Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9102065031998 | Kırsal Kalkınma Proje Uygulamaları | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 8,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Öğrenciler kırsal kalkınmada kullanılan yöntem ve teknikleri kavrayacaklar ve bir kırsal kalkınma projesini hazırlayabileceklerdir.
Prof.Dr. Murat BOYACI
1 | Bir kırsal kalkınma projesi hazırlayabilme bilgi ve becerisi kazanma |
2 | Kırsal kalkınma projesi için gerekli verileri derleyebilme becerisi |
3 | Kırsal kalkınmanın çağdaş anlamını takdir etme ve kırsal kalkınmada katılımcı bir tutum kazanma |
4 | Mantıksal çerçeve yaklaşımını kırsal kalkınma projelerinde kullanma bilgi ve becerisi elde etme |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Kırsal kalkınma nedir? Dünya’da gelişimi. Kırsal Kalkınma paradigmaları, Kırsal kalkınma politikaları ve stratejileri, Kırsal Kalkınma Projelerinin aşamaları, amaçları, düzeyi, kısıtlılıklar, alternatifler; Projede analiz, giriş incelemeleri; Hedeflere göre yönetim tekniği ile alternatifler üretme; Projede ilgili, önemli, kritik konuların belirlenmesi; Proje planlama matriksi, ZOPP yöntemi. Projelerde takım çalışması, katılımın sağlanması ve katılımcı yaklaşımlar; Projelerde programlama, projelerde kararların alınması, projelerin değerlendirilmesi, Duyarlılık analizi; Pert ve Gannt teknikleri ile projede eylemlerin planlanması; Dünya ve Türkiye’den kırsal kalkınma projeleri örnekleri
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Kırsal kalkınma nedir? Dünya’da gelişimi | ||
2 | Kırsal Kalkınma paradigmaları | ||
3 | Kırsal kalkınma politikaları ve stratejileri | ||
4 | Kırsal Kalkınma Projelerinin aşamaları, amaçları, düzeyi, kısıtlılıklar, alternatifler; Projede analiz, giriş incelemeleri | ||
5 | Hedeflere göre yönetim tekniği ile alternatifler üretme | ||
6 | Öğrenci proje ödevlerinin sunumu, Projede ilgili, önemli, kritik konuların belirlenmesi | ||
7 | Öğrenci proje ödevlerinin sunumu | ||
8 | Proje planlama matriksi, ZOPP yöntemi | ||
9 | Ara Sınav | ||
10 | Proje planlama matriksi, ZOPP yöntemi. | ||
11 | Pojelerde takım çalısması, katılımın sağlanması ve katılımcı yaklaşımlar; | ||
12 | Projelerde programlama, projelerde kararların alınması, | ||
13 | Projelerin değerlendirilmesi, Duyarlılık analizi; Pert ve Gannt teknikleri ile projede eylemlerin planlanması; Öğrenci proje ödevlerinin sunumu | ||
14 | Dünya ve Türkiye’den kırsal kalkınma projeleri örnekleri, Öğrenci proje ödevlerinin sunumu | ||
15 | Final Sınavı | ||
16 |
1. Katar Singh (2003) Rural Development, Sage Publications, New Delhi. 2. Malcolm J. Moseley (2003) Rural Development- Principles and Practice, Sage Publications, London
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Proje Sunma | 4 | 5 | 20 |
Bireysel Çalışma | 14 | 10 | 140 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 6 | 6 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 13 | 13 |
Toplam İş Yükü (saat) | 225 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | |
ÖÇ 1 | 4 | 4 | 5 | 3 | 5 | ||
ÖÇ 2 | 5 | 4 | 2 | 5 | |||
ÖÇ 3 | 3 | 5 | 4 | 5 | |||
ÖÇ 4 | 4 | 4 | 5 | 3 | 5 |