GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9102095052005 Araştırma ve Deneme Metodları II Ders 1 1 7,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Biyolojik araştırmaların temelini oluşturan ileri düzey istatistik metodların öğretilmesi amaçlanmaktadır.


Prof. Dr. Emre İlker


1 5. Elde edilen araştırma çıktılarına farklı bir açıdan yorum getirebilme
2 6. İleri düzey istatistik metodların yorumu
3 1. Tarımsal araştırmaların önemini kavrayabilme
4 2. Araştırmaların planlaması ve en uygun modelin seçilebilmesi yeteneği
5 3. Yapılan veya yapılacak olan araştırmalar ile ilgili fikir ve çözüm ürütebilmek
6 4. Üretime uygun yer, çeşit/genotipleri belirleyebilme ve üreticiye önerebilme

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Lisans düzeyinde okutulan İstatistik ve Araştırma Deneme Metotları derslerinin hızlı bir tekrarı yapılmaktadır. Buna ilave olarake lisans düzeiynde gösterilmeyen Latis deneme desenleri, augmented dizayn, path analizi gibi yöntemler öğretilmektedir. Analiz sonuçlarının yorumlanmasına dönük uygulamalar yaptırılmaktadır.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Dersin tanıtımı, kapsamı, gerekçesi, önemi
2 Temel İstatistikler: t-test, Khi kare testi
3 Temel İstatistikler: t-test, Khi kare testi
4 Tekrarlamalı Denemeler: Tesadüf Parsel ve Blokları Deneme Desenleri
5 Tekrarlamalı Denemeler: Varyans analizinde F’in önem kontrolü (Çeşit ve doz nitelikli seviyelerin LSD, Duncan, Tukey testleri ve ortogonal parçalanma karşılaştırılması)
6 Tek Faktörlü Denemelerde Farklı Konular: Augmented deseni, eksik bloklu denemeler
7 Tek Faktörlü Denemelerde Farklı Konular: Alt örnekli denemeler
8 Arasınav
9 İki Faktörlü Denemelerde Varyans Analizleri ve Yorumu: İnteraksiyonun önemli ve önemsiz çıkması durumu
10 İki Faktörlü Denemelerde Varyans Analizleri ve Yorumu: Bölünmüş parseller deneme deseni ve yorumu
11 Üç Faktörlü Denemeler: Bölünen bölünmüş parsellerin analizi ve yorumu
12 Üç Faktörlü Denemeler: Yer, Yıl, Yer-Yıl Birleştirmeleri
13 Çok Karakterli Analizler: Korelasyon ve Regresyonlar, Path Analizleri
14 Çok Karakterli Analizler: Diskriminant Analizi
15 Transformasyonlar
16 Final Sınavı

Açıkgöz, N., E. İlker, A. Gökçöl, 2004. Biyolojik Araştırmaların Bilgisayarda Değerlendirilmeleri. ISBN: 973-483-607-8 E.Ü. Tohum Teknolojisi Araştırma ve Uygulama Merkezi Yayın No:2 Bornova-İzmir Açıkgöz, N., 1994. Tarımda Araştırma ve Deneme Metodları, , Ege Üniv. Ziraat Fak Yay No. 478, İzmir. Steel, R.G.D and Torrie, J.H., 1981. Prensiples and procedures of statistics. Mc graw and HillInt. Editions.Aucland USA Cochran, W.G. and G.M. Cox, 1957. Experimental designs. II. Edition, John Wiley and sons Inc., Newyork.


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ev Ödevi 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 16 16
Final Sınavı 1 16 16
Derse Katılım 14 3 42
Uygulama/Pratik 0 0 0
Takım/Grup Çalışması 5 4 20
Alan Çalışması 14 2 28
Proje Hazırlama 2 15 30
Proje Sunma 1 2 2
Bireysel Çalışma 8 5 40
Okuma 5 3 15
Toplam İş Yükü (saat) 209

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7
ÖÇ 1 3 3 2 5
ÖÇ 2 4 4 2 3 2
ÖÇ 3 3
ÖÇ 4 2
ÖÇ 5 4 5 4 3 4 4
ÖÇ 6 5 5 4 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek