GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9102085412000 Toprak-Bitki-Atmosfer Sisteminde Su ve Enerji Dengesi Seçmeli Ders Grubu 1 1 8,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı toprak, bitki ve atmosfer ortamında suyun dolaşımına etki eden olayların açıklanmasıdır


Prof. Dr. Mehmet Ali UL


1 BST’nin belirlenmesinde kullanılan yöntemler ve etkileyen etmenleri kavrayabilme
2 Bitki su tüketimini (BST) tanımlayabilme
3 Bitki su tüketiminin sulama planlama çalışmaları yönünden önemini kavrayabilme
4 Enerji dengesi, solar ve net radyasyon, ısı transferi, kök bölgesinde su dengesi, değerlendirilmesi, toprak nem içeriği profili, hidrolik yük profili, farklı koşullar için evapotranspirasyonun belirlenebilmesi


Yok


Yok


Bitki su tüketimi (BST), bitki su tüketiminin sulama planlama çalışmaları yönünden önemi, BST’nin belirlenmesinde kullanılan yöntemler ve etkileyen etmenler, enerji dengesi, solar ve net radyasyon, ısı transferi, kök bölgesinde su dengesi, değerlendirilmesi, toprak nem içeriği profili, hidrolik yük profili, farklı koşullar için evapotranspirasyon


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Sulamanın tanımı ve önemi
2 Sulamanın yararları, sulamanın tarihçesi
3 Toprak-su-bitki-atmosfer ilişkileri
4 İklim ve toprak etmenleri
5 Toprak nemi
6 İnfiltrasyon
7 Vize
8 Bitki su tüketimi (BST)
9 Bitki su tüketiminin sulama planlama çalışmaları yönünden önemi
10 BST’nin belirlenmesinde kullanılan yöntemler ve etkileyen etmenler
11 Enerji dengesi, solar ve net radyasyon
12 Isı transferi, kök bölgesinde su dengesi, değerlendirilmesi
13 Toprak nem içeriği profili ve hidrolik yük profili
14 Farklı koşullar için evapotranspirasyon
15
16

Ders Kitabı : - Güngör, Y., Erözel, A.Z., Yıldırım O., 2004. Sulama, Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi Tarımsal Yapılar ve Sulama Bölümü, Yayın No: 1540, Ders Kitabı: 493, Ankara. - Kanber, R., 1999. Sulama, Çukurova Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları 174, Ders Kitapları Yayın No: A-52, Adana. - Kay, M., 1989. “Surface Irrigation”. Cranfield Pres, Oxford. - Replole, J. A., Merrium, L.R., Swarner, L.R., Phelen, J.T., 1980. “Farm Water Delivery System, Design and Operation of Farm Irrigation Systems”. Ed. M.E. Jensen. ASAE Monograph 3, St . Joseph, MI. - Cuenca, R.H., 1989. “Irrigation System Design: an Engineering Approach”. Prentice Hall, Englewood Cliffs, New Jersey.


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
Derse Katılım 13 3 39
Rehberli Problem Çözümü 3 9 27
Proje Hazırlama 3 12 36
Proje Sunma 3 6 18
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma 6 8 48
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 35 35
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 40 40
Toplam İş Yükü (saat) 249

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7
ÖÇ 1
ÖÇ 2 3 3 3
ÖÇ 3
ÖÇ 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek