GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9102065372011 İnsan Kaynakları Yönetimi Seçmeli Ders Grubu 1 1 8,00

Yüksek Lisans


Türkçe


İnsan Kaynakları Yönetimi (İKY) çalışanların, iş yeri kültürünün ve çevresinin yönetimine stratejik ve kapsamlı bir yaklaşımdır. Etkin bir İKY; elemanların kurumsal hedefler doğrultusunda etkili ve verimli bir şekilde katkı yapmasına olanak verir. İKY elemanların işe alınmalarından, performans yönetimine, örgütsel gelişmeye ve motivasyona kadar farklı konularla ilgilidir. Bu ders tarım, hizmet, sanayi gibi farklı sektörlerde ve kamu, özel, sivil toplum gibi farklı kurumlarda çalışan ve/veya çalışacak olanlar için planlanmıştır. Özellikle günümüzdeki rekabetin bir sonucu olarak kurumlarda performansın artırma çabaları kaçınılmaz olmuştur. Süreçte, elemanların yetenekleri kurumlar için en önemli kriterdir.


Prof. Dr. Murat BOYACI


1 İnsan Kaynaklarının kurumsal ve ülkesel kalkınmadaki öneminin kavranması
2 Stratejik Yönetim becerilerinin geliştirilmesi
3 Performans yönetimi ve örgütsel gelişmedeki öneminin kavranması
4 Kurumsal davranış eğilimlerinin motivasyon üzerindeki etkisinin anlaşılması
5 Kurumda veya projelerde çatışma yönetim becerilerinin geliştirilmesi

Birinci Öğretim


Yok


Yok


İnsan Kaynakları Yönetimine ilişkin politika, strateji ve planların oluşturulması, mevcut sistemin gözden geçirilmesi, iş standartlarının ve gereken yetkinliklerin belirlenmesi, performans değerlendirme ve insan kaynakları bilgi sisteminin kullanılması gibi konular ele alınacaktır.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Dersin tanımı ve içeriği konusunda bilgiler, dersten beklentilerin saptanması Kurum kültürü
2 Stratejik yönetim (önceliklerin belirlenmesi, program hazırlama, işgücü gereksinimlerinin tahmininde vb.)
3 Mevcut durum analizi
4 İş Analizi ve Yetkinlik Modelleri
5 Performans Yönetim Sistemleri
6 Kurumsal Davranış Faktörleri (Liderlik, Motivasyon, Karar alma, vb)
7 Güç İlişkileri ve Çatışma Yönetim Stratejileri
8 Arasınav
9 Liderlik ve temel dinamikleri
10 İşbirliği ve takım çalışması
11 Kurumsal Değişim ve Gelişme
12 Kuruluşlarda Etkili İletişim ve Karar Alma
13 İnsan Kaynakları Bilgi Sistemleri
14 Entelektüel Sermayenin Ölçümü
15 Eğitim Planlama (kuruluş planları, işlemler, eleman seçim politikası, iş bilgisi) Kişisel ve kurumsal gelişme için kendi kendine öğrenme
16 Final Sınavı

Arnon, I., 1987, Modernization of Agriculture in Developing Countries, Resources, Potentials and Problems, Second Edition, John Willey & Sons Ltd., 626p. Ashman, K.K., Hull, H.G., 1998, Generalist Practice with Organizations and Communities, Nelson, Hall Publishers, Chicago, 576p. Augstein, S.H., Thomas, L., 1991 Learning Conversations, Routledge, Newyork, 386p. Belbin, R., 1993, Management Teams, Butterworth-Heineman Ltd. Oxford UK, 179p. Bigman, D., 2002, Globalization and the Developing Countries, Emerging Strategies for Rural Development and Poverty Alleviation, CABI Publishing, 336p. Binghan, T., Conner, M., 2010, The New Social Learning: A Guide to Transforming Organizations, Through Social Media, Bernett-Koehler Publishers Inc., San Francisco, 190p. Buford, A., Bedeian, A., and Lindner, J., 1995, Management Extension, Ohoi State University, USA, 357p. Cole, G., 1993, Management: Theory and Practice, DP Publication Ltd. London, 463p. Cole, G., 1993, Personnel Management Theory and Practice, DP Publication Ltd., London, 558p. Drucker, F.P., 1998, Gelecek için Yönetim, Türkiye İş Bankası Yayınları No: 327, 378s. Emilie, M., Montgomery, H., 2006, Power Positions: International Organizations; Social Networks; and Conflict, Journal of Conflict Resolution, Vol:50 No:1 (February) 3-27p. Genç, N. ve Halis, M., 2006, Kalite Liderliği Timaş Yayınları, 336s. Hogan R. and Shelton, D., 1998, A Socio-analytic Perspective on Job Performance, Human Performance, Vol:11, No:2/3, 129-142p. ISNAR, 1988, Human Resources Management in National Agricultural Research, Workshop Report, 7-11 November 1988 , The Hauge The Netherlands, 270p. Koza, A. 2008, Stratejik Yönetim, Kum Saati yayınları 301s. London, M., 1997, Job Feedback for Performance, Improvement, Lawrance Erlbaum, Associates Publishers, New Jersey, 211p Lucey, T., 1995, Management Information Systems 7th.Edition, DP Publications Ltd. 300p. Minulpe, A., 2003, Knowledge Sharing in Organizations, A Conceptual Framework, Human Resources Development Review, SAGE, 337-359p. UNEP, 2002, Capacity Building for Sustainable Development, 164p. Vernon R., 2001, Knowing Where You are Going Information Systems for Agricultural Research Management, CTA, 345p. Webster, F., 1999, Theories of the Information Society, Routledge Publications, London and Newyork, 257p. Wilson, K., Morren, G.E., 1990, Systems Approaches fore Improvement in Agriculture and Resource Management, MacMillan Publishing Company, Newyork, 361p. Worldbank, 2006, Stakeholders, Power Relations, and Policy Dialogue, Social Development Department, The World Bank Report No:36498-GLB. Zastrow C. and Ashman, K., 1997, Understanding Human behavior and the Social Environment, Nelson Hall Inc., 619p.


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 40
Ev Ödevi 1 60
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
Derse Katılım 14 3 42
Tartışma 14 3 42
Bireysel Çalışma 14 5 70
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 15 15
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 15 15
Okuma 14 3 42
Toplam İş Yükü (saat) 232

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7
ÖÇ 1 4 4 4 4 5 5 4
ÖÇ 2 3 3 4 5 3 4 4
ÖÇ 3 2 3 2 3 2 4 4
ÖÇ 4 3 3 2 4 4 3 3
ÖÇ 5 3 2 2 3 4 4 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek