GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9102085432006 İklim Değişimi ve Etkileri Seçmeli Ders Grubu 1 1 7,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı öğrencilerin iklim değişiminin süreçleri, nedenleri, etkileri ve analizi ile ilgili kavramlar hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır.


DOÇ. DR. GÜLAY PAMUK MENGÜ


1 İklim sistemi ve elemanlarını tanıyabilme,
2 Tarımsal su sağlama üzerine iklim değişiminin etkisini belirleyebilme,
3 Genel sirkülasyon modelleri ve iklim değişiminin simülasyonu ile ilgili çalışmaları kavrayabilme,
4 İklim değişiminin tarım üzerindeki önemini ve etkilerini kavrayabilme,
5 İklimsel değişimde istatistiksel analiz sonuçlarını yorumlayabilme,

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Dünya iklim sistemi ve dengeleri, sera gazları ve etkisi, dünya karbon dengesi, iklimsel değişimin bilimsel temelleri ve süreçleri, iklim değişiminin potansiyel etkileri, tarım ve su kaynaklarına etkileri, iklim değişiminin simülasyonu, iklim modelleri, iklimsel değişimde istatistiksel analiz yöntemleri, trend analizleri, önlemler.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Giriş, konunun önemi, tanımlar
2 İklim sistemi ve dengeleri
3 Sera gazları ve etkisi
4 iklimsel değişimin bilimsel temelleri ve süreçleri
5 İklim değişiminin tarım üzerindeki önemi
6 İklim değişiminin tarım üzerindeki etkileri
7 VİZE
8 Tarımsal su sağlama üzerine iklim değişiminin etkisi
9 Genel sirkülasyon modelleri
10 İklim değişiminin simülasyonu
11 iklimsel değişimde istatistiksel analiz yöntemleri
12 iklimsel değişimde istatistiksel analiz yöntemleri
13 İklim değişiminde alınması gereken önlemler
14 İklim değişiminde alınması gereken önlemler

- IPCC, 2001. “The Scientific Basis, Working Group I to the Third Assessment Report of the IPCC” Cambridge Univ. Press, U. K. - IPCC, 2001. “Impacts, Adaptation and Vulnerability, Working Group II to the Third Assessment Report of the IPCC” Cambridge Univ. Press, U. K. - K.H. Alfsen et. al., 1999. “Climate Change Scientific Background and Process” Center for Int. Climate Envir. Research-CICERO, Report 2000/1, Oslo, Norway. - K.D. Frederick and P.H. Gleick, 1999. “Water and Global Climate Change” Pew Center on Global Climate Change, Arlington, VA, USA. - R.M. Adams, B.H. Hurd, and J. Reilly, 1999. “Agriculture and Global Climate Change” Pew Center on Global Climate Change, Arlington, VA, USA. - IPCC, 1997. “An Introduction to Simple Climate Models Used in the IPCC Second Assessment Report” IPCC Tech. Paper II.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 13 3 39
Rehberli Problem Çözümü 11 3 33
Proje Hazırlama 2 20 40
Proje Sunma 2 2 4
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma 7 6 42
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 20 20
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 30 30
Toplam İş Yükü (saat) 212

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7
ÖÇ 1 4 4 4 5 5
ÖÇ 2 5 4 4 5 5 4 4
ÖÇ 3 4 5 5 4 5
ÖÇ 4 4 5 5 5 4 3 5
ÖÇ 5 5 4 5 4 4 4 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek