GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9102065602024 Tarım Sektöründe Mentorluk Seçmeli Ders Grubu 1 2 7,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bölüm/bölümdışı öğrencileri; fikirlerini başarılı bir iş fikrine ve yatırıma dönüştürmede yol gösterici olan mentorluğun ilke ve tekniklerini kavrama konusunda bilgilendirmektir.


Prof.Dr.Gamze SANER


1 Mentorluk ile ilgili temel kavram ve kuralları açıklayabilme
2 Mentorluk eğitimini, örnek olay ve uygulamalar ile etik kurallar çerçevesinde değerlendirebilme ve açıklayabilme
3 Kendi yetenek ve becerilerini keşfederek artan özgüveni ve zihinsel birikiminin farkındalığı ile yenilikçi-atak- girişimci bir vizyona sahip olabilme
4 Mentor-Girişimci ilişkisini kurabilme
5 Yatırımcı-Girişimci ilişkisini kavrayabilme
6 Tarım Ekonomisi alanında kariyer yönetiminde ve fikri yatırıma dönüştürmede mentorluğu anlayabilme
7 Eşleşme sürecini anlayabilme, fikri gerçeğe dönüştürmede prosesi anlayabilme


Yok


Yok


* Mentor ve mentorluk, tanımı ve kapsamı *Mentorluk İlkeleri * İyi bir mentorun özellikleri *Temel mentorluk becerileri *Mentorluk Uygulamaları ve Türkiye’de mentorluk mekanizması, tersine mentorluk * Fikir aşamasında olan girişime(start-up) mentor desteğinin önemi * Mentor- Girişimci İlişkileri ve Eşleştirme * Yatırımcı-Girişimci İlişkileri ve Eşleştirme *Mentordan beklentiler-Mentorluğun çeşitleri(Akademik Mentor, Yatırımcı Mentor, Profesyonel Mentor ,Eğitmen Mentor) *Melek Yatırımcı(Angel investor), Risk Sermayedarı(venture capital), Mentor *Melek Yatırımcı Ağları **Mentor ağı anlamı,Dünyada mentor ağları,Türkiye’de mentor ağları * Çeşitli sektörlerde ve tarımda , ülkelerde yeni fırsatlar ve kazanmak için ‘yapılacak işler, tarımda yatırım yapılabilecek alanlar ve koşulları *Tarımda yatırım yapmak ve kazanmak için yeni alanlara yönlenmede mentorların etkisi * * Mentor-Girişimci eşleşmesinde Ticaret Odalarının İşlevi ve Rolü * Mentor’un girişimciye planlama, yaratıcı düşünme ve alternatifler üretme fırsatı sunma becerisinin değerlendirilmesi * Mentorluk Süreci *Fikir aşamasındaki(start-up) girişimcinin Mentorluk Sürecinden Yararlanma Yolları * Stratejik Rekabet için tarımda yeni alanlara yatırım yapacakların yatırımcı mentorlara başvurma ve danışma süreci, yatırım destek ve hibeleri *Tarımın global anlamda geleceği ve fütürist yaklaşımlar *Tarım ve tarım dışı sektörlerde başarılı olan melek yatırımcı- girişimci ve başarılı girişimci-mentor örnekleri ve hikayeleri * Kuluçka merkezleri ve melek yatırım ağları *Mentorluk sürecinin tarımsal işletmeciliğe ve pazarlamaya etkisi


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Mentor ve mentorluk kavramı, tanımı ve kapsamı, Mentorluk İlkeleri
2 İyi bir mentorun özellikleri ve temel mentorluk becerileri
3 Mentorluk Uygulamalarının Yararları,(mentorun görev ve sorumlulukları)
4 Fikir aşamasında olan girişime(start-up) mentor desteğinin önemi, Girişimci- Mentor İlişkileri ve Eşleştirme, Girişimci- Yatırımcı İlişkileri ve Eşleştirme
5 Melek Yatırımcı(Angel funding), Risk Sermayedarı(venture capital), Mentor
6 Mentorluğun Çeşitleri(Akademik Mentor, Yatırımcı Mentor,Profesyonel Mentor ,Eğitmen Mentor)
7 Melek Yatırımcı Ağları ve Mentor Ağları ve Ara sınav
8 Tarımda yatırım yapmak ve kazanmak için yeni alanlara yönlenmede mentorların etkisi-Tarımda mentorluk
9 Dünyada ve Türkiye’de Mentor Ağları
10 Girişimci-Mentor eşleşmesinde Ticaret Odalarının İşlevi ve Rolü
11 Mentor’un girişimciyi(start-up’) planlama, yaratıcı düşünme ve alternatifler üretme kabiliyeti kazandırma durumu
12 Fikir aşamasındaki(start-up) girişimcinin Mentorluk Sürecinden Yararlanma Yolları
13 Stratejik Rekabet için tarımda yeni alanlara yatırım yapacakların yatırımcı mentorlara başvurma ve danışma süreci, yatırım destekleri ve hibeler ile mentorluk mali destek programları
14 Tarım/ tarım dışı sektörlerde başarılı melek yatırımcı ve girişimci ve başarılı girişimci-mentor örnekleri ve hikayeleri
15 Kuluçka merkezleri,teknokentler ve melek yatırım ağlarının tarım ve gıda sektörüne, tarımsal ürünlerin pazarlamasına etkileri
16 Final sınavı-Öğrenci ödevlerinin sunumu

Yirci, Ramazan ve İbrahim Kocabaş, Dünyada-Mentorluk-Uygulamalari, Pegem Akademi., Mayıs, 2012, 278s. https://www.millionwomenmentors.org/sites/default/files/resources/How%20to%20Build%20an%20Effective%20Mentoring%20Program.pdf www.izto.org.tr/tr/izmir-ticaret-odasi-melekleri-ve-mentor-agimiz http://endeavor.org.tr/Endeavor-kimdir/mentor-agi/ http://www.tegep.org/tegep/eep/Specific/TEGEP/Upload/TEGEPMentorluk/TEGEP_MentorlukSureci_Rehber.pdf http://www.startupmentorturkey.com/ http://www.galatabusinessangels.com/ http://www.buba.com.tr/ http://izto.org.tr/demo_betanix/uploads/cms/yonetim.ieu.edu.tr/6142_1444294896.pdf http://istanbulstartupangels.com/nasil-yardimci-oluruz/ http://www.startupdergi.com/kose-yazarlari/ihsan-elgin/girisimci-ve-mentor.html http://keiretsuforum.com.tr/keiretsu-forumun-girisimci-ruhu.html http://www.kobi.org.tr/ www.melekyatirimplatformu.com http://melekyatirimcilardernegi.org/


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 2 28
Uygulama/Pratik 14 2 28
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma 14 4 56
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 45 45
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 50 50
Toplam İş Yükü (saat) 211

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7
ÖÇ 1 4 4 4
ÖÇ 2 4 4 4 5 5
ÖÇ 3 4 4 5
ÖÇ 4 4 5 5
ÖÇ 5 5 4 4
ÖÇ 6 4 5 4
ÖÇ 7 4 4 4 4 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek