GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9102095231998 Mera-Hayvan İlişkileri Seçmeli Ders Grubu 1 1 8,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Mer’alarda otlayan çitlik hayvanları ile mer’a vejetasyonu arasında meydana gelen ilişkileri incelemek, mer’a bitki örtüsünde oluşan değişimleri kavramak, mer’a otlatmasında uyulması gereken teknik yöntemlerin öğrenilmesini sağlamaktır.


Prof. Dr. Behçet KIR


1 Otlatmanın mer’a bitkileri üzerindeki etkilerini ve oluşan değişimlerinin öğrenilmesi
2 Türkiye’deki doğal yem kaynaklarının durumunu ve hayvan varlığı ile ilişkilerini yorumlama
3 Mer’a otlatmasından kaynaklanan hayvan besleme problemlerinin değerlendirilmesi
4 Doğru mer’a kullanım kurallarının algılanması
5 Hayvanların otlama mekanizmaları – alışkanlıklarını kavrama

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Doğal yem kaynakları ile hayvan varlığı ilişkileri. Otlatma nadeni ile mer’a bitki örtüsünde oluşan değişimler. Hayvanların otlama mekanizmaları ve alışkalıkları. Doğru mer’a kullanım kuralları.Mer’alardan kaynaklanan hayvan besleme problemleri.


Hafta Konular (Teorik) Uygulama Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Doğal yem kaynaklarımız ve hayvan varlığı ile ilişkileri Tanışma
2 Hayvancılık açısından (sağlık ve beslenme) mer’aların önemi İnternet tarama
3 Hayvanların otlama alışkanlıkları ve otlayan hayvan türlerine göre mer’a formları Dönem projesi
4 Mer’a bitkilerinde yedek besin maddeleri Grup çalışması
5 Mer’a bitkilerinde üreme özellikleri Grup çalışması
6 Mer’a bitkilerinde otlatmanın etkileri: a- Otlatmanın yaşam biçimi ile ilişkileri b- Otlatmanın kök gelişimine etkisi Grup çalışması
7 c-Otlatmanın yem verimine etkisi Grup çalışması
8 d- Otlatmanın üremeye etkisi e-Otlatmanın yem değerine etkisi f- Otlatmanın diğer etkileri Literatüre dayalı rapor hazırlama
9 d- Otlatmanın üremeye etkisi e-Otlatmanın yem değerine etkisi f- Otlatmanın diğer etkileri Literatüre dayalı rapor hazırlama
10 ARA SINAV
11 Otlatmanın teknik kuralları: a- Otlatma mevsimine uyma b- Uygun hayvan türü ile otlatma Grup çalışması
12 c- Otlatma kapasitesine uyma d- Uniform Otlatma İnternet tarama
13 Otlatma sistemleri Grup çalışması
14 Hayvan besleme yönünden mera problemleri Proje sunumu
15 Yem değeri ve lezzetlilik Proje sunumu
16 FİNAL SINAVI

1-Aydın,İ.,Uzun,F.,2002:Çayır-Mera Amenajmanı ve Islahı.19Mayıs Ün. Zir. Fak. Ders Kitabı NO:9, 313 sy. SAMSUN 2-Bakır,Ö.,1987:Çayır-Mera Amenajmanı. Ankara Ün. Zir. Fak. Yayınları NO:992,363 sy. ANKARA 3- Gençkan, M.S.,1985:Çayır-Mera Kültürü-Amenajmanı-Islahı..Ege Ün. Zir.Fak. Yay. No. 483,655 sy., Bornova / İZMİR 4-Gökkuş,A.,Koç,A.,2001:Mera ve Çayır Yönetimi.Atatürk Ün. Zir. Fak. Ders Yayınları NO:228,329 sy. ERZURUM



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 2 28
Uygulama/Pratik 14 1 14
Takım/Grup Çalışması 6 2 12
Alan Çalışması 10 3 30
Proje Hazırlama 1 20 20
Proje Sunma 2 1 2
Bireysel Çalışma 14 7 98
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 10 10
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 15 15
Okuma 5 3 15
Toplam İş Yükü (saat) 248

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7
ÖÇ 1 2 2 2 4 2 3 4
ÖÇ 2 5 3 2 2 2 3 2
ÖÇ 3 2 2 2 2 4 2 2
ÖÇ 4 2 2 3 2 2 2 2
ÖÇ 5 2 2 5 2 3 2 2
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek