GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9102065332005 Tarımda Enformasyon Yönetimi ve Bilişim Teknolojileri Seçmeli Ders Grubu 1 1 8,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bir üretim faktörü olarak, bilginin öneminin kavranılması. Bilgi yönetimi, Bilişim teknolojilerinin kırsal kalkınmada kullanımını anlaşılması. Dünyada ve Türkiye’de bilişim teknolojilerine yönelik politikaların ve deneyimlerin öğrenilmesi.


Prof. Dr. Murat BOYACI


1 Aktörler arası işbirliğini geliştirme becerilerinin öğrenilmesi
2 Enformasyon yönetiminin ve yaklaşımların anlaşılması ve yönetim becerilerinin kazanılması
3 Dünyada ve Türkiye’de bilişim teknolojilerinin tarımsal kalkınmada kullanım deneyimlerinin incelenmesi
4 Kırsal kesimde bilgi toplumunu geliştirme yollarının öğrenilmesi
5 Bilgi üretmenin gelişmedeki öneminin kavranması.
6 Tarımsal bilginin benimsenme süreçlerinin kavranması.


Yok


Yok


Bilişim teknolojileri, bunlara yönelik politikalar, kapasite geliştirme, enformasyon yönetimi, enformasyon yönetiminde bilişim teknolojilerinin kullanımı, kırsal kesimde bilgi toplumunun oluşturulması, dünyada ve diğer sektörlerde enformasyon yönetimi ve deneyimleri.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Dersin tanımı ve içeriği konusunda bilgiler, dersten beklentilerin saptanması Enformasyon kavramı;
2 Toplayıcılıktan Bilgi toplumuna insanın serüveni
3 Bilgi ve İktidar Etkileşimi
4 Yerel Bilgi
5 Enformasyon Yönetimi
6 Enformasyon Yönetimi
7 Kırsal Kesimde bilgi toplumunun oluşumu
8 Ara Sınav
9 Bilişim ve İletişim Teknolojileri
10 Bilişim ve İletişim Teknolojileri
11 Bilişim ve İletişim Teknolojilerinde Politika ve Stratejiler
12 Enformasyon sistemi açısından Bilişim ve İletişim Teknolojileri
13 Kırsal kalkınmada Bilişim ve İletişim Teknolojilerinin kullanım potansiyeli
14 Tarım dışında Bilgi Yönetimi ve Bilişim Teknolojilerinin rolü
15 Tarım dışında Bilgi Yönetimi ve Bilişim Teknolojilerinin rolü
16 Final Sınavı

Arnon, I., 1987, Modernization of Agriculture in Developing Countries, Resources, Potentials and Problems, Second Edition, John Willey & Sons Ltd., 626p. Bunders, J., Haverkort, B., Hiemstras, W., 1996, Biotechnology Building on Farmers’ Knowledge, McMillian Education Limited, London, 240p. Chambers, R., 1997, Whose Reality Counts Putting the First Last, Intermadiate Technology Publications, 297p. Cronch, B.R. and Chamala, S., 1980, International Experience in Communication & Innovation, Extension, Education and Rural Development, Vol: 1, Jonh Wileys Sons, 371p. Lucey, T., 1995, Management Information Systems 7th.Edition, DP Publications Ltd. 300p. Mowlana, H., 1998, Global Information and World Communication, SAGE Publications; London, New Delhi, 270p. Nanna, N., Boysan, S., Qunantre, S., 1996, The East Asian Miracle and Information Technology Stratecgic Management of Technology Learning, World Bank Discussion Papers,326, Washington D.C., 242p. Plant, R., Stone, N., 2002, Knowledge Based Systems in Agriculture, Mc Graw Hill, Inc. New York 364 p. Rusten, E.,et al. 2003, Future Directions in Agriculture and Information and Communication Technologies (ICTs) at USIAD, Wincork International, 80pp. Röling, N., 1990a, Extension Science Information Systems in Agricultural Development, Cambridge University Press, Cambridge, Newyork, 233p. Webster, F., 1999, Theories of The Information Society, Routledge, London and Newyork, 257p. Zijp. W., 1994, Improving The Transfer and Use of Agricultural Information, A Guide to Information Technology, World Bank, Discussion Paper (247), Washington, D.C. 105p.


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 15 3 45
Rapor Hazırlama 3 15 45
Proje Hazırlama 3 18 54
Proje Sunma 3 3 9
Bireysel Çalışma 15 3 45
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 12 12
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 14 14
Toplam İş Yükü (saat) 228

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7
ÖÇ 1 2 4 4
ÖÇ 2 3 4 4 4 4 4
ÖÇ 3 4
ÖÇ 4 4 3 3 4 4 4
ÖÇ 5 3 4 4 3 4 5 4
ÖÇ 6 3 2 3 3 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek