GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9102065462011 Kültürel Farklılıkların Yönetimi Seçmeli Ders Grubu 1 2 8,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Kırsal kalkınma, tarımsal yayım ve araştırma, uluslar arası ilişkiler, pazarlama çok farklı kültürlerle ve aktörlerle işbirliğini ve etkileşimi gerektirmektedir. Günümüzün karmaşıklaşan ekonomik ve toplumsal yapısı farklı kültürlerle işbirliğinde farklılıkların anlaşılmasını ve beklentilerin tanımlanmasını zorunlu kılmıştır. Derste kültürel farklılıkların anlaşılması ve yönetimi incelenecektir.


Prof. Dr. Murat BOYACI


1 Farklı kültürleri tanıma ve anlama becerilerinin geliştirilmesi
2 Kültürler arası uzlaşma ve karar alma süreçlerinin kavranması
3 Kültürlerden öğrenmenin öneminin kavranması
4 Kırsal kalkınma çalışmalarında kültürel farklılıkların dikkate alınması
5 Kültürel Değişimde etkili faktörlerin öğrenilmesi

Birinci Öğretim



[Yok]


Kültür, iletişim süreci, kültürler arasında iletişim teknolojilerinin kullanımı, kültürlerarası uzlaşma ve karar alma süreçleri, değişen organizasyon kültüründe liderlik, kültürlerin sınıflandırılması, bilgi toplumu ve kültürel değişim, global iş kültüründe farklılıkların yönetimi gibi konular dersin içeriğini oluşturmaktadır. Dünyada ve Türkiye’de kırsal kalkınma, uluslararası ilişkiler ve pazarlama gibi alanlardan deneyimler tartışılacaktır. Aşağıda derste ele alınması planlanan konu başlıkları verilmektedir.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Kültür ve Özellikleri
2 Kültür ve Özellikleri
3 Kültürde Sistem Yaklaşımı
4 Kültür ve İletişim
5 Kültürlerarası Öğrenme
6 Kültürlerarası Çatışma ve Uzlaşma
7 Kültürel Değişimde Liderlik
8 Arasınav
9 Kültürel Sinerji
10 Kırsal, Ulusal ve Uluslar arası Düzeylerdeki Farklı Kültürlerle İşbirliği
11 Global İş Kültüründe Farklılıkların Yönetimi
12 Global İş Kültüründe Farklılıkların Yönetimi
13 İnsan Kaynaklarının Geliştirilmesi
14 Örgütlerde İşbirliği Kültürünün Geliştirilmesi
15 Örgütlerde İşbirliği Kültürünün Geliştirilmesi
16 Final Sınavı

Arnon, I., 1987, Modernization of Agriculture in Developing Countries, Resources, Potentials and Problems, Second Edition, John Willey & Sons Ltd., 626p. Ashman, K.K., Hull, H.G., 1998, Generalist Practice with Organizations and Communities, Nelson, Hall Publishers, Chicago, 576p. Bessette, G., 2004, Involving Community, International Development Research Centre, Singapure, Ottawa, 77p. Bigman, D., 2002, Globalization and the Developing Countries, Emerging Strategies for Rural Development and Poverty Alleviation, CABI Publisihing, 336p. Buford, A., Bedeian, A., and Lindner, J., 1995, Management Extension, Ohoi State University, USA, 357p. Chambers, R., 1997, Whose Reality Counts Putting the First Last, Intermadiate Technology Publications, 297p. Cole, G.A., 1993 Management: Theory and Practice, DP Publication Ltd. London, 463p. Cronch, B.R. and Chamala, S., 1980, International Experience in Communication & Innovation, Extension, Education and Rural Development, Vol: 1, Jonh Wileys Sons, 371p. Ember, C.R., Ember, M., 2007, Discovering Anthropology, Cultural Anthropology Pearson, Prentice H., 249p. Emilie, M., Montgomery, H., 2006, Power Positions: International Organizations; Social Networks; and Conflict, Journal of Conflict Resolution, Vol:50 No:1 (February) 3-27p. Erkan, H. 1994, Bilgi Toplumu ve Ekonomik Gelişme, İş Bankası Yayınları No.326, 251s. Haris, P.R, Moran, T., Moran, V., 2004, Managing Cultural Differences Global Leadership Straregies, Elsevier Butterworth-Heinemann, 600p. Keegan, J.W., 1989, Global Marketing Management, Prentice Hill, 783p. Lucey, T., 1995, Management Information Systems 7th.Edition, DP Publications Ltd. 300p. Macionis, J., 2007, Sociology, Pearson Prentice Hall, 716p. Mowlana, H., 1998, Global Information and World Communication, SAGE Publications; London, New Delhi, 270p. Plant, R., Stone, N., 2002, Knowledge Based Systems in Agriculture, Mc Graw Hill, Inc. New York 364 p. Sesle, C., 1998, Researching Society and Culture, SAGE Publications, London, 349p. UNEP, 2002, Capacity Building for Sustainable Development, 164p. Webster, F., 1999, Theories of The Information Society, Routledge, London and Newyork, 257p. Webster, F., 1999, Theories of the Information Society, Routledge Publications, London and Newyork, 257p. Worldbank, 2006, Stakeholders, Power Relations, and Policy Dialogue, Social Development Department, The World Bank Report No:36498-GLB. Zastrow C. and Ashman, K., 1997, Understanding Human behavior and the Social Environment, Nelson Hall Inc., 619p.


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 40
Ev Ödevi 1 60
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
Derse Katılım 14 3 42
Tartışma 14 3 42
Bireysel Çalışma 14 5 70
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 15 15
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 15 15
Okuma 14 3 42
Toplam İş Yükü (saat) 232

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7
ÖÇ 1 3 4 4 3 4 5 4
ÖÇ 2 3 3 4 4 5
ÖÇ 3 2 3 3 4 4
ÖÇ 4 4 4 4 4
ÖÇ 5 4 4 4 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek