GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9102085021999 Sulamada Deneme ve Değerlendirme Yöntemleri Seçmeli Ders Grubu 1 2 8,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Belirli bir yöre ve bitki için optimum verim ve kalite yönünden uygun sulama programlarının ortaya konulmasında yürütülecek tarla denemelerinin planlanma esaslarının verilmesi amaçlanmaktadır


Prof. Dr. Mehmet Ali UL


1 Bilimsel sonuç raporlarının hazırlanması
2 Elde edilen verilerin istatistiksel analiz ve karşılaştırılması
3 Sulama denemelerinde uygulanan temel deneme planları
4 Sulama denemelerinde uygulanan yöntemler
5 Sulama yönünden araştırma projelerinin hazırlanma tekniği

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Sulamanın tanımı ve önemi, sulamanın yararları, sulama yönünden araştırma projelerinin hazırlanma tekniği, sulama denemelerinde uygulanan temel deneme planları, sulama denemelerinde uygulanan yöntemler, elde edilen verilerin istatistiksel analiz ve karşılaştırılması, bilimsel sonuç raporlarının hazırlanması


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Sulamanın tanımı ve önemi
2 Sulamanın yararları, sulamanın tarihçesi
3 Sulama yönünden araştırma projelerinin hazırlanma tekniği
4 Sulama yönünden araştırma projelerinin hazırlanma tekniği
5 Sulama denemelerinde uygulanan temel deneme planları
6 Sulama denemelerinde uygulanan temel deneme planları
7 Vize
8 Sulama denemelerinde uygulanan yöntemler
9 Sulama denemelerinde uygulanan yöntemler
10 Sulama denemelerinde uygulanan yöntemler
11 Elde edilen verilerin istatistiksel analiz ve karşılaştırılması
12 Elde edilen verilerin istatistiksel analiz ve karşılaştırılması
13 Elde edilen verilerin istatistiksel analiz ve karşılaştırılması
14 Bilimsel sonuç raporlarının hazırlanması
15 Bilimsel sonuç raporlarının hazırlanması
16

Ders Kitabı : - Güngör, Y., Erözel, A.Z., Yıldırım O., 2004. Sulama, Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi Tarımsal Yapılar ve Sulama Bölümü, Yayın No: 1540, Ders Kitabı: 493, Ankara. - Cuenca, R.H., 1989. “Irrigation System Design: an Engineering Approach”. Prentice Hall, Englewood Cliffs, New Jersey. - Walker, W. R. and G. V. Skogerboe, 1987. “Surface Irrigation, Theory and Practice”, Prentice-Hall, Inc. Englewood Cliffs, New Jersey, USA. - Kay, M., 1989. “Surface Irrigation”. Cranfield Pres, Oxford.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
Derse Katılım 14 3 42
Rehberli Problem Çözümü 5 5 25
Proje Hazırlama 3 10 30
Proje Sunma 3 3 9
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma 6 10 60
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 35 35
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 40 40
Toplam İş Yükü (saat) 247

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7
ÖÇ 1
ÖÇ 2 3 3 3 3 3
ÖÇ 3 4 4 5 5 4
ÖÇ 4 4 4
ÖÇ 5 5 5 4 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek