GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9102065221998 Tarımsal Bilgi ve Bilgi Akış Sistemleri Seçmeli Ders Grubu 1 2 8,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu dersin sonunda öğrenciler; tarımsal yayımda bilgi kavramına eleştirel bakabilecekler ve daha etkili çalışan bir bilgi akış sistemi kurabilme becerisini elde edeceklerdir.


Prof. Dr. Murat BOYACI


1 Daha etkili bir bilgi akış sistemi geliştirebilme becerisi edinme
2 Katılımcı araştırma ve katılımcı ıslah kavramını takdir etme ve araştırma önerisi hazırlayabilme
3 Tarımsal yayımda bilgi kavramına ekonomik, sosyal yapı açısından eleştirel bakabilme becerisi ve tutumu
4 Farklı bilgi üretim ve enformasyon yaklaşımlarını kavrama ve tanıyabilme

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Sistem kavramı, sistemin bileşenleri, özellikleri; veri, enformasyon ve bilgi kavramları; Öğrenme, Bankacı eğitim sistemi, Problem tanımlayıcı eğitim sistemi, Teknoloji transferi ve katılımcı araştırma ve yayım, katılımcı araştırma, katılımcı ıslah, Tarımsal enformasyon sistemi ve tarımsal bilgi sistemi; RAAKS Yöntemi, RAAKS ve Katılımcı Kırsal Değerlendirmenin sentezi; Yerel bilgi sistemleri, “endüstriyel tarım”, “düşük dış girdi ve sürdürülebilir tarım” ve “organik tarımda” bilgi sistemleri;


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Sistem kavramı, sistemin bileşenleri, özellikleri
2 Veri, enformasyon ve bilgi kavramları
3 Öğrenme, Bankacı eğitim sistemi, Problem tanımlayıcı eğitim sitemi
4 Teknoloji transferi ve katılımcı araştırma ve yayım
5 Katılımcı araştırma, katılımcı ıslah
6 Tarımsal enformasyon sistemi ve tarımsal bilgi sistemi
7 Öğrenci ödevlerinin sunumu
8 Öğrenci ödevlerinin sunumu
9 Arasınav
10 RAAKS Yöntemi, RAAKS ve Katılımcı Kırsal Değerlendirmenin sentezi
11 Yerel bilgi sistemleri
12 "düşük dış girdi ve sürdürülebilir tarım” ve “organik tarımda” bilgi sistemleri;
13 Öğrenci ödevlerinin sunumu
14 Öğrenci ödevlerinin sunumu
15 Final

- Tayfun Özkaya (1996) Tarımsal Yayım ve Haberleşme, Ege Üniversitesi Yay. No: 520, İzmir. - A. D. Groot (1990) The Raaks Methodology, Agric. University Wageningen, Wageningen - Freire, P. Ezilenlerin Pedagojisi,


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 40
Ev Ödevi 1 60
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 3 42
Proje Sunma 4 4 16
Bireysel Çalışma 14 10 140
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 15 15
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 20 20
Toplam İş Yükü (saat) 237

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7
ÖÇ 1 5 5 5
ÖÇ 2 5 5 5 5
ÖÇ 3 5
ÖÇ 4 3 3 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek