GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9102085331998 Atıksuların Sulamada Kullanımı Seçmeli Ders Grubu 1 1 8,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Öğrencilerin; arıtılmış atık suların sulamada kullanım olanakları, stratejileri, bitki ve toprak üzerine olası olumsuz etkileri konularında bilgi edinmesini sağlamaktır.


Prof. Dr. Şerafettin AŞIK


1 Arıtılmış atık suların önemini/yararını açıklayabilme
2 Arıtılmış atık suların özelliklerini ve kalite parametrelerini açıklayabilme
3 Atık su ile başarılı bir sulamanın koşullarını kavrayabilme
4 Sulamada arıtılmış atık su kullanımının olası sağlık risklerini, toprak-su-bitki sistemine olumlu /olumsuz etkilerini açıklayabilme


Yok


Yok


Atık su kaynakları. Atık su arıtma yöntemleri. Atık suların sulamada kullanımının ekonomik önemi. Atık suların sulamada kullanımına ilişkin kalite kriterleri. Atık suların sulamada kullanım stratejileri. Atık suların sulamada kullanımının çevre ve sağlık üzerine etkileri. Atık suların sulamada kullanımına ilişkin ülkemizde ve diğer ülkelerdeki yasal düzenlemeler.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Atık suyun tanımı ve kaynakları
2 Atık suyun özellikleri
3 Atık su arıtma yöntemleri
4 Atık suların sulamada kullanımının ekonomik önemi
5 Atık suların sulamada kullanımına ilişkin kalite kriterleri
6 Atık suların sulamada kullanımına ilişkin kalite kriterleri
7 ARA SINAV
8 Atık suların sulamada kullanım stratejileri: - Bitki seçimi
9 Atık suların sulamada kullanım stratejileri: - Sulama yöntemi seçimi
10 Atık suların sulamada kullanım stratejileri: - Arazi yönetimi uygulamaları
11 Atık suların sulamada kullanım stratejileri: - Atık su sulama planlaması
12 Atık suların sulamada kullanımına ilişkin ülkemizde ve diğer ülkelerdeki yasal düzenlemeler
13 Atık suların sulamada kullanımının çevre ve sağlık üzerine etkileri
14 Atık suların sulamada kullanımının çevre ve sağlık üzerine etkileri
15 FİNAL SINAVI

Ders Kitabı: - Pescod, M. B., 1992. Wastewater treatment and use in agriculture, FAO irrigation and drainage paper 47. Yardımcı Kitaplar: - Tanji, K. K. and Kielen, N. C., 2002. Agricultural drainage water management in arid and semi-arid areas, FAO irrigation and drainage paper 61. - Pescod, M. B. and Arar, A., 1998. Treatment and use of sewage effluent for irrigation, Butterworths. - Uslu, O. ve Türkman, A., 1987. Su kirliliği ve kontrolü, Başbakanlık Çevre Genel Müdürlüğü Yayınları Eğitim Dizisi 1. Topbaş, M. T.; Brohi, A. R.; Karaman, M. R., 1998. Çevre Kirliliği, Çevre Bakanlığı, Ankara.


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 4 4
Final Sınavı 1 4 4
Derse Katılım 14 6 84
Rapor Sunma 6 6 36
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 45 45
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 45 45
Toplam İş Yükü (saat) 218

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7
ÖÇ 1 3 3
ÖÇ 2 4 3 4
ÖÇ 3 4 3 4
ÖÇ 4 4 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek