GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9102065091998 Tarımsal Yayımda İlkeler ve Programlama Seçmeli Ders Grubu 1 1 8,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu dersin sonunda öğrenciler tarımsal yayımda temel ilkeleri kavrayacaklar ve bir tarımsal yayım programı hazırlayabileceklerdir.


Dr. Öğr. Üyesi Buket KARATURHAN


1 Yerel bir kırsal toplumun sorunlarını ve umutlarını öncelikleri ile saptayabilmek
2 Teknoloji transferi modeli ve katılımcı yayım modelinin farklarını kavramak
3 Proje planlama matrisi modelini yayım programlarında başarı ile uygulayabilmek

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Tarımsal yayımın tarihi; Teknoloji transferi modeli, katılımcı yayım ve araştırma modeli, davranışların temelleri ve güdülenme; Tarımsal yayımda programlama süreci; Geleneksel tekniklerin kullanımı, katılımcı yaklaşımlar ve tekniklerin kullanımı; problem ve umutların belirlenmesi, problem ağacı, sorun ağacı, proje planlama matrisi


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Tarımsal yayımın tarihi
2 Teknoloji transferi modeli, katılımcı yayım ve araştırma modeli
3 Davranışların temelleri ve güdülenme
4 Tarımsal yayımda programlama süreci
5 Geleneksel tekniklerin kullanımı
6 Katılımcı yaklaşımlar ve tekniklerin kullanımı
7 Katılımcı yaklaşımlar ve tekniklerin kullanımı
8 Katılımcı yaklaşımlar ve tekniklerin kullanımı
9 Ara sınav
10 Problem ve umutların belirlenmesi
11 Problem ağacı
12 Sorun ağacı
13 Proje planlama matrisi
14 Ödevlerin sunumu
15 Final
16

Özkaya, Tayfun, 1996, Tarımsal Yayım ve Haberleşme, Ege Üniversitesi Ziraat Fakültesi yayınları, ders kitabı, ISBN: 975–483-314-1, İzmir. Diğer Ders Kitapları: 1.Özkaya, Tayfun; Karaturhan, Buket ve Murat Boyacı, 1998, Kırsal Kalkınmada Çiftçi Katılımının Önemi Üzerine Bir Araştırma: Halilbeyli Köyü Örneği, Türkiye Ziraat Odaları Birliği yayını. (www.karasaban.net) 2. Özkaya, Tayfun , Buket Karaturhan ve Murat Boyacı (2003) Katılımcı Kırsal Değerlendirme Yaklaşımı- Menemen Projesi Uygulaması, Türkiye Ziraat Odaları Birliği, ISBN:975-8629-25-5, yay. No: 239, Ankara. 3.. ROLLING, Niels, Extension Science 4. Archer, Davit ve Sara Cottingham, 1996, Regenerated Freirean Literacy Thorough Empowering Community Techniquues, Actionaid, London. 5. Chambers, R., (1992), Rural Appraisal: Rapit, Relaxed and Participatory, IDS, Discussion Papers: 311, University of Sussex: IDS. 6. Freire, P., (1968) Pedagogy of the Oppressed, New York: The Seabury Press. (Türkçesi: Freire, P. (1991) Ezilenlerin Pedagojisi, Ayrıntı Yayınları) 7. Freire, P. , (1982) Education for Critical Consciousness, New York: Continuum Books. 8. Özkaya, T., (2000) Fidancılık Teknolojilerinde Durum ve Önceliklerin Saptanması, Araştırması ve Eğitiminde Katılımcı Öğrenim ve Eylem Projesi, Türkiye Ziraat Odaları Birliği, Ankara.


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 3 42
Proje Sunma 4 10 40
Bireysel Çalışma 14 7 98
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 20 20
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 21 21
Toplam İş Yükü (saat) 225

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7
ÖÇ 1 4 4 3 5
ÖÇ 2 5 5
ÖÇ 3 3 5 5 3 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek