Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9102065221998 | Tarımsal Bilgi ve Bilgi Akış Sistemleri | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 8,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin sonunda öğrenciler; tarımsal yayımda bilgi kavramına eleştirel bakabilecekler ve daha etkili çalışan bir bilgi akış sistemi kurabilme becerisini elde edeceklerdir.
Prof. Dr. Murat BOYACI
1 | Daha etkili bir bilgi akış sistemi geliştirebilme becerisi edinme |
2 | Katılımcı araştırma ve katılımcı ıslah kavramını takdir etme ve araştırma önerisi hazırlayabilme |
3 | Tarımsal yayımda bilgi kavramına ekonomik, sosyal yapı açısından eleştirel bakabilme becerisi ve tutumu |
4 | Farklı bilgi üretim ve enformasyon yaklaşımlarını kavrama ve tanıyabilme |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Sistem kavramı, sistemin bileşenleri, özellikleri; veri, enformasyon ve bilgi kavramları; Öğrenme, Bankacı eğitim sistemi, Problem tanımlayıcı eğitim sistemi, Teknoloji transferi ve katılımcı araştırma ve yayım, katılımcı araştırma, katılımcı ıslah, Tarımsal enformasyon sistemi ve tarımsal bilgi sistemi; RAAKS Yöntemi, RAAKS ve Katılımcı Kırsal Değerlendirmenin sentezi; Yerel bilgi sistemleri, “endüstriyel tarım”, “düşük dış girdi ve sürdürülebilir tarım” ve “organik tarımda” bilgi sistemleri;
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Sistem kavramı, sistemin bileşenleri, özellikleri | ||
2 | Veri, enformasyon ve bilgi kavramları | ||
3 | Öğrenme, Bankacı eğitim sistemi, Problem tanımlayıcı eğitim sitemi | ||
4 | Teknoloji transferi ve katılımcı araştırma ve yayım | ||
5 | Katılımcı araştırma, katılımcı ıslah | ||
6 | Tarımsal enformasyon sistemi ve tarımsal bilgi sistemi | ||
7 | Öğrenci ödevlerinin sunumu | ||
8 | Öğrenci ödevlerinin sunumu | ||
9 | Arasınav | ||
10 | RAAKS Yöntemi, RAAKS ve Katılımcı Kırsal Değerlendirmenin sentezi | ||
11 | Yerel bilgi sistemleri | ||
12 | "düşük dış girdi ve sürdürülebilir tarım” ve “organik tarımda” bilgi sistemleri; | ||
13 | Öğrenci ödevlerinin sunumu | ||
14 | Öğrenci ödevlerinin sunumu | ||
15 | Final |
- Tayfun Özkaya (1996) Tarımsal Yayım ve Haberleşme, Ege Üniversitesi Yay. No: 520, İzmir. - A. D. Groot (1990) The Raaks Methodology, Agric. University Wageningen, Wageningen - Freire, P. Ezilenlerin Pedagojisi,
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 40 |
Ev Ödevi | 1 | 60 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Proje Sunma | 4 | 4 | 16 |
Bireysel Çalışma | 14 | 10 | 140 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (saat) | 237 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | ||||
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||
ÖÇ 3 | 5 | ||||||
ÖÇ 4 | 3 | 3 | 5 |