Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9102065442008 | Sürdürülebilir Kırsal Kalkınma Politikaları ve Göstergeleri | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 8,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Öğrencilere sürdürülebilir kırsal kalkınma politikası ve kırsal kalkınma göstergelerini analiz edebilecek; ülkeler ve projeler bazında değerlendirebilecek; sorunların nasıl çözümlenebileceğine yönelik bilgi ve becerileri kazanmasıdır.
Doç. Dr. Sevtap GÜMÜŞ
1 | Dönem projeleri yazma deneyimleri ile araştırma, analiz ve sentez yapma becerisinin gelişmesi, |
2 | Seçilmiş ülkeler itibariyle ekonomik, sosyal, çevresel kırsal kalkınma göstergelerini analiz edebilme, |
3 | Türkiye’de kırsal kalkınma politikaları çerçevesinde ekonomik, sosyal, çevresel göstergeleri analiz etme becerisi kazandırma, |
4 | Ekonomik, sosyal, çevresel kırsal kalkınma göstergelerinin değerlendirme ve yorumlayabilme, |
5 | Kırsal alanları, problemlerini ve sürdürülebilir kırsal kalkınma politikası anlama ve analiz etme becerisi, |
6 | Ülkeler itibariyle kırsal kalkınma politikaları ve stratejileri hakkında fikir sahibi olma, |
7 | Kırsal kalkınmaya yönelik proje geliştirme esasları ile kırsal kalkınma çalışmalarında izleme ve değerlendirme becerisini kazandırma, |
8 | Sürdürülebilir kırsal kalkınma sorunlarına çözümler üretebilecek analitik bakış açısının kazanılması, |
9 | Sürdürülebilir kırsal kalkınmaya yönelik proje geliştirme, değerlendirme, çözüm stratejileri belirleme konusundaki yeteneklerinin geliştirilmesi, |
10 | Kırsal alanlara yönelik sosyal, ekonomik ve çevresel sorunlar bilgi sahibi olma, |
11 | Kırsal kalkınma göstergelerini içsel ve dışsal olarak etkileyen faktörler hakkında bilgi sahibi olma, |
12 | Kırsal kalkınma göstergelerini değerlendirme ve analiz etme, |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
1. Sürdürülebilir kırsal kalkınma ve temel kavramlar, kırsal kalkınma ile diğer bilim dalları arasındaki ilişkiler, 2. Kırsal kalkınma uygulamalarında temel çalışma alanları ve hedefleri, 3. Bazı ülkelerde kırsal kalkınma politikasının hedefleri, stratejileri ve uygulanan politikalar, 4. Kırsal alanlara yönelik sosyal, ekonomik ve çevresel sorunlar 5. Kırsal kalkınma göstergeleri, tanımı, kapsamı ve özellikleri, içsel ve dışsal olarak etkileyen faktörler, 6. Kırsal alanlara yönelik sosyal ve ekonomik göstergeler 7. Tarımsal çevre göstergeleri 8. Sosyal, ekonomik ve çevresel kırsal kalkınma göstergelerine ilişkin ülke örnekleri 9. Göstergelerin değerlendirilmesi: uygulama çalışması 10. Türkiye’de kırsal alanlar ilişkin sosyal, ekonomik ve çevresel kırsal kalkınma göstergeleri ve değerlendirilmesi, 11. Türkiye-ulusal sürdürülebilir kırsal kalkınma stratejisi 12. Kırsal alanlarda sürdürülebilir kırsal kalkınma göstergelerinin: seçilmiş AB, OECD ve Türkiye projeleri itibariyle incelenmesi,
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dersin kapsamı, gerekçesi, yararlanılabilecek kaynakların tanıtımı | ||
2 | Kırsal kalkınma uygulamalarında temel çalışma alanları ve hedefleri | ||
3 | Sürdürülebilir kırsal kalkınma ve temel kavramlar, kırsal kalkınma ile diğer bilim dalları arasındaki ilişkiler | ||
4 | Bazı ülkelerde kırsal kalkınma politikasının hedefleri, stratejileri ve uygulanan politikalar | ||
5 | Kırsal kalkınma göstergeleri, tanımı, kapsamı ve özellikleri, içsel ve dışsal olarak etkileyen faktörler | ||
6 | Kırsal alanlara yönelik sosyal ve ekonomik göstergeleri temel özellikleri | ||
7 | Tarımsal çevre göstergeleri | ||
8 | Arasınav | ||
9 | Sosyal, ekonomik ve çevresel kırsal kalkınma göstergelerine ilişkin ülke örnekleri (İspanya, Fransa, İtalya,Yunanistan vb) | ||
10 | Göstergelerin Değerlendirilmesi: Uygulama Çalışması | ||
11 | Türkiye’de kırsal alanlar ilişkin sosyal, ekonomik ve çevresel kırsal kalkınma göstergeleri ve değerlendirilmesi | ||
12 | Türkiye-ulusal sürdürülebilir kırsal kalkınma stratejisi | ||
13 | Kırsal alanlarda sürdürülebilir kırsal kalkınma göstergelerinin: seçilmiş AB projeleri itibariyle incelenmesi | ||
14 | Kırsal alanlarda sürdürülebilir kırsal kalkınma göstergelerinin: seçilmiş OECD projeleri itibariyle incelenmesi | ||
15 | Kırsal alanlarda sürdürülebilir kırsal kalkınma göstergelerinin: seçilmiş Türkiye projeleri itibariyle incelenmesi | ||
16 | Final Sınavı |
BRYDEN J., HART, K.,2006, A New Aprpoach to Sustanible Rural Development in Europe, The Edwin Melen Pres. BRYDEN J.,2002, Rural Development Indicators and Diversity in the European Union, Economic Research Service,Washington D.C. CAMPLING,P., 2006, Agri-environmental Indicators, Basılmamış Notlar,Begium. CAMPLING,P., 2006, Indicators:Approach and methods, SADL, Belgium. CENA, F.,2006, El Desarollo Rural Sostenible,Departemento de Economia, Sociologia y Politica Agraria, Cordoba-Sapain. DPT.,2010, Ulusal Kırsal Kalkınma Stratejisi,Ankara. GUIRAL,J.,2006, Programas de Desarollo Rural 2000-2006,Espana. HAY,K.,2001, Rural İndicators and Rural development, European Unioun. GÜNAYDIN,G.,2010,Tarım ve Kırsallkıta Dönüşüm,Tan kitaepevi, Ankara. OECD, 1994, Creatin Rural İndicators, Paris. OECD,1994, Territorial Indicators of Employment. Focusing on Rural Development, OECD, Paris. OECD,1998, Creating Rural Indicators for Shaping Territorial Policy, OECD, Paris. REFSGAARD,K., 2006,Rural Development Indicators, Basılmamış Notlar. ROYUELA, M.,A.,2006, Aproximacion a los Indicadores Ambientales:Conseto y Caracteristicas Basicas. MOSELEY, J.M.,2003,Rural Development: Principle and Practice, London: Sage. OZKAYA ve Diğ.,2002,GAP -Bölgesel Kalkınma İdaresinin Sürdürülebilir Kırsal Kalkınma, Planlama Ve Yatırımların Geliştirilmesinde Kapasitesinin Geliştirilmesi Projesi, Yüceli Bölgesi Alan Çalışması Raporu,Mardin.
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Proje Hazırlama | 1 | 25 | 25 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 24 | 24 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 24 | 24 |
Okuma | 14 | 9 | 126 |
Toplam İş Yükü (saat) | 231 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | |
ÖÇ 1 | |||||||
ÖÇ 2 | |||||||
ÖÇ 3 | |||||||
ÖÇ 4 | |||||||
ÖÇ 5 | |||||||
ÖÇ 6 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | |
ÖÇ 7 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | |
ÖÇ 8 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 4 | |
ÖÇ 9 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 4 | |
ÖÇ 10 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | |
ÖÇ 11 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | |
ÖÇ 12 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 4 |