eşleşmesinde Ticaret Odalarının İşlevi ve Rolü * Mentor’un girişimciye planlama, yaratıcı düşünme ve alternatifler üretme fırsatı sunma becerisinin değerlendirilmesi * Mentorluk Süreci *Fikir aşamasındaki(start-up) girişimcinin Mentorluk Sürecinden Yararlanma Yolları * Stratejik Rekabet için tarımda yeni alanlara yatırım yapacakların yatırımcı mentorlara başvurma ve danışma süreci, yatırım destek ve hibeleri *Tarımın global anlamda geleceği ve fütürist yaklaşımlar *Tarım ve tarım dışı sektörlerde başarılı olan melek yatırımcı- girişimci ve başarılı girişimci-mentor örnekleri ve hikayeleri * Kuluçka merkezleri ve melek yatırım ağları *Mentorluk sürecinin tarımsal işletmeciliğe ve pazarlamaya etkisi
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Mentor ve mentorluk kavramı, tanımı ve kapsamı, Mentorluk İlkeleri | ||
2 | İyi bir mentorun özellikleri ve temel mentorluk becerileri | ||
3 | Mentorluk Uygulamalarının Yararları,(mentorun görev ve sorumlulukları) | ||
4 | Fikir aşamasında olan girişime(start-up) mentor desteğinin önemi, Girişimci- Mentor İlişkileri ve Eşleştirme, Girişimci- Yatırımcı İlişkileri ve Eşleştirme | ||
5 | Melek Yatırımcı(Angel funding), Risk Sermayedarı(venture capital), Mentor | ||
6 | Mentorluğun Çeşitleri(Akademik Mentor, Yatırımcı Mentor,Profesyonel Mentor ,Eğitmen Mentor) | ||
7 | Melek Yatırımcı Ağları ve Mentor Ağları ve Ara sınav | ||
8 | Tarımda yatırım yapmak ve kazanmak için yeni alanlara yönlenmede mentorların etkisi-Tarımda mentorluk | ||
9 | Dünyada ve Türkiye’de Mentor Ağları | ||
10 | Girişimci-Mentor eşleşmesinde Ticaret Odalarının İşlevi ve Rolü | ||
11 | Mentor’un girişimciyi(start-up’) planlama, yaratıcı düşünme ve alternatifler üretme kabiliyeti kazandırma durumu | ||
12 | Fikir aşamasındaki(start-up) girişimcinin Mentorluk Sürecinden Yararlanma Yolları | ||
13 | Stratejik Rekabet için tarımda yeni alanlara yatırım yapacakların yatırımcı mentorlara başvurma ve danışma süreci, yatırım destekleri ve hibeler ile mentorluk mali destek programları | ||
14 | Tarım/ tarım dışı sektörlerde başarılı melek yatırımcı ve girişimci ve başarılı girişimci-mentor örnekleri ve hikayeleri | ||
15 | Kuluçka merkezleri,teknokentler ve melek yatırım ağlarının tarım ve gıda sektörüne, tarımsal ürünlerin pazarlamasına etkileri | ||
16 | Final sınavı-Öğrenci ödevlerinin sunumu |
Yirci, Ramazan ve İbrahim Kocabaş, Dünyada-Mentorluk-Uygulamalari, Pegem Akademi., Mayıs, 2012, 278s. https://www.millionwomenmentors.org/sites/default/files/resources/How%20to%20Build%20an%20Effective%20Mentoring%20Program.pdf www.izto.org.tr/tr/izmir-ticaret-odasi-melekleri-ve-mentor-agimiz http://endeavor.org.tr/Endeavor-kimdir/mentor-agi/ http://www.tegep.org/tegep/eep/Specific/TEGEP/Upload/TEGEPMentorluk/TEGEP_MentorlukSureci_Rehber.pdf http://www.startupmentorturkey.com/ http://www.galatabusinessangels.com/ http://www.buba.com.tr/ http://izto.org.tr/demo_betanix/uploads/cms/yonetim.ieu.edu.tr/6142_1444294896.pdf http://istanbulstartupangels.com/nasil-yardimci-oluruz/ http://www.startupdergi.com/kose-yazarlari/ihsan-elgin/girisimci-ve-mentor.html http://keiretsuforum.com.tr/keiretsu-forumun-girisimci-ruhu.html http://www.kobi.org.tr/ www.melekyatirimplatformu.com http://melekyatirimcilardernegi.org/
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Uygulama/Pratik | 14 | 2 | 28 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 14 | 4 | 56 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 45 | 45 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 50 | 50 |
Toplam İş Yükü (saat) | 211 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | |
ÖÇ 1 | 4 | 4 | 4 | ||||
ÖÇ 2 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | ||
ÖÇ 3 | 4 | 4 | 5 | ||||
ÖÇ 4 | 4 | 5 | 5 | ||||
ÖÇ 5 | 5 | 4 | 4 | ||||
ÖÇ 6 | 4 | 5 | 4 | ||||
ÖÇ 7 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 |