Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9102065201998 | Tarımsal Yayımda İzleme ve Değerlendirme | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 8,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin sonunda öğrenciler; bir tarımsal yayım etkinliğinde veya projesinde geleneksel ve katılımcı yaklaşımlarla izleme ve değerlendirme yapabilme bilgi ve becerisini elde edecekler ve sistemini kurabileceklerdir.
Prof.Dr. Murat BOYACI
1 | Tarımsal yayımda izleme ve değerlendirmenin önemini kavrama |
2 | Herhangi bir tarımsal yayım projesi için katılımcı bir izleme ve değerlendirme sistemi tasarlayabilme |
3 | Tarımsal yayımda izleme ve değerlendirmede katılımcı yaklaşımları kavrama |
4 | İzleme ve değerlendirmede uygulanan teknikleri pratik olarak uygulayabilme |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Tarımsal yayımda izleme ve değerlendirme-tanımlar ve felsefesi; İzleme ve değerlendirmede tarihsel gelişim; İzleme ve değerlendirmede geleneksel yaklaşım; Katılımcı yaklaşımla izleme ve değerlendirme; Hedef ve göstergelerin belirlenmesi; Veri toplama; veri analizi, dokümantasyon, rapor yazımı ve paylaşım; Değerlendirme ve izlemede teknikler; Kurumsal öğrenim ortamı yaratılması;
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Tarımsal yayımda izleme ve değerlendirme-tanımlar ve felsefesi | ||
2 | İzleme ve değerlendirmede tarihsel gelişim | ||
3 | İzleme ve değerlendirmede geleneksel yaklaşım | ||
4 | Katılımcı yaklaşımla izleme ve değerlendirme | ||
5 | Hedef ve göstergelerin seçimi | ||
6 | Veri toplama; veri analizi, dokümantasyon, rapor yazımı ve paylaşım | ||
7 | Öğrenci çalışmalarının sunumu | ||
8 | Öğrenci çalışmalarının sunumu | ||
9 | Ara sınav | ||
10 | Değerlendirme ve izlemede geleneksel teknikler | ||
11 | Katılımcı izleme ve değerlendirme teknikleri | ||
12 | Kurumsal öğrenim ortamı yaratılması | ||
13 | Öğrenci izleme ve değerlendirme projelerinin sunumu | ||
14 | Öğrenci izleme ve değerlendirme projelerinin sunumu | ||
15 | Final |
1. Marisol Estrella and John Gaventa (1998) Who counts Realty? Participatory Monitoring and Evaluation: A Literature Rewiev, IDS, London. 2. Swiss Agency For Development and Cooperation (1997) Monitoring- Keeping in Touch with Reality, Berne.
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 40 |
Ev Ödevi | 1 | 60 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Proje Sunma | 4 | 10 | 40 |
Bireysel Çalışma | 14 | 7 | 98 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 21 | 21 |
Toplam İş Yükü (saat) | 225 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | |
ÖÇ 1 | 3 | 3 | 5 | ||||
ÖÇ 2 | 3 | 4 | 3 | 5 | |||
ÖÇ 3 | 5 | 5 | |||||
ÖÇ 4 | 3 | 5 | 4 | 5 |