Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9102065091998 | Tarımsal Yayımda İlkeler ve Programlama | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 8,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin sonunda öğrenciler tarımsal yayımda temel ilkeleri kavrayacaklar ve bir tarımsal yayım programı hazırlayabileceklerdir.
Dr. Öğr. Üyesi Buket KARATURHAN
1 | Yerel bir kırsal toplumun sorunlarını ve umutlarını öncelikleri ile saptayabilmek |
2 | Teknoloji transferi modeli ve katılımcı yayım modelinin farklarını kavramak |
3 | Proje planlama matrisi modelini yayım programlarında başarı ile uygulayabilmek |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Tarımsal yayımın tarihi; Teknoloji transferi modeli, katılımcı yayım ve araştırma modeli, davranışların temelleri ve güdülenme; Tarımsal yayımda programlama süreci; Geleneksel tekniklerin kullanımı, katılımcı yaklaşımlar ve tekniklerin kullanımı; problem ve umutların belirlenmesi, problem ağacı, sorun ağacı, proje planlama matrisi
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Tarımsal yayımın tarihi | ||
2 | Teknoloji transferi modeli, katılımcı yayım ve araştırma modeli | ||
3 | Davranışların temelleri ve güdülenme | ||
4 | Tarımsal yayımda programlama süreci | ||
5 | Geleneksel tekniklerin kullanımı | ||
6 | Katılımcı yaklaşımlar ve tekniklerin kullanımı | ||
7 | Katılımcı yaklaşımlar ve tekniklerin kullanımı | ||
8 | Katılımcı yaklaşımlar ve tekniklerin kullanımı | ||
9 | Ara sınav | ||
10 | Problem ve umutların belirlenmesi | ||
11 | Problem ağacı | ||
12 | Sorun ağacı | ||
13 | Proje planlama matrisi | ||
14 | Ödevlerin sunumu | ||
15 | Final | ||
16 |
Özkaya, Tayfun, 1996, Tarımsal Yayım ve Haberleşme, Ege Üniversitesi Ziraat Fakültesi yayınları, ders kitabı, ISBN: 975–483-314-1, İzmir. Diğer Ders Kitapları: 1.Özkaya, Tayfun; Karaturhan, Buket ve Murat Boyacı, 1998, Kırsal Kalkınmada Çiftçi Katılımının Önemi Üzerine Bir Araştırma: Halilbeyli Köyü Örneği, Türkiye Ziraat Odaları Birliği yayını. (www.karasaban.net) 2. Özkaya, Tayfun , Buket Karaturhan ve Murat Boyacı (2003) Katılımcı Kırsal Değerlendirme Yaklaşımı- Menemen Projesi Uygulaması, Türkiye Ziraat Odaları Birliği, ISBN:975-8629-25-5, yay. No: 239, Ankara. 3.. ROLLING, Niels, Extension Science 4. Archer, Davit ve Sara Cottingham, 1996, Regenerated Freirean Literacy Thorough Empowering Community Techniquues, Actionaid, London. 5. Chambers, R., (1992), Rural Appraisal: Rapit, Relaxed and Participatory, IDS, Discussion Papers: 311, University of Sussex: IDS. 6. Freire, P., (1968) Pedagogy of the Oppressed, New York: The Seabury Press. (Türkçesi: Freire, P. (1991) Ezilenlerin Pedagojisi, Ayrıntı Yayınları) 7. Freire, P. , (1982) Education for Critical Consciousness, New York: Continuum Books. 8. Özkaya, T., (2000) Fidancılık Teknolojilerinde Durum ve Önceliklerin Saptanması, Araştırması ve Eğitiminde Katılımcı Öğrenim ve Eylem Projesi, Türkiye Ziraat Odaları Birliği, Ankara.
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Proje Sunma | 4 | 10 | 40 |
Bireysel Çalışma | 14 | 7 | 98 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 21 | 21 |
Toplam İş Yükü (saat) | 225 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | |
ÖÇ 1 | 4 | 4 | 3 | 5 | |||
ÖÇ 2 | 5 | 5 | |||||
ÖÇ 3 | 3 | 5 | 5 | 3 | 4 |