Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9102095092005 | Yeşil Alan ve Erozyon Kontrol Buğdaygilleri | Ders | 1 | 1 | 7,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Öğrencilerin, yeşil alan ve erozyon kontrolünde yaygın olarak kullanılan buğdaygil bitkilerinin botanik, fizyolojik ve agronomik özelliklerini tanıma ve öğrenmelerini ağlamak. Hangi cins, tür ve çeşitlerden, hangi ekolojilerde yararlanabileceklerine karar verme yetisi kazandırmak. Bu cins, tür ve çeşitlerin yetiştirme, üretme ve tohum elde etme tekniklerini öğretmek.
Doç. Dr. Gülcan DEMİROĞLU TOPÇU
1 | Sürdürülebilir çevre ve tarımsal üretimde yeşil alan ve erozyon kontrol buğdaygillerinin önemini kavrayabilme. |
2 | Yeşil alan tesisi ve erozyon kontrol çalışmaları konusunda kamu kuruluşlarına, özel sektöre ekonomik analiz, uygulama süreci ve modellemeler konusunda bilgi aktarabilme. |
3 | Yeşil alan tesisi ve erozyon kontrol çalışmalarında ortaya çıkan sorunlar hakkında fikir yürütebilme ve çözüm üretebilme. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Sürdürülebilir bir çevre açısından yeşil alanlar ve erozyon kontrol buğdaygillerinin önemi, yeşil alanlar ve erozyon kontrol buğdaygillerinin üretiminde karşılaşılan sorunlar ve diğer koşullar, Türkiye ve Dünyadaki durum, yeşil alan ve erozyon kontrol buğdaygillerini yetiştirme teknikleri, ekimleri, dikimleri ve bakım uygulamaları, serin ve sıcak iklim yeşil alan buğdaygillerinin örnekleri ve kullanımı, serin ve sıcak iklim erozyon kontrol buğdaygillerinin örnekleri ve kullanımı, serin ve sıcak iklimlerde yeşil alan oluşturma teknikleri ile serin ve sıcak iklimlerde eozyon kontrol önlemleri
Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı, kapsamı, gerekçesi ve önemi | Tanışma | ||
2 | Sürdürülebilir çevre açısından yeşil alan ve erozyon kontrol buğdaygillerinin önemi | Kaynak tarama | ||
3 | Dünya’da ve Türkiye’de yeşil alan ve erozyon kontrol buğdaygillerinin üretim sorunları ve çözüm yöntemleri | Kaynak tarama Alanda inceleme | ||
4 | Yeşil alan ve erozyon kontrol buğdaygillerinin temel morfolojik ve biyolojik özellikleri | Kaynak tarama | ||
5 | Yeşil alan ve erozyon kontrol buğdaygillerinin üretim teknikleri, ekim, dikim ve bakım işlemleri | İnternet tarama Quiz | ||
6 | Serin iklim yeşil alan buğdaygilleri, örnekler ve kullanımları | İnternet tarama | ||
7 | Sıcak iklim yeşil alan buğdaygilleri, örnekler ve kullanımları | Rapor hazırlama internet tarama | ||
8 | Serin iklim erozyon kontrol buğdaygilleri, Agropyron, Festuca Cinsinden buğdaygiller | Kaynak tarama Alanda inceleme | ||
9 | Lolium ve Poa Cinsinden buğdaygiller | Kaynak tarama Alanda inceleme Quiz | ||
10 | Sıcak iklim erozyon kontrol buğdaygilleri, Cynodon, Buchloe cinsinden buğdaygiller | İnternet tarama | ||
11 | Andropogon,Pennisetum cinsinden buğdaygiller | Kaynak tarama | ||
12 | Serin ve sıcak iklimlerde yeşil alan oluşturma teknikleri ve buğdaygil bitkisi seçimi | Kaynak tarama Alan çalışması | ||
13 | Serin iklimlerde erozyon kontrol çalışmaları ve kullanılacak buğdaygillerin seçimi | Kaynak tarama | ||
14 | Sıcak iklimlerde erozyon kontrol çalışmaları ve kullanılacak buğdaygillerin seçimi | Kaynak tarama | ||
15 | Dönem projesi sunumları | Literatür internet taramaları gözleme dayalı rapor hazırlama | ||
16 | Dönem projesi sunumları Final Sınavı | Literatür internet taramaları gözleme dayalı rapor hazırlama |
1. Yembitkileri (Buğdaygil Yembitkileri) Cilt III, Ed: Avcıoğlu, R., Hatipoğlu, R. ve Karadağ, Y., 2009. T.C. Tarım ve Köyişleri Bakanlığı, Tarımsal Ür. ve Gel. Gn. Md., İzmir-2009. 2. Gençkan, M.S., 1985. Çayır-Mera Kültürü, Amenajmanı ve Islahı. Ege Üniv. Ziraat Fak. Yay. No: 483, İzmir 3. Erosion Control Planning Guidelines. http//www. Afceebooksofmil/1dg/s 4. Erosion Control Handbook. Minnesota Local Road Research Board, 2003. 5. Avcıoğlu, R. 2014. Çim ekimi dikimi Bakımı, ege Üni Yayınları Zir Fak Yayın No: 574, İzmir
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 13 | 2 | 26 |
Uygulama/Pratik | 13 | 2 | 26 |
Takım/Grup Çalışması | 4 | 3 | 12 |
Alan Çalışması | 10 | 2 | 20 |
Proje Hazırlama | 1 | 20 | 20 |
Proje Sunma | 1 | 10 | 10 |
Bireysel Çalışma | 10 | 3 | 30 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Okuma | 6 | 2 | 12 |
Rapor | 4 | 5 | 20 |
Toplam İş Yükü (saat) | 200 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | |
ÖÇ 1 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 2 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 |
ÖÇ 3 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 |