GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9102085472010 Tuzlu Suların Sulamada Kullanım Olanakları Seçmeli Ders Grubu 1 1 8,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Sulama suyu kalitesini değerlendirmeyi ve tuzlu suların sulamada kullanıldığı durumda verimli ve sürekli bitki yetiştiriciliği için uygulanabilecek yönetim prensiplerini öğretmek.


Doç. Dr.Yasemin Senem Kukul Kurttaş


1 Su kalitesini ve bitki yetiştiriciliği için uygunluğunu belirleme
2 Su kalitesini değerlendirebilme, belirli bir bitki için sulamada kullanıma uygunluğunu belirleyebilme, tuzlu sulama suyu ile yetiştiricilikte alınması gereken yönetim önlemlerine kara verebilme ve sonuçları bir rapor olarak sunabilme
3 Tuzlu sular sulamada kullanıldığında, toprak tuzluluğunu ve bitki yetiştiriciliğini yönetme prensiplerini öğrenme

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Su kaynağı olarak tuzlu sular, tuzların toprak ve bitki üzerine etkileri, su kalitesini belirleme, tuzlu suların sulama suyu olarak kullanılması halinde izlenecek yönetim ilkeleri.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Tuzlu suların kalite özellikleri, tuzluluğa ilişkin tanımlar ve göstergeler, tuzlu suların sınıflandırılması
2 Tuzların toprak üzerine etkisi
3 Tuzların bitkiler üzerine etkisi
4 Tuzların ürün kalitesi üzerine etkisi
5 Tuzlu suların sulamaya ve bitkisel üretime uygunluğunu belirlemede kullanılan standartlar ve ölçütler
6 Toprağın geçirgenliği ve işlenme özellikleri üzerine tuzların zaralı etkilerini belirlemede dikkate alınan etmenler
7 Tuzluluk ve toksisite zararlarını belirlemede dikkate alınan etmenler
8 Ara Sınav
9 Tuzlu suların sulama ve bitkisel üretim için uygunluğunu belirlemede kullanılan yöntemler ve modeller
10 Tuzlu sular kullanıldığında izlenecek yönetim prensipleri
11 Tuzlu sular ile yetiştiricilikte bitkisel üretim yönetimi
12 Su kalitesinin bitki besin maddeleri alınımına etkisi
13 Çevre korumaya yönelik yönetim prensipleri
14 Tuzlu suların sulamada kullanımına ilişkin örnekler
15 Tuzlu suların sulamada kullanımına ilişkin örnekler
16 Final Sınavı

Ders Kitabı : 1. Kanber, R., Ünlü, M., 2010. "Tarımda Su ve Toprak Tuzluluğu" Çukurova Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları No: 281, Kitap Yayın No: A-87, Adana. 2. Rhoades, J.D., Kandiah, A., Mashali, A.M., 1992. “The Use of Saline Waters for Crop Production”, Irrigation and Drainage Paper No: 48, FAO, Rome. Önerilen Kaynaklar: 1. Ayers, R. S., Wescot, D. W., 1989. “Water Quality for Agriculture”. Irrigation and Drainage Paper No:29, FAO, Rome. 2. Tanji, K.K., 1990. Agricultural Salinity Assessment and Management. ASCE Manuals and Reports on Engineering Practice No: 71, ISBN 0-87262-762-4, USA.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 50

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 3 42
Rehberli Problem Çözümü 4 3 12
Rapor Hazırlama 1 30 30
Rapor Sunma 1 3 3
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma 4 20 80
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 35 35
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 40 40
Toplam İş Yükü (saat) 246

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7
ÖÇ 1 5 3 4 4 4
ÖÇ 2 5 5 4 5 5 5 5
ÖÇ 3 4 5 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek